Avkommor e: Equuleus Sherlock RS344
e: Kerswell Shogun u: Dixi, uppf. Susann o Örjan Knutsson, Svenljunga.
Sherlock har, vad jag förstår, främst varit verksam uppåt landet.(Vi bor i Skåne) Jag har haft honom sen dec-06. Har ej betäckt sen 05 p.gr.av mattes bristande avelsintresse. 2005 betäckte han 2 ston hos förre ägaren som fick 2 föl 06. ett sto och en hingst. Hingsten, Lukas, visades 07 med 37p S.
Pippi RS5768 u:Ekekullens Femme - Diplomsto-07
Equuleus Nala RS 4959 u: Elida RS4224, 79 cm, championministo -03.
Senast visad är 2008-Indra u:Heds RatinaRS3727
Av 28 registrerade ponnyer är 9 visade. Finns nästan ingen registrering på ägare. Ingen markering på mankhöjd. Sherlock är av ministam, men 88 cm. Skulle vara intressant att veta mankhöjd på sto och föl.
Smedjenäs har 8 registrerade avkommor e: Sherlock, ingen visad. Hittade en annons på 2 hingstar för c:a 2 år sedan, men dom var sålda när jag ringde på annonsen.
Se bild. Smedjenäs Lurifax u:Smedjenäs Fantasy(svart)
Smedjenäs Trolltyg u: Smedjenäs Jasmine(fux) Båda 5 år på bilden.
Tar tacksamt emot all info, åsikter o synpunkter.

Någon som vet nåt om Smedjenäs?
Vet inget om Smedjenäs men har sett Pippi, i Enköping när hon fick sitt diplom. Har kanske kvar katalogen om du vill ta kontakt med ägaren.
Mitt sto, Syréns Axella har en avkomma efter Sherlock, Eqquleus Archimedes Svartskäck fd -01? Visad en gång med 35 p tror jag det var….
Jag köpte Axella av Stuteri Eqquleus när dom avslutade sin avelsverksamhet. Tro jag har ngn bild på Archimedes, ska se om jag hittar den…. mitt sto är 102 cm så jag skulle tro att Archimeds inte är mini iallafall.
Ang registering så finns ju ägare registrerade, MEN det är inte alla som vill synas i webstamboken med namn och bostadsort.

#2 Tack. Jag kan gå in på Enköping-07 premiering o hitta. Så slipper du leta efter katalogen.
#3 Tack! Har sett Archimedes i stamboken. Skulle gärna vilja se en bild på honom.
Visste inte att ägare inte ville visa sig i stamboken….
#4 - det är egentligen så att det är bara de ägare som aktivt har valt att synas i webstamboken som står utskrivna där. Har med PUL att göra…
Hoppas i övrigt att du finner vad du söker.
Jag äger Equuleus Fadine 38002649 vi köpte henne 15 maj -09, så vi har inte haft henne så länge, men min dotter är helsåld i henne,känner sig jättetrygg med henne (snällare häst finns nog inte) Fadine är visad 2 ggr U 2002-05-25 med 39 poäng. P 2003 visades hon med 36 poäng. Kommer troligtvis att bli visad igen.
Är på betäcktning av Son of gold (mini)

#8 Tack! Så fin. Jätteroligt att se avkommorna. Nu har jag bilder på Archimedes och Fadine.
Är Archimedes fortfarande hingst? Har du räknat ut hur hög han är?
Det verkar som att Sherlock lämnar alla tänkbara färger. Vet inte om det är bra el dåligt. Vet i alla fall nu att han har anlag för att lämna fux m ljus man o svans. Läste nyligen en artikel om detta.
Riktigt glad över att få se bilder på avkommor.
Archimedes är valack och hans skäckfärg kommer från hans mamma.
Jag äger honom inte och har aldrig sett honom så jag vet inte hur hög han är.
Eftersom Sherlock är svart med fuxanlag kan han BARA lämna svart och fux till sina avkommor. ALLA andra färger kommer från de ston som är mammor till avkommorna.

Pippi
Kommer jag att köpa tillsammans med hennes stoföl e. min hingst Fridhems Kim.
Pippi är jätte trevlig i temperamentet och är både riden och körd. kommer ev visa henne i köping i höst :)

Bifogar en bild på Pippi från förra året när hon var på betäckning

#10 Tack för info. Är novis på aveln.
#11 och #12 Tack! Så fin hon är! Vilken färg har då mamman eftersom det blev en skimmel? Härlig färg. Är detta en avblekbar skimmel?
Och Lycka till med visningar och avel. Roligt att höra att det finns några st som visas.
Sherlock ska visas på generalmönstringen på Bjärsjölagård den 30:e Aug. Får se vad han kan få för poäng idag, 15 år. Han är fin men lite väl rund tycker jag.

Tack! Vad roligt att han sak visas där, jag ska dit med Ulla så då ses vi nog där! Bifogar en bild på Sherlocks barnbarn Mirabella u. Pippi e. Fridhems Kim :)

En till :)

Så otroligt söt!! Tack för bilden!
Då kanske vi ses på Bjärsjölagård…..

Ja absolut! vill ju ha bild på pippis pappa :)