Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 687 ggr
runas
0

Thellwell ponny

Har ibland sett i annonser om thellwell shettis men VAD är en thellwell ponnyObestämd?

Dum fråga kanske…Skäms

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Annette
0

Äsch, det går ju inte att länka.

Googla på thelwell horses så får du se bilder på busiga ponnyer.

[lindatornerup]
0

Det är namnet på den tecknade lilla busiga ponnyn och hans  stackarslilla ryttare , som finns i alla former tex böckerr,  på tröjor, muggar , etc etc . Shetlands Syd har en bild på "duon" i den stora proppen för "Drive In" utställningen i Vinslöv i år. Och det är därför "busiga ponnies" kallas "thelwell s" . Den tecknade serien är riktigt rolig, speciellt om man har shettisar!  Har varit i England mycket ,och där finns massor av prylar med "paret", Jättesöta !  Glad

Pia-Lena
0

Norman Thelwell är namnet på en engelsk serietecknare som bl a har gett ut böcker om barns vedermödor med sina envisa ponnyer. Bilderna, men även texterna, i dessa är oförglömliga och mycket träffsäkra. Har själv två av dem; "A leg at each corner, Thelwell´s complete guide to equitation" och den svenska översättningen "Ett ben i varje hörn, rideriets svåra konst"

runas
0

Aah, tack så mktGlad! 

Nu blir annonserna mkt mer begripligaFlört!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Aribigga
0

"Shetlandsponnyn, världens minsta hästras har satt sig i respekt hos alla som vet något om hästar."

lurvponnyn.vimeddjur.se

SofieBroden
0

var hittar man thellwell grejor?

Kratern
0

#6 Ebay kanske…? I alla fall i porslin tror jag. Obestämd