Vagn
Jag undrar om det är någon som kör med "fyrhjuls" vagn av något slag?
Letar efter en bra vagn men det lutar åt att jag får göra en själv och då vore jag ju väldigt tacksam för bilder på era vagnar…
Och erfarenheter av hemma byggen.
Planerar att göra en lång tur med mina pluttar i framtiden och då behöver jag en lätt dragen rymlig flakvagn helst med broms av nått slag…
Är det ingen som kör här inne?…
Jo, körfolk finns här men kanske inte så många som byggt sin egen fyrhjulsvagn ;)
Det finns ganska många tillverkare av fyrhjulsvagnar annars, om du väljer att köpa.

Jag har lite kort på 4 hjulsvagnar

Ryssen
vi har en 4-hjulsvagn tillsalu… den har kuskbock och flak..
den är till shettis..
Bilder kommer snarast:D

Thira har haft en till salu, vet ej om den finns kvar.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Tack för alla svar…
Det finns ju en del riktigt läkra vagnar för shettisar…Gud va kul…nu känner jag att jag blir alldelse ha galen…
#7 Det är vår vagn vi säljer (AnTeX är min son).
Vi hade tänkt göra en westernvagn av den från början (övertäckt med tält) och det passar den utmärkt till fortfarande.
Den ser stor ut på bild, men väger inte mycket i verkligheten. Den har ingen broms och ingen parstång, men för den som är lite händig är det inte svårt att komplettera. Underbart stadig och lättdragen vagn för en normalstor shettis.
Eftersom vi haft sammanlagt fyra vagnar till vårt hjärtegull har vi börjat avyttra lite. Roxiti var halt under en längre tid efter att vi lånat ut henne och sen dess är vi så försiktiga att det får räcka med lättare körning (sulky och rockard) och då är det bättre att sälja om tillfälle ges.
Numer pensionär i Nynäshamn

#10: saknar bilden ;-)
Ni som har vagnar ni ska sälja. Vad ska ni ha för dem?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#11….Hörre du din fräckis sno inte mina vagnar nu….

Jag har ev en fyrhjulsvagn till salu (se bild). Den är en holländsk vagn för precisionskörning, uppvisning, eller åka på vägarna hemma med. Extremt lättdragen. Man kan sitta två på sätet och en kan sitta bakpå (vänd bakåt), men det finns inget flak eller baksäte. Enbetsskakel och svängel. Pris 10000:-

#4 vad ska du ha för den? bara nyfiken.

#13. Kul att se att fler använder loksele.

juste bild vare blev mörkt innan jag kom tillbax till skolan så jag tar med kameran på lunchen till stallet imorrn å fotar
#16 Bra jag är jätte nyfiken…
Ni bode ju så nära och bra…

nu finns bilderna i mammas data så nu e det hon som får skynda på sig lite;)
Braa…väntar otåligt….

#12: haha, men det var ju mååånga vagnar till salu här ju ;-)
Någon kanske det blir över till mig med. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

4# jag undrar vad du ska ha för vagnen?