Ponnyputa Safari
Hööks har en ponnyputa, Safari, 12". Börjes har en snarlik i 10" och 12". Någon som har någon av dessa och kan säga något om dem, kvalitet, passform( både för barn o häst) osv. Jag vill ha en sadel till Armas, minishettis, ryggen är 85 cm lång, vilken tumstolek, gissningsvis, borde han ha?
Här finns dom också, just nu rea!
Amor vincit omnia 
Jag har en av varje storlek från Börjes och tycker de är helt okej. Två nackdelar - den lilla går inte att sätta fast vojlocken på "upptill" och de passar inte så bra på ponnyer med lite mer svängd rygg. Annars är de breda och bra i bommen och har funkat bra på mina ponnyer.
Du bör nog köpa den mindre storleken till en minishettis.

jag har en minihingst på 85cm till honom har vi en ponnyputa 10" från börjes sitter perfekt mkt nöjd med den och de har vi haft i snart 5 år så kvaliten e mkt bra, den rekomenderar jag absolut. den från hööks har vi testat på mitt ministo och jag tyckte inte att passformen va helt ok så jag köpte en till börjes till henne också, sitter perfekt

Jag tycker hööks är bättre än börjes, pga de flyttbara "ryggpanelerna", min börjessadel har inga "paneler", så ryggraden blir inte fri. Hööks sadeln är även mer formbar.

börjes sadel har ju flyttbara bossor så man kan ställa om sadeln som man vill och ryggraden blir fri
#4 & 5 Det har den som jag tipsade om i inlägg #1 också!
Amor vincit omnia 

#6 får inte länken att fungera
Amor vincit omnia 

#8 Tack

#5 Har båda modellerna det? jag har den lilla, fast den är ju ganska gammal… så det kanske är därför den inte har det??
Båda modellerna vi har har flyttbara/löstagbara putor under.
Amor vincit omnia 

Min Börjes har flyttbara o den har funkat jättebra
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#10 ja båda modellerna har de och jag tycker de e toppen bla för den perfekta passformen