Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: stammar-blodslinjer
Läst 10559 ggr
pidan89
0

Southfieldgate Goldstrike

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten valack, Vulkanus, som ska vara efter Southfieldgate Goldstrike och undan Bonnie v. Veghel. Morfar ska vara Silvester v.h Oranjeplein.

Undrar om någon känner igen någon av dem och kanske har avkommor efter dem? Jätteintresserad om det finns bilder! Inte så insatt i shettisaveln och undrar lite om dem.

Bilden på Skäpparöds Vulkanus, som är våran lilla valack på 76cm.

Hanna-D
0

Jag har träffat Goldstrike nere på Stjernen i Danmark för några år sedan, trevlig hingst men jag har inga bilder på honom tror jag.

Han är i Sverige bl a pappa till godkända hingsten Stjernens Patrick och diplomstoet Majblomma.

http://www.shetland.dk/x2.htm

[lindatornerup]
0

Jag har träffat Bonnie v Veghel , hemma hos Ulla Borgh på stuteri Skäpperöd.  Hon är född 87, är ett litet ministo  och fux . Hon har fått 10 st föl och väntar i år föl  efter Skäpperöds Augustus, som jag också fått ett litet stoföl efter iår. Hon har blivit championsto 3ggr.har 2st diplom döttrar och är ett elitpremierat sto! Jag har själv 3st ifrån Skäpperöd , bla en liten valack på 80 cm , men  med en annan stam.  En riktigt liten goding precis som din!!GladVi ställer ut honom och använder även han i agility och handlerhopp, han är jåtteduktig!

pidan89
0

#2 Oh, så kul! Valle är väldigt läcker för att vara så liten, måste jag påpecka.. Och han älskar att få jobba med huvudet. Dragit timmer i skogen med honom några gånger (asså, inte hela träd utan uppdelade träd som är liksom i småbitar) och han älskar det över allt annat! Men de senaste året har Valle inte mått så jättebra pga fång, men tror egentligen han har ngt annat för han har egentligen inga fångsymtom.. Men om man säger till en veterinär att man har en minishettis som mår dåligt så säger de att de är fång oavsett andra symtom.. Men i vilket fall så gör han inte så mkt just nu.. Men skulle vara roligt att ställa ut den lille :D

ElisabethA
0

Mamma har en avkomma efter S. Goldstrike. Majblomma, som nämns i #1. Bilder på henne finns på vår hemsida www.shetlandsponny.eu

pidan89
0

#4 De är väldigt lika! :D

Anne-Lisbeth
0

#4 Ja jag ser också likheter. Bifogar bild på Majblomma med årets föl Ironman.

pidan89
0

Så söt! Valle har en bästis som heter Oki Doki som också är ett föl, fast connemaraföl :D

Minsanne
0

Vi har en bror till din, alltså samma mamma. Fast han är efter Skäpperöds Hector. Han heter Skäpperöds Poseidon och är godkänd avelshingst i Danmark

pidan89
0

#8 Vilken läckerbit! Jättehäftiga ben me svart så högt upp.. Vad heter han??

Peppe
0

#9 Skäpperöds Poseidon står det att han heter i inlägget ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[lindatornerup]
0

Poseidon är en kopia av min Skäpperöds Arnim  även kallad "Musse". han är efter Skäpperöds Hector ,u: Skäpperöds Helena. Men även ett av mina sto Skäpperöds Urd.Även hon efter  Hector, men mamma är Fairy Finesse. Många Skäpperöds hästar har ett drag som är typiskt för Skäpperöds minisar. Jag är iallafall jättenöjd med mina, dom har ett superlynne och mycket lätt att lära blaGladTyvärr kan jag inte fixa det där med att sätta in foton än , sånågon bild kan jag inte visa dej!

pidan89
1

#10 Haha, Dumma mig :D