Lervälling och uttråkad unghäst
Våra unghästar går i "paddocken" eftersom deras hage är helt översvämad av vatten och lera. Dom sjunker ner till knäna i den hagen. Men min unghäst är så fruktansvärt uttråkad av att gå i paddocken med dom tre tråkiga stona. Idag har han kämpat hela dagen med att försöka leka, men dom vill inte och det är så halt i "paddocken" så det går nästan inte ju.
Idag hade jag med honom som handhäst. Han brukar alltid vara lite lat och hålla sig lugn bakom, men idag var han galen Höll på att dra av mig när han tog tag i mina byxor och kutade iväg åt sidan
Så uttråkad är han! Hjälp mig att komma på tips på hur jag ska kunna aktivera honom! Jag kan ju såklart motionera och aktivera när jag är uppe, men alla andra timmar när jag går i skolan? Detta är en häst som är oerhört aktiv och förra vintern busade han och hans vänner hela dagarna! Tyvärr står inte någon av dom kvar.
Snälla, kom med tips och ideér 

Kolla om han kan tycka det är roligt med en fotboll, det gör våra, dom jagar den, sparkar, biter o kastar runt den..

Lägg in en stock med grenar, ett lövträd. Det brukar vara poppulärt att gnaga på och pyssla med
Mina ganska lugna ston har hittat en ny lek, de har sönder sina pallkraga som sitter pallarna där maten serveras. Hur onödigt är inte det?????

#4 Var glad så länge det är pallkragar - Rival hade en period när han rev sönder kallblodets täcken! Jag kunde släppa ut stackars Grimar med ett helt nytt regntäcke, och senare på dagen var det bara revor kvar! Rival vill liksom kunna "smaka" på sina kamrater, så han ser till att allt som kommer i vägen plockas bort… Vet inte om det är tecken på intelligens eller bara jävelskap?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Jag kan se grannens travare från mitt köksfönster. Den ena, en 5-årig hingst, är väldigt lekfull. Han är dyr i drift också. Jag vet inte hur många täcken han har förstört. Han klär av sig dom, sedan tar han dom i munnen och springer och ruskar sönder dom. Nu har han en slags munkorg, men det hindrar honom inte. Att de inte bara ger upp och inser att det inte är någon idé med täcke på honom. Vore bättre han fick vara långhårig.
Ett tag hade han en slags boll och lekte med. Men han fick sådan swing på den, så den låg ständigt långt bort från hans hage.