Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 616 ggr
[lindatornerup]
0

God Eftermiddag 26/7

Solen skiner inte alls alltid i Kågeröd! Så är det när man är stor i "käften"Flört Det är nästan höstlikt här idag ,men det åskar inte iallafall.  Jag har fått iväg anmälan till Bjärsjölagård och det är ju isista stund, plus att jag varit hos min granne och kollat på mitt nya släp..det är jäättte fintGladGissa varför det får stå hos grannen ..jo för att det är för trångt "runt hörnet" på mitt stall så jag kan inte få in det på min gårdsplan, "tänkte inte på det", men grannen bor inom synhåll så jag kan se det härifrån, och så får Helen, grannen , njutaav det på nära håll!Min lilla Delfie har äntligen fått pli på sina veka kotor och ser nu helt ok ut .Skönt , det är vårt första föl och är så klart "mycket speciell" för oss.Hon tränas fn iatt gå i grimskaft och grimma och …ja  det går väl framåt men mest dit Delfie tycker verkar spännande. Ha en fortsatt trevlig söndag

Milla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dag!

Har varit iväg hos en kompis och fotat hennes fölisar idag, inte blev det några super bra foto men ett som jag själv gillar super mycket blev det i alla fall. Ett litet mini föl.

Ja höstliknande är det i saxtorp också, ska se om jag kan komma iväg ut i skogen med Viking i dag. Är bara så himla tråkigt att köra själv.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[lindatornerup]
0

Jo det var ett fint foto tyckte jag! Titta bara på vilken fin blick du fångade på den. Ja varför är det så att man sitter ivarsitt hör när man ska göra samma saker? Jag tycker också det är trist när man oftast är ensam till att tex gå ut och gå eller tömköra med någon av "shettorna". Här är annars fin skog och vågar att vara i. Hoppas du kom iväg på en liten runda iallafallSkrattande. Vi hörs

[Billan]
0

God eftermiddag.

Nyss hemkommen från Hedenslund där det varit treårstest idag. Störst intryck hos mig gjorde en två årig fjordhingst, en super trevlig och fin hingst, en verkligt god representatt för sin ras. Annars var det blandad kompott.

Vädret här är omväxlande och blåsigt.

Hanna-D
0

#3 Hur gick det för shettisarna? Några utmärkelser?

Trine
0

Go kväll.

Sitter och är superseg..Har varit i Finland en vecka, bilade runt ,255 mil t/r. Så nu har jag suttit och funderat om jag kunnat sett några av er "norr"uppfödares shettisar ..GladMen jag måste säga att det var tunt med hästar som syns från vägen iaf.

Allt är väl lugnt annars tror jag då, Ska uppdatera mig mer nu.

Ha det bra i regnet..

helenecarlsson
0

#4 Kan skriva det jag minns/hörde. Vi fick inte med oss bedömningsprotokollen de skulle skickas per post.

Miss Marilyn fick dubbla utmärkelser!

Tindra fick 44poäng på både hoppning och gångarter (domaren tyckte att hon hade mycket egen viljaOskyldig)

Windy som deltog utom tävlan fick 47poäng i hoppningen, jag hörde inte resten av poängen min hjärna kopplade ifrån där någonstansFörvånad.

[Teddy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Här en färsk bild på södra sveriges snyggaste föl!!
Vi har haft solsken idag, hela dagen, och solen har lyst lite extra över oss idag nu när Lasse är hemma igen!

[lindatornerup]
0

Jättesöt!! Fölungar kan verkligen få en till att "smälta".Jag har också försökt få in en bild på vår ögonsten "Delfie", men jag är helt ute och turnerar när det gäller att fixa "avancerade teknik prylar"…får nog be om hjälp,vill ju gärna visa min "sockergris"Glad