anmälningsblankett???
Hej
jag sitter här o ska fylla i anmälningsblanketten till bjärsjölagård men vet inte va jag ska skriva där det står
Stoet har föl vid sidan e. (gäller klass 12 ovh 15),
Hon har ju föl men ostammat.
#0 Fölet skall vara stmboksbetättigat för att modern skall äga rätt att deltaga. Du skriver att det är ostammat, därmed kan du inte ställa ut stoet.
Det kan du tydligt utläsa i SSS grundproposition.
OSB, jag svar utifron den information som finns i 0.
Veritas odium paretFörvånad
Jo men fölet skall ju inte ställas ut, det är ju bara stoet och man kan ju inte lämna fölet hemma

#2. Som jag tolkar proppen så spelar det ingen roll. Är fölet ej stamboksberättigat så får inte stoet vara med.
Tekniskt sätt skulle man kunna lämna fölet hemma(i transporten) och anmäla till klass 13 ? 
Men om man inte har med sig fölet in i ringen o gör som anna säger går de?
#5 Känns som ett mycket bedrägligt förfarande…
Veritas odium paretFörvånad
men finns det ingen man kan ringa o höra med om detta för jag har sett fram emot utställningen jättelänge och de är ju faktiskt inte jag som medvetet betäckt mitt sto med en icke godkänd hingst utan hon var ju dräktig när jag köpte henne. Mitt sto är ju stamboksfört!
Så länge ditt sto har föl vid sidan som ej är stamboksberättigat får du inte visa henne på någon av SSS eller regonalföreningarnas utställningar. Så står det tydligt i reglerna som väl de allra flesta har som mål att följa. Du får vänta tills fölet är avvant.
Det spelar igen roll vem som har betäckt stoet eller vilka meriter stoet har.
Dessutom skriver du under på när du anmäler din ponny till utställning att du tagit del av reglerna och förbinder dig att följa dem.
ja tack för era svar de va ju tur att jag inte anmälde då

Du får ta Halloweenutställningen istället då är ju Tindra avvand och om jag fattat det rätt så är det inga problem då. Hon ska ju inte vara märkt för livet.
Sen är det ju inte för sent att anmäla till uppsamlingspremieringen i Åstorp.
För där får man väl ha med sig ostammat föl,eller?