Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 571 ggr
[Billan]
0

God Morgon 5/8

Ska snart gå av min första natt som har vart en riktig mardröms natt. Jätte sjuka djur som krävt total passning. Natten började med att jag halkade på en blöt fläck på golvet och fick ordentligt ont i ryggenRynkar på näsan krypandet i burarna har inte gjort saken bättre. Får hoppas det känns bättre då jag sovit några timmar.

Annars ser dagen ut som alla andra, hästarna, matlagning och jobb igen i kväll.

Ha en bra dag alla.

polgara
0

God morgon!!!

Solen skiner idagGlad. Jag är helt slut efter att ha haft magsjuka sen igår fm. Skulle jobbat i natt men det blev inte så. Mår efter omsändigheterna mkt bättre nu. Idag blir det bara till o slappa o slöa, en sväng till stallet blir det dock.

Ha en bra dag allihop!!!

ElisabethA
0

God morgon!

Anställningsintervju igår = grillad i en timme. En massa konstiga frågor, men jag svarade ärligt och känner inte att jag kunde gjort något annorlunda. Vi får se. Jag är inte den mest meriterade kandidaten på jobbet, men jag är förmodligen den enda med lärarutbildning, så det beror lite på vad de prioriterar.

Igår kväll gick jag och sambon en sväng med Gardenia och Ina (fölet). På väg hem tänkte vi snedda genom vår trädgård och skogen tillbaka till stallet. En liten slänt på ca 40 cm finns mellan vår gräsmatta och skogen. Gissa om Ina vägrade gå ner där. Stegrade och gick omkull på gräset flera gånger, stod frusen som en åsna, kastade sig… Det kvittade var Gardenia var, för Ina hade bestämt sig. Tillslut lyckades vi få henne att gå ner på stigen och då var hon världens tuffaste och skulle inte gå bakom mamma. Vi får gå där lite oftare tror jag…

Idag ska jag köra Gardenia en sväng. Ska bli skönt när hon får skor så vi slipper köra enbart på rakbanan eller fältet. Det blir lite enformigt i längden.

Hoppas alla får en bra dag!

AusaBausa
0

Go´morron!

Vilken härlig dag att vakna till! Klarblåimmel o redan supervarmt..ÄNTLIGEN!!! (skriker jag som Gert Fylking) är det badväder..frukost o sen bär det direkt t sjön!

GÖTT!
Igår hjälptes jag, Felix och mannen åt att mocka ut stallet…ett helt års skit..fy f-n vad tungt! Men blev bara 4-5 kärror i år mot 8!!! förra året…så skönt o ha det klart. I vinter kommer jag bara ha 2 stora hästar här hemma o småttingarna ska gå kvar i sommarhagen(en del av) så vi får väl se om det underlättar till nästa års mockning förutom att det blir två ställen att mocka på..

I går var jag ute o gick m lilleman efter att han gått hela sommaren o slappat. Gick hur bra som helst, goa fina killen..

Ha en underbar dag och jag hoppas ni har samma väder som vi!

VeronicaP
0

God morgon. Vi har ännu en gång haft strömavbrott här hemma det har varit väldigt ofta nu den sista tiden , tur att inte jag hade någon tid att passa idag, sambon ställer sin mobil så han klarar ju sig.

Här skiner solen och det är skönt väder ute, det gäller att passa på att njuta ordentligt nu.

SaraDoos
0

God förmiddag!

Igår fick vi föl igen - ännu ett fuxfärgat stoföl. Fölet är resultatet av en nattlig visit av unghingsten i stohagen förra hösten… Men, vi får göra det bästa av det!

I em har jag kundmöte inbokat, så det blir antagligen till att jobba över. Sen väntar hästar i stallet och i morgon fyller dottern