God morgon 1 augusti
God morgon!
REDAN AUGUSTI!!! Vart har all tid tagit vägen?? Om två veckor har jag bott här i norrland i ett år!
Inatt regnade det här och det behöver vi verkligen! Det har inte kommit många droppar den senaste månaden… Hoppas det kommer lite mer regn under dagen.
Just nu håller jag på att baka en sats bröd och sambon ska baka kanelbullar när han vaknar. Det är ganska bra att ha "bakdagar", för då blir det liksom gjort. I eftermiddag spelar byns fotbollslag match på hemmaplan. Vi sticker säkert dit (ca 150 meter hemifrån) och hejar på "Biffarna" (Brännbergs IF = BIF).
Hoppas alla får en bra dag!
God morgon! Ja tiden bara susar förbi, men det är ju fortfarande sommar..eller ja det känns ju tyvärr inte så. Idag är det "puts och fix" dag för ponnyflickorna som ska på "semester".Det blir tomt utan dom, men dom kommer att få det jättebra där och så kan jag kanske äntligen börja städa och måla deras stall. Det byggdes ifjor, men det hann inte bli målat, så det ska bli nu! Ska även få byggt 2nya boxar och har fått lite trevliga tips här på sidan
.Låter mycket gott med nybakat bröd och bullar, man kanske skulle ta sig ikragen och göra det samma idag…….hm jo så får det nog bli. Plus en runda med dammsugaren , aldrig helt fel!!

#1 Dom kommer att få det jättebra :) Ta riktigt många foton när ni släpper ihop dem.
Gissa!!!!! Kameran är på laddning och solen ska skina här nere imorgon , så bättre kan det inte bli! "Börje " och Delfie är nästan kopior av varandra, fast det skiljer lite i storleken bara. Jättefina såklart!! Får nog ha hjälp med det där att sätta in foton. Är totalt kass på det!
God förmiddag!
Jaha, om en timme kommer mina 400 balar hö och regnet hänger i luften så det blir till att packa in dom snabbt. Och jag som skulle vart på Bluemull!! J#A skit! Men men, hästarna måste ju ha sitt hö så vi får väl satsa på att åka ner en annan gång.
2 ston kvar som inte gått ur brunst än men de kom å andra sidan in till Porfyr för inte så länge sen så det är ju inte så konstigt. Alla de andra är betäckta och har inte gått om, håller alla tummar. Poppe går där nere på betet och myser med sina 7 damer och 3 söner. Kan väl inte bli en bättre sommar!
Ha en bra dag!
Amor vincit omnia 

God morgon .
Idag ska vi i väg på bröllop, så hela dagen går åt till det.
vädret är i allafall fint och får väl hoppas att det håller sig så hela dagen.