Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 721 ggr
ingrid
0

God morgon 21 juli

God morgon!

Idag är det ringträning och generalrepetion inför SSM. Ska klippa klorna och fixa till henne lite innan.

Annars har jag för tillfället snurrat in min i One tree hill´s värld. Gillar den serien, men det ska vara på skiva för reklamen orkar jag inte med.

Ha en bra dag!

Charlotte-J
0

God Förmiddag!

Ska snart ner till betet och hägna av ena sidan då det kommer maskiner som ska köra igenom betet för att köra ris från skogen. Hoppas de blir klara fort för det måste betas ner på den sidan jag stänger av nu. Den har varit avstängd en gång tidigare i sommar då de avverkade skog så det har vuxit väldigt där.

Igår släppte vi in 2 ston, varav ett har föl vid sidan, till Porfyrs gäng. Det gick lugnt och fint till och Porfyr var en riktig Gentleman. Idag kommer det 2 ston till med föl vid sidan som ska in där och förhoppningsvis bli betäckta så snart som möjligt.

Igår pajade mina små ungtuppar sin hage. Helt plötsligt såg jag att dom sprang i fel hage och så såg jag att det tagit sönder en del av hagen. Var bara att ta bort det trasiga så de inte kan göra sig illa så fick dom helt plötsligt en jättestor hage. Det tyckte dom var toppen.

Nehej, nu är det bäst att dricka upp kaffet och så åka ner och fixa stängslet.

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

polgara
0

God förmiddag!!!

Här har dagen börjat med tvätt. Sen ska jag iväg o kolla till pållarna o resten av dagen ska slappas.

Har ingen motivation o göra nått vettigt när det regnar. Hade iaf en trevlig helg nere i Falsterbo.

Ha en bra dag i regnet gott folk!!!

Ninnii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Hästarna är ute och det är mockat, sak slänga mig i duschen. Tänkte ta och longera Harry innan lunch. Ska åka in till Skara för att luncha med mamma. I kväll är det tisdagsträning på Skogsborg för Bill. Idag ska vi träna maraton. Jag ska även bjuda på tårta, hade lovat det om Bill skulle klara en hel maratontävling med tre sträckor, vilket han gjorde på tävlingen sist.

I morgon kl 8.00 ska jag vara hos en tjej som är mätman och mäta Harry så han får sitt mätintyg. Hennes man är veterinär så det är så smidigt när allt är på samma ställe.

Nä nu får jag nog gå och duscha så jag blir färdig.

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

God middag.

Idag bar det av till Jägersro och Amanda ska köra ett insprängt lopp med sitt russ Ijor idag , får hoppas att det går bra och att vädret blir bättre än det har varit innan idag.

Johanna-Granberg
0

Morgonen började med att sambon kom och grattade mig på födelsedagen med ett paket, inte illa!! Sedan så har han mage att påstå att jag fyller 30Förvånad, jag!!! Inte då för jag känner mig inte en dag äldre än 23Cool Tyvärr så ringde telefonen flera gånger under morgonen och alla som ringde påstod även de att jag tydligen fyller 30 så det är väl bara att acceptera Oskyldig Tydligen så var det fler som hade fått reda på detta då jag gick ut för att hämta tidningen så hade "någon" varit framme och lindat in alla våra frukt träd i toapapperSkrikandes

Sambons paket var det första av hela denna underbara dag; en digital systemkamera, sedan så kom han med 30 röda rosorKyss

Inte nog med det så hade vi vetten ute och ultraljudade och till nästa sommar så väntar Tura en Harry bebis!!!!!!!!!!!!!!

Nästa överraskning var att när jag kom tillbaka från affären så hade min allra bästa vän Cim kommit bara för att gratta, du är underbar!!!!

Kan denna dag bli bättre än så här, tror inte det…

Kram Johanna

Annelie-P
0

#5 Grattis på din födelsedag och grattis till dräktigt sto! Även grattis till bra val av sambo, han verkar trevlig! Hoppas dagen fortsätter lika bra som den börjat, var glad och tacksam över att du får bli äldre, det är trots allt inte alla förunnat. Du är som du skriver ändå inte äldre än du känner dig!

Lauth
0

Grattis på födelsedagen, verkar ju vara en bra dag så här långt!

Hanna-D
0

#5 Grattis Johanna!

Ninnii
0

#5 grattis på födelsedagen!

ingrid
0

#5 Grattis Grattis!

ElisabethA
0

#5 Stort grattis Johanna (både till Turas dräktighet och på födelsedagen)

fuxar
0

Stort GRATTIS Johanna på din dag! Tänk att du blivit så STOR!!!!!Ha, ha!!!! Kramis/Gunilla.Glad

Johanna-Granberg
0

Tack , snälla för hälsningarna.

#12 Trodde du verkligen att jag var så stor…Förvånad

Kram Johanna

Charlotte-Aveback
0

#13: Grattis i efterskott, Johanna!