Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1014 ggr
ingrid
0

God morgon 22 juli

God morgon!

Det var riktigt skönt att gå ut till bilen imorse, solen lyser och fölungarna sprang och busade med varandra när jag körde förbi deras hade.

Hoppas dagen fortsätter med lika fint väder, eftersom sista simträningen är idag.

Ha en bra dag!

ElisabethA
0

God morgon!
Idag ska jag rensa ogräs och så ska jag försöka rensa bort så vi kan bygga gång och trappa mellan ladan och stallet (invändligt, så jag slipper skotta framför två dörrar i vinter…). Det blir nog riktigt bra när det är klart.

Kring lunch idag ska jag "köra en fuling"… Sambons mamma och hennes sambo är här och dom är väldigt pratglada och krävande… Igår höll jag på att bli knäpp på dem och eftersom min sambo jobbar (bra tajmat *hmm*) så sa jag att han får stanna hemma från jobbet och ta hand om dem resten av veckan. Jag fattar också att det inte går, så vi gjorde en kompromiss. Jag ska smita iväg runt lunch och så ska vi träffas på ett café och ta en lång, lugn, härlig fika! Det är ett andrum jag verkligen kommer att behöva. Igår spenderade jag nästan hela dagen nere i stallet för att få vara i fred, men dom traskade ner dit och fortsatte prata… Suck - inte skoj alls :(

Hoppas alla får en bra dag!!

[lindatornerup]
0

God morgon! Eller… ja speciellt god känns den väl inteGråter Jag opererade min fotled igår och får nu hoppa på kryckor. Ingen "hit" för en otränad  "surtant". Men min dotter Sissel, är jätte duktig och hjälper till med lite av varje. Plus min kära granne, Helen som "förgyller" tristessen med sin torra humorGlad Men det blir väl lite tufft nu ibörjan, man blir lite "dizzig" i huvudet av värktabletterna (som jag inte är så van via) .Men en "billig fylla" är väl ok, bara man slipper värken i foten. Hoppas vara tillbaka  i orginal form till BjärsjölagårdCool Nä nu får jag vingla(på kryckor, vilken syn!) tillbaka till soffan och tv:n , Tack för denna teknikpryl!!!

polgara
0

God morgon!!!

Vaknade nyss o tittade ut o såg att det var SOL ute, det är man inte bortskämd med. Fick ett städryck igår kväll vid 23 tiden så jag somnade inte innan 4.30 imorse. Ska snart hppa in i duschen o sen iväg till verkstan med min bil, avgasröret har gått sönder på den o jag ska iväg till Skara sommarlad til helgen o måste ha bilen tills dess, varför händer alltid sånt här i semestertider?

Sen ska jag till stallet en sväng o kolla till pållarna, ev en sväng tillSvenljuga oxå o titta på premieringarna om jag hinner.

Ha en bra dag allihop!!!

Hanna-D
0

God morgon

Här har vi trevlig besök från vårt grannland i väst, mycket shettis-prat, trevligt! Glad I kväll ska vi grilla lite gott.

Ha en bra dag!

Mija
0

God morgon!

Sol och vacker väder, underbart.

Inatt fölade min pärla Noblesse av Paradiset en fin liten kille, allt gick kanonfint och båda mår toppen. Så nu kan man andas ut när fölningarna är över för i år.

Ska åka in till Hööks i dag för att köpa en ny sadelgjord till Exmoorhingsten, han ska ju visas för bruksprov på Riksen den 1:a augusti och nu har han börjat krympa i magomfång när han rids, så det blir att köpa en ny.

Annars kommer dagen ägnas åt att njuta av nya fölisen som ska heta Tenor av Paradiset, han är så underbar, han är 2:a generationen som födds här, så det är lite speciellt.

kram på er och ha en bra dag alla…

Petra-Stark
0

God morgon..

Härligt med lite sol, efter alla regn.

Idag ska selma och bebis få hälsa på hos Lindebys stuteri. Selmas bebis har så ruggigt tråkigt när den andra bebisen är med sin mamma på betäckning. Så snälla Pernilla låter dem vara i sin stora sommarhage med hennes bebisrna.

Hovslageren kommer och ska putsa på welshen inför treårs testen i Dalarna till helgen. Hmm man börjar bli lite nervös…

Ha en underbar dag.. Petra

Milla
0

GOd morgon för jag tycker ändå det är en rätt så god en.

Krya på dig Linda.

Idag ska vi ha några goa vänner hit för att fiska och sen grilla, ska bli rätt så skönt faktiskt.

Känner mig fortfarande som om jag lever lite i en bubbla och det känns inte riktigt verkligt! Tack snälla ni som finns där och bara finns.

Var på jobbintervju i måndags kväll, får se som dom vill ha mig. Jag var nog inte riktigt klar för att gå iväg på någon intervju. 

Under kvällen får jag ta tag i att komma fram till vilka hästar som ska få åka med till Bjärsjölagård.

Ha det gott alla!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

runas
0

God förmiddag!

#5 Grattis till fölis!

Idag skiner solen igen, har varit lite rusk väder ett par dar men det har bara varit skönt med tanke på alla bromsar.

Idag ska jag på stuteribesök hos en bekant som föder upp Lippizaner hästar, ska bli jättekul! Och sen blir det en vända till stallet.

Ha det bra!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Grattis till fölis.

God Förmiddag.

Idag kommer hovslagaren igen och fixar till 3 årsstona som ska visas nästa vecka på premieringen, blir ev någon mer också .

Igår var vi ju på Jägersro och tävlade med russet Ijor , det gick kanon bra han vann och det hade vi inte precis väntat oss i det tuffa motståndet.

Tack för sällskapet Millan och Ida , var roligt att ni ville åka med och kolla + att jag fick fina kort på Amanda och Ijor ;-)

En bild på Amanda och Ijor i defileringen och äkta segerglädje , fotograf är ju Millan :-)

Johanna-Granberg
0

#9 Vilket härligt kort, hälsa kusken och gratta till segern!!

Hanna-D
0
VeronicaP
0

#10 Tack det ska jag göra. Visst är det ett härligt kort inte ofta man får se den glädjen i allafall inte på bild :-)

#11 Tack

Mija
0

# 9 och 8 Tack

Till min förvåning så såg jag att min lilla fölis har en liten stjärn snett i pannan, jag som trodde det var lera Skäms, kul med lite tecken på en svart om än litet.

[lindatornerup]
0

Tack snälla Milla för omtanken! Känns alltid lite bättre när man får lite uppmuntranGlad Har iallafall fått iväg mailet till Sara (om jag nu lyckade i mitt första! försök att maila)  Och varit ute och tittat på lilla Delfie som far runt som hon hade ätit "raketbränsle" Hon är vårt första föl och mycket speciell för oss, , såklart! Vilket  fint och vilken lycklig kusk det är på bilden !

Kris_J
0

#9 Grattis! Krama min "svärdotter" och hälsa från mig.Glad

Veritas odium paretFörvånad

zettan
0

Stort grattis till fölisen Mija

Milla
0

#5 men jösses jag glömde ju skriva grattis till fölis!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Charlotte-Aveback
0

#5: Grattis till fölet Mija! Skönt att allt gick bra!

#9: Grattis Amanda och Ijor till segern!

VeronicaP
0

#18 Amanda hon tackar så mycket