Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 12-foder-utfodring
Läst 2200 ggr
sony
0

Krafft Grund och Hippo Bas

Hej! Jag har några frågor…

Vad är skillnaden?

Vilket är bäst?

Och vad kostar de?

Tacksam för svar:)

sony
0

även salsa fodert:)

ingen??

Annette
0

Same shit, different names kanske Flört.

sony
0

#2 HahahTungan ute

Någon som vet vad de olika kostar?

Anna-Karin
0

Hippos foder brukar ligga någon 10:a under Kraffts priser…. tror oxå att en skillnad kan vara att Kraffts pellets är större   medans Hippo kör med en mindre storlek på sin pellets…iaf är det den skillnaden på Kraffts grov och Hippos grov som jag fodrar med.

sony
0

#3 Okej :) Tack så mkt för svaret:D

Någon mer som vet nåt? Exat pris?

Mossedal
0

Båda fordersorterna är väl ett sätt att ta extra betalt av hästägare för något vi kan göra själva… ta havre (eller korn) och blanda med hö/luzern och melass/betfor + mineraler.
Enda skillnaden är att om man fodrar med hö, havre, luzern etc så kan man reglera balansen själv och hästen får tugga maten istället för att få den krossat och pelleterat (finns forskning som visat att pellets slammar igen tarmarna).

Kanske inte svar på dina frågor ;-) men priser hittar du hos återförsäljare (skiljer sig säkert åt beroende på var i Sverige du handlar och vilken mängd du handlar).

Men min motfråga blir -som du säkert förstått - varför fodra med dessa sorter över huvud taget? Visst har jag (inköpta och mycket tunna) shettisar jag (tillfälligt) fordrar med kraftfoder. Men en normal shettis (även en stor häst i full tävlingskondition enligt senaste forskningsresultaten) ska kunna klara sig på enbart hö av god kvalite. Så varför slänga pengarna i sjön, när hästen ändå mår bäst av att äta gräs/hö större delen av dygnet.

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

polgara
0

Sist jag kollade så kostade krafft grund 159kr o hipo bas basic 135kr om jag inte minns helt fel, fodrar inte själv med pellets men man är ju nyfiken på vad foder kostar.