Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett12-foder-utfodring
Läst 3388 ggr
runas
0

foderbord

Ni som har foderbord i form av lastpall o kragpall, har ni satt igen lastpallen så det inte spiller ner under eller?

Och ni som har tvärgående reglar för att förhindra ponnys i lådan, är de satta på längden eller på bredden?

Har ni tak på dom?

Är ni nöjda med dom eller finns det nåt ni skulle vilja ändra?

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

pytte
0

Vi har satt en skiva på lastpallarna, inte så mycket för spillets skull utan för att inga småhovar/klövar ska kunna fastna.

UG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt fodertråg har botten och tak, taket går att fälla upp med gångjärn. Tycker det fungerar bra! Brukar ställa en murarhink i botten upp och ner och lägga höet runtom, så att ponnyerna når höet. Tyvärr drar de ut mycket hö och trapar ner. Jag vill att de ska äta så lågt med halsen som möjligt, gillar inte uppsatta foderhäckar på väggen.

AnnaLundin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här gjorde jag:

(och efter tre vintrar med såna här lådor i ena hagen har jag hittills aldrig haft någon häst i dem, varken ponny eller halvblod)

Denna kommentar har tagits bort.
Hanna-D
0

Sätter en rejäl skiva i botten. Det finns hela pallkragar så man slipper stapla flera på höjden/snickra ihop dem, jag har sådana från militären Oskyldig Jättebra, mycket tyngre också så ponnyer välter dem inte.