Thellwell ponny
Har ibland sett i annonser om thellwell shettis men VAD är en thellwell ponny
?
Dum fråga kanske…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Äsch, det går ju inte att länka.
Googla på thelwell horses så får du se bilder på busiga ponnyer.
Det är namnet på den tecknade lilla busiga ponnyn och hans stackarslilla ryttare , som finns i alla former tex böckerr, på tröjor, muggar , etc etc . Shetlands Syd har en bild på "duon" i den stora proppen för "Drive In" utställningen i Vinslöv i år. Och det är därför "busiga ponnies" kallas "thelwell s" . Den tecknade serien är riktigt rolig, speciellt om man har shettisar! Har varit i England mycket ,och där finns massor av prylar med "paret", Jättesöta ! 

Norman Thelwell är namnet på en engelsk serietecknare som bl a har gett ut böcker om barns vedermödor med sina envisa ponnyer. Bilderna, men även texterna, i dessa är oförglömliga och mycket träffsäkra. Har själv två av dem; "A leg at each corner, Thelwell´s complete guide to equitation" och den svenska översättningen "Ett ben i varje hörn, rideriets svåra konst"
Aah, tack så mkt
!
Nu blir annonserna mkt mer begripliga
!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
"Shetlandsponnyn, världens minsta hästras har satt sig i respekt hos alla som vet något om hästar."
lurvponnyn.vimeddjur.se

var hittar man thellwell grejor?
#6 Ebay kanske…? I alla fall i porslin tror jag.