Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 623 ggr
ElisabethA
0

God morgon 28 juli

God morgon!
Här är det underbart väder idag. Ska ut och köra både Gardenia och Elina idag. Gardenias "mammaledighet" är över nu och jag tar ut henne små korta vändor och tömkör/kör henne. Hon njuter fullständigt av att få "arbeta" igen och fölet bryr sig inte alls att mamma är borta en stund. Jätteskönt att det funkar så bra! Ska försöka ta lite bilder på hästarna också. Ina är tre månader idag och hon har vuxit så in i norden! 87 cm är hon nu.

Sen tänkte jag springa en runda idag för det var ett tag sedan sist… Måste komma igång!

Ikväll är vi bortbjudna till nya grannarna från Belgien på lite vin med ost och kex. Dom är lite blyga, men vi stack dit och sa hej med en påse kanelbullar för några dagar sedan och dom var riktigt trevliga.

Hoppas alla får en bra dag!

[lindatornerup]
0

God morgon! Trevligt att bli välkommen så ,när man är nyinflyttad. Tyvärr kom ingen med kanelbullar till mej när jag flyttade hitObestämdGlad.Men efter hand så har jag lärt känna mina grannar lite mer och dom är jätte trevliga! Vädret här är väl sådär,men man får vara glad när det inte regnar och åskar,har varit mycket av det senaste tiden.  Åska är väl det enda som jag verkligen inte gillar  Usch! Igår fick jag ett förslag på att låta Urd och lilla Delfie  komma på sommarbete , hos ett annat sto med föl, som också ville ha sällskap ockh lekkompis. Och det känns faktiskt som en bra ide, Delfie behöver någon att busa runt med och det bästa är att det

ligger bara ett par mil här ifrånCoolFast det blir sååååå tomt utan vårt lilla föl!! Får hälsa på  varje veckaFlört. Annars är det ,än så länge inget planerat idag, men kanske lite agility träning med "Musse"  vore på sin plats, han är ju anmäld till det i Bjärsjölagård. Ha en bra dag "folks"!!

Trine
0

God morgon.

Här är det mulet så det märks hur det slutar.

idag kommer det en laddning hösilage , vilken lyx ! så då finns det hemma åt mig i vinter.Ska klippa upp en fläck på åkern efter hingstarnas hage så det blir nära o bra o köra sen.

Sen vet jag inte riktigt vad jag gör efter det, men det finns, bara o välja..

Ha en bra dag!

Hanna-D
0

God morgon

En lugn dag hoppas jag att jag har framför mig, ett gäststo ska åka hem, dräktig och klar och i kväll är vi bjudna på middag.

#0 Stackars belgare, hur har dom hamnat där uppe? Flört

Ha en bra dag!

polgara
0

God förmiddag!!!

Solen skinerFörvånad (helt otroligt). Idag har jag inte mkt planerat, ska till stallet o grejja lite med pållarna o sen är det tvätt ikväll. Lite trött efter helgens minisemester på skara sommarland med bad o karuseller o allt vad det innebär. Jag är ingen campare som många här redan vet o vi har bott i husvagn sen i fredagsTungan ute. Annars var vädret hyfsat på dagarna o regn på lördagkvällen.

Nu ser man fram mot en ny helg, den ska tillbringas på Bluemull o ytterligare en helg men "camping" stuk, 3dje på raken.

ingrid
0

God förmiddag!

Sista dagen på jobbet!

Imorgon börjar arbetet med examensarbetet istället…

Ha en bra dag

[Billan]
0

God morgon.

Har just gjort den dagliga morgonrundan i hagarna bland hästarna, alla mår bra. Mona ( Mon Amour ) Verkar som om hon har bott här jämt, lugn trygg och väldigt social. Vi har inte släppt henne med hela flocken utan hon får gå med unghästarna några dagar.

Idag är det bandage omläggning på Jossan igen. Sen bär det iväg till Rättvik och classic car en stund. Måste försöka göra lite annant än bara hästgöra.

Ha en bra dag alla.

runas
0

God förmiddag!

Här regnar det så stallet får vänta lite, ska börja rensa o packa i huset i stället, jösses vad saker man samlar på sig under åren!

Ska senare i veckan åka ut till nya huset o skura stallet, måla o fixa i ordning sadelkammaren så det bara är att flytta in sakerna när det är så dags. Längtar…

Förslag på färg till stallet emottages tacksamt, funderar på grått nertill o vitt upptill men…jag gillar ju färg.

Nåja, kärt besvär!

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

ingrid
0

#7 Grattis till nya huset!

Milla
0

¤6 stort grattis till ett kanon sto. Henne har jag trånat efter men du var först :-)

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

shettismaffian
0

Goddagens !

Här är det så mörkt och små regnar, sitter och fixar lite små grejer innan jobbet. Var lite nytt igår när man kom tillbaka efter 6 veckor, några nyinflyttade och lite andra mindre roliga saker men men man kommer nog in i jobbet snart igen.

Hästarna mår bra och håller på att sättas igång lite smått igen.