kastrering
Hej Undrar vad en kastrering kostar i sthlms området. Har en shettis som blir 3 år nu i januari och börjar nu fundera på kastrering…
Helst skulle vilja behålla han som hingst men ja har ingen möjlighet att visa han då ja har en lite dotter o ta hand om…
Nån som känner sig manad?? *ler*

Det är väldigt olika beroende på vilken veterinär du använder. jag bor i stockholm också och det har kostat allt mellan 1000 och 3000 att kastrera.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
jaha… har du någon vet. att rekommendera?

Vilken sida av stan bor du på?
/Cattis
Jag kan varmt rekommendera veterinär Elizabeth Rydström, Lovö prästgård, Drottningholm (Stockholms län). Superduktig på stående kastreringar, alltid lugna och fina sådana. Extra rutinerad vad gäller shetlandsponnyer efter alla kastrationer på Östertorps stuteri. Vet inte vad hon tar betalt i dagsläget. Förra året betalade jag 2 500 kr inkl. moms.
Själva kasteringen tror jag kostade runt 700 kr men sedan är det ju allt runtomkring som kostar. Jag skulle nog räkna med minst 2000 kr i Stockholms området.
allt runtomkring kastrering? nån som vill utveckla det lite grann??

Vet att ulltuna skulle ungefär ha 4000 för att kastrera en 4 åring i år….
oj jösses… 4000:- för en kastrering. Jag köpte han som föl för 3000:- då kunde han knappt ha grimma på sig…
ja har hört om en vet. Kjell Nordin heter han som gör massa kastreringar… har nån av er anlitat honom?
Vad glad jag blir över att bo i Skåne. Hos två rejält duktiga veterinärer här kostar det 850:- på deras klinik. Dit ska Hilfiger om/när hans kulor ska bort.

#8 Var i Sthlm bor du?
/Cattis
jag bor på värmdö. ligger lite utanför sthlm

Ok, därute har jag noll koll eftersom jag bor på norra sidan om stan (Vallentuna).
/Cattis
#6 Penovet, Finadyne, Carbocain Adrenalin, Domesedan, Tetanus, Torbugesic, resa, inställelseavgift, stationsavgift/poliklinikavgift och moms plus själva arbetet förstås. Jag kan ha glömt något.