Äntligen hemma!
Förra söndagen var vi och hämtade hem James Junior från Nybro där han har tillbringat nästan fem månader på "hingstkollo". Jag skrev i en tråd i vintras om att JJ var uttråkad och led av att inte ha några lekkamrater. även om det kändes trisst att behöva lämna iväg honom så har det verkligen gjort nytta. Han var mycket hanterad (och faktiskt ganska väluppfostrad
)innan han åkte och jag var lite orolig för hur han skulle vara efter att ha levt "vildhästliv" så länge. Men hästar har ju gott minne…
Nu har han varit hemma nästan två veckor och är så go´och mysig!
Tilläggas kan också att han sedan en månad tillbaka lever sitt liv som valack, vilket har varit planen från början.
Jag är glad att jag lämnade iväg honom och gav honom chansen att få leka av sig men är ännu gladare att ha honom hemma igen - TACK Anna för att du gav oss möjligheten!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det var ju ingen tvekan om att han kände igen er när ni hämtade honom
, mig har han ju aldrig varit riktigt vän med eftersom jag bara gjort obekväma saker med honom - hovvård, avmaskning och kastrering… Skönt att höra att han funkar bra nu!
(vi hade de andra grabbarna inne igår för lite avbrott i vildhästlivet, till och med welshkillen hade grimma på sig och blev ompysslad… Han var ju "vildhäst" redan när han kom hit, var bara så mycket hanterad att det med nöd och näppe gick att leda honom i grimma, så de fick in honom i släpet….)
Så här kul hade grabbarna i våras: