Fölnamn på B
I denna tråd skriver vi fölnamn på B. Skriv gärna ner era namnförslag om ni kan/vill, så kan alla använda dessa trådar om de letar namn sedan. Fyll på närhelst ni kommer på nya namn.
Låt fantasin flöda. :-)
Om ni startar fler trådar om fölnamn, så skriv i rubriken "Fölnamn" följt av bokstaven eller det eventuella tema ni önskar.
Dessa skall läggas i gruppen "Fölnamn" (ganska långt ned i listan av grupper).
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Beatha / Bea
Boris
Bianca
Beily
Bonita
Bamse
Bella

Balder
Blunder
Bagheera
Baloo

Från "Sagan om Ringen":
Bilbo Baggins
Boromir
Från "Den oändliga Historien":
Bastian Bux
Från "Harry Potter":
Bathilda Bagshot
Bletchley
Bloody Baron
Bulstrode
Brocklehurst
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Berit
Bertil
Bobbo

Beiron
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Blacky
Bowlit
Bocara
Born Black
Bearpie
Blue Starshine

Bruna, Bill, Berra, Burra, Bamse, Bonzo, Beata, Ballerina, Baloo,Bambi, Bronco, Bento, Brandy, Balett, Buster, Bacardi, Bolero, Baretta,Betty, Bankir,

Bonzo, Belamy, Baskir, Busen, Busan, Browney, Blue, Blacky, bebis, Buntas, Bogus, Bubba, Buster, Brolle, Brynhilde, Bruna, Brallan, Boccia, Bitch, Brownie, Busy, Bus, Bullen, Bellen, Bell,

Boss
Bella, Brownie, Biscuit, Baron, Baronessa …
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Brost of Jojo

Brumma, Brummel, Brumme Lisa, Bibbi,
Baily, Babsan, Bailando, Buccaro, Baccara, Belinda, Beast of burden, Bibbi, Blanco, Born to be wild, Bosse, Bahama, Betty boop, Baronen, Bella mi, Bomber, Batalj, Busan, Boomer, Beppe,
Babette, Babina, Babs, Bacille, Backa, Bala, Balett, Balette, Bally, Balmi, Balta, Bambina, Bamsa, Bamsan, Banja, Banka, Banya, Barbara, Barbie, Barbro, Barina, Barka, Baronessa, Barri, Barry, Basilia, Basilika, Basilla, Basta, Bastina, Batavia, Batseba, Batti, Baxna, Bea, Beata, Beatrice, Beatris, Beatrix, Beauty, Becka, Beckia, Becky, Beda, Bedi, Bedis, Begitta, Begna, Bejan, Bela, Belina, Belinda, Belissa, Bell, Bella, Belladonna, Bellamaj, Bellami, Bellamie, Bellana, Belle, Bellia, Bellie, Bellina, Belline, Bellinor, Bellis, Bellise, Bellita, Bellma, Belloma, Bellona, Bellva, Belly, Belma, Belmona, Belona, Bena, Benda, Bendy, Benessa, Bengta, Benita, Benja, Benka, Benna, Benny, Bensa, Bensi, Bensy, Benti, Beppa, Bera, Berga, Berggumman, Beria, Berild, Berina, Berit, Berita, Berla, Berna, Bernina, Berta, Bertha, Berthild, Bertina, Bess, Bessa, Bessan, Bessi, Bessie, Bessina, Bessy, Bestla, Beta, Betina, Betsa, Betsla, Betsy, Betta, Bettan, Betti, Bettina, Bettsy, Betty, Betula, Betzy, Beyla, Bezzie, Bia, Biana, Bianca, Bianka, Bianna, Bib, Bibbi, Bida, Biggan, Biggbis, Biggi, Bijou, Bilda, Bilka, Billa, Billan, Billia, Billie, Billy, Bim, Bimma, Bina, Binella, Binette, Binga, Bingva, Binja, Binka, Binna, Binny, Binta, Biona, Bira, Birette, Birgit, Birka, Birna, Birra, Birta, Bissa, Bissan, Bissbi, Bissi, Bissie, Bissy, Bita, Bittan, Bitten, Bitti, Bixi, Bixie, Bizette, Bjarka, Bjura, Bjuti, Bjälka, Bjällra, Bjära, Bjönna, Björa, Björka, Björna, Björnhild, Björva, Blacka, Blackan, Blackie, Blanca, Blanka, Blanky, Blenda, Blendina, Blendsy, Blesa, Blessa, Blessi, Blida, Blinka, Blissa, Blissi, Blixa, Blixtra, Blocka, Blomma, Blomman, Blonda, Blondi, Blondie, Blondina, Blondine, Blondita, Blondy, Blorita, Blossa, Blossom, Blända, Bländora, Bläsa, Bläsan, Blässy, Blåkulla, Boa, Boan, Boanna, Bobban, Boccia, Boda, Bodil, Boel, Boella, Boija, Boja, Bojan, Bolette, Bolla, Bollan, Bolly, Bomsa, Bona, Bonansa, Bonbon, Bonett, Bonetta, Bonette, Bonita, Bonna, Bonni, Bonnie, Bonny, Bora, Borella, Borga, Borghild, Borgia, Boril, Borja, Borka, Borkisa, Bosette, Boska, Bossa, Botelle, Botilda, Botilla, Botina, Bottna, Botvi, Boya, Boyan, Bra, Braga, Bragda, Bramina, Brana, Branda, Brandi, Brandsy, Brandy, Branna, Branta, Braska, Bratti, Brava, Bravona, Breda, Breida, Breidsy, Breivi, Brejda, Brejdi, Brenna, Brenny, Brenta, Briana, Brianna, Bridja, Briella, Brigga, Briki, Brilja, Brillja, Brima, Brimba, Brimina, Brimona, Brina, Bringa, Bringla, Brinita, Brinora, Brinta, Briona, Brisa, Brisett, Brisi, Briska, Brisla, Brisona, Brissi, Brita, Britt, Britta, Brittan, Brittana, Britten, Brittsin, Brixa, Brixy, Briza, Brodda, Broka, Brona, Bronita, Bronja, Bronzett, Brulina, Brumma, Bruna, Brunan, Brunbläsa, Brunella, Brunett, Brunetta, Brunette, Brunhilda, Brunil, Brunilla, Brunkulla, Brunni, Brunsa, Brunstjärna, Brunta, Bruntan, Brusa, Brydja, Bryna, Brynhild, Brynhilde, Brynilla, Brynja, Bräcka, Bränna, Bråna, Bråta, Buffa, Buffy, Bukette, Busa, Bussa, Bussan, Bylgja, Bylla, Byllan, Byra, Byrita, Byska, Bäcka, Bälla, Bälly, Bärna, Bålma, Båra, Bölja, Böna, Bönni, Börga, Börja,
Bruce
Bixy, Bizzy, Bea, Bella, Boss, Bix, Ben, Bessie, Bernt, Bengt, Billy, Boy, Brunte, Bruno, Blända,

