Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 754 ggr
ElisabethA
0

God morgon 27 juli

God morgon!
Idag ska jag pilla lite på de nya walkie talkisarna som jag köpte igår. Jag ska ha en i stallet och sambon har en hemma så vi kan kommunicera enkelt. Köpte kanske inte värstingmodellen, men de har en räckvidd på 9 km, så jag kan ha med en ut när jag kör i skogen också vilket är en fördel.

Igår byggde vi lite nere vid stallet… Mycket som behöver åtgärdas när det är gamla byggnader… Nu har jag iaf fixat trappa och en ramp till rullebören inomhus mellan höladan och stallet så jag slipper skotta snö som en galning i vinter igen. SKÖNT!

Hoppas alla får en bra dag!!

Carita
0

God morgon!

Så var man tillbaka efter en veckas ledighet från iFokus. Det gick bättre än väntat.

Har börjat att planera sonens sista vecka hemma från dagis. Någon av dagarna ska jag försöka att komma iväg för att titta på lite shettisföl det är dags att införskaffa sig något nytt nu.

Annars är det det vanliga under dagen och ikväll är det starter på Färjestad jag har ingen koll alls på formen eftersom jag inte varit hemma (extra nervöst) Jag måste nog slå en signal till Ingrid också jag är ju nyfiken hur det gick med Oppi i helgen.

Ha en bra dag!

runas
0

God morgon!

Idag så ska vi åka o titta på ett hus att hyra, vi får hoppas att det löser sig nu, varit där en gång förrut o de vill vi ska komma en gång till, bra/dåligt? Fint hus med 4 boxar o hagar, vill, vill, vill!

Vi ska även ta en repa till Nyköping o shoppa lite, kul att komma hemifrån lite.

Annars så är dagen mulen o blåsig, lite skönt att slipa det kvava tryckande kladd vädret o bromsarna lite.

Ska ut till stallet sen och se om jag kan få bort alla kardborrar ur min ponny, om det finns nån där ute som har ett mirakel medel som förhindrar att kardisar fastnar på shettisar så får ni jätte gärna hör av er!!

Ha en härlig dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

ElisabethA
0

#1 Lycka till ikväll Carita!!!

ingrid
0

God morgon!

Är trött och sliten efter en lång helg (fast otroligt rolig) nere i skillingaryd på SSM. Oppi blev SG 26 av ca 40 hundar i sin klass, av de svenska var hon 10:a. Otroligt många fina hundar, hela klassen fick SG, som är det högsta som unghundarna kan belönas med. Min lilla pärla skötte sig perfekt.

Har också fått ett bra ställe att skicka henne till på skyddsutbildning i tyskland, men först ska vi göra uthållighetsprovet hemma och försöka hinna visa henne på en vanlig utställning.

Xia har fyllt i framför juvret ordentligt men inte direkt ngt bak i, närmar sig iallafall, glad att hon höll sig när jag var borta…

#1 Har du tid kan jag åka bort och tjöta lite skit med dig mellan starterna…Tungan ute

Ha en bra dag!

Charlotte-J
0

God förmiddag!

Snart dags för den vanliga "betesrundan". Porfyr har full syning då båda de nyanlända stona brunstar, så han betäcker båda 2 just nu. Stackarn, eller det tycker nog inte han Flört Ett 3 årssto som är här och har varit ett bra tag visar ingen som helst brunst och har inte gjort någon gång så nu i veckan ska jag åka och Ultraljuda henne för att se om det är nån brunst på G eller om hon hakat sig på nåt sätt. Våra 3 damer som gått med Porfyr länge verkar i alla fall klara och ingen av dom har gått om så det blir väl UL för dom också, mest för min egen skull då jag vill vara helt säker.

Nehe, ska väl dricka upp kaffet och ta betesrundan så jag kan klippa gräset sen.

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

Carita
0

#4 tyvärr blir det fullt upp för de går loppen efter varandra, men kanske du är hemma på onsdag? Jag ska till kliniken kl 11.

Johanna-Granberg
0

#2 Håller tummarna.Skrattande

Själv så håller jag på att återhämta mig från helgens 30-års fest, riktigt roligt hade vi. Sedan så var vi på diggilo i går kväll, vilken grej. Jag säger bara det Brolle, vilken killeKyss Så denna vecka börjar semesternCool

Hanna-D
0

#2 Lycka till med huset!

ingrid
0

Första semesterdagen på onsdag, så det blir perfekt!

shettismaffian
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här börjar man jobba första dagen efter 6 veckors semester, kan erkänna att jag inte direkt längtar efter att jobba igen även om det blir kul att träffa jobbar kompisarna igen.

På onsdag ska jag försöka ta mig och ultraljuda mina 2 och se om det är något i magarna, bara vänta och hoppas.

runas
0

Vi får hyra husetSkrattande!!

5 rok med 4 boxar, sadelkammare o 2 hagar m 4 trådar!! Känns overkligt att äntligen få flytta!!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Cattis
0

# 11 Grattis Troi! Vad roligt! När får ni tillträde?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Hanna-D
0

#11 Grattis! Låter som ett drömboende!

VeronicaP
0

#11 Grattis

God kväll.

Här har dagen bara rullat på i full fart känns det som. Jag har tömkört Mozart både med och utan släpa är ju ett tag sen han kördes men han gjorde de som aldrig förr så i morrn om jag hinner så ska jag sätta på vagnen. tömkörde även 3 års russhingsten och han uppförde sig jättebra idag med.

De som ska visas på premiering har tränats idag med.

Full rulle med andra ord :-)

[Billan]
0

GRATTIS troi, vilken lycka att få ha pållarna hemma. Är så glad för din skull.

Kram.

runas
0

Tack alla!! Är såå glad!

#12 De renoverar huset för full o tillträde är så snart de är färdiga i typ augusti/september.