Bellamie
Banan , Bapelsin

#18 Drakgårdens Bapelsin, låter kanonfint!
/Cattis
#19 Vad kul att du tyckte det.. Du är välkommen att använda det på dina uppfödningar.

#20. Hon går och väntar på att Ekskogens Fredrik skall födas snart. Men du har ju faktiskt redan en avelshingst uppkallad efter dig.
#21 Hade Fredrik varit uppkallad efter mig så hade han hetat Världens bästa Fredrik

#22 Det gäller att ha bra självförtroende ;-)

#22. Världens bästa Karlsson känner jag till, men världens bästa Nilsson har jag aldrig hört talas om 
#24.. Nu sa jag inte att jag var världens bästa Nilsson utan Världens bästa Fredrik
Men för att återgå till ordning..
Bedrik är ju också ett namn som man kan använda på sin häst.
Baldrick kan ju vara kul också

#26 Bedrik *asg*, ordning *asg*
/Cattis

#26 I #0 Har jag skrivit "låt fantasin flöda", inte forsa fritt :-) Eller är det kanske ngt annat än fantasin som flödar just nu på Drakgården? 
/Cattis
#28 Här är det enbart fantasin som flödar…
Vad tycker ni om Bäppel då?

#29 Tycker och tycker, men det är ju uppenbart att det år ni skall döpa era föl på B så har du fixat alla namn redan. :-)
Bäppel, Biron, Baron (hmm, blev ju rätt ändå på nåt sätt).
/Cattis

Frågan är bara om Pernilla godkänner dem…
#30 glöm inte Drakgårdens Boobisar då heller

#31 Jag tror inte det. Tur för det stuteriet att det finns en kvinna med i bilden som styr upp saker och ting. :-D
/Cattis

Skall han hela Bapelsin måste han heta Börje framför. Det vet ni väl att det finns en sångare från Floby som heter Börje Bapelsin?
#33. Det är bara som hon tror

#33 Det tror jag också att det är :-)

#35 Det är bara hon som låter dig tro att det bara är som hon tror. Sanningen är egentligen ngn helt annan, men du är karl och ditt stackars ego exploderar om du får veta sanningen. Alltså låter hon dig tro det. Klok kvinna! 
/Cattis

#37 Så hanterar man alla män. Sina makar, farsor och chefer. Man låter dem tro att de bestämmer, sen kan man göra som man vill. Ibland kan det tyvärr vara lite tidsödande. Det tog mig flera månader att få min far att tro att han kommit på idén hur vi skulle bygga om en box. Hade jag sagt rent ut att nu gör vi sähär, då hade det blivit tvärstopp. Men genom att få honom att tro att idén var hans gick det som på räls sedan.

#38 Fastän det är lite tidsödande så är det värt det :-)

Undrar om lille Bedrik blev tillsagd att gå och sova nu? 
/Cattis

#40 Hårt att vara karl och inte kunna bestämma själv :-)

Bloom ska ja döpa mitt föl till om Zettan får ett svart sto föl. Efter Bloom of Brunswaard så klart 
body hoddy
Vidhåller fortfarande Babelsin
#42 Bloom of Marshwood menar du väl? Såvitt jag vet finns ingen Bloom van Bunswaard 

Bombi Bitt är väl tjusigt?
Brave Boy ; )

Bounty

Bonde Pigan

#38 hahah! Ja så funkar livet bland män..

kommer bara på ett. Brutus <3 :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

# 42 Roshilda af Jäboruder har nedkommit med ett stoföl hos Bunswaard. Hon är e No Fear, och Roshildas mamma är ju Bloom. Det finns en chans att detta föl får heta Bloom v Bunswaard
#52 Hörde också det, vad roligt att det blodet är tillbaks på Bunswaard. Grattis (du är ju trots allt med på ett hörn
)

ja det var en glad nyhet ! så kul att hon fick ett stoföl i år ! Grattis till er oxå för fina Roshilda:)
Bonzo gillar jag :)
Hingstnamn: Båge, Bång, Bård, Båt, Böje och Börs
Stonamn: Båra, Bölja, Böna, Bönni, Börga/Börja :)
Balad!!!!!!;)
Binza
Bonza
Bollaz
Biana
Bianna!

Billy
Banjo
Belinda
Barry
Bluebarry
Blueberry
Bilé (Haha,det hette en av mina dockor som barn)
Beranda
Butterfly
Banny
Binny
Bindy
Berries
Bilinda
Beroma
Baccus, Bukefalos, Braveheart, Bosse, BeHappy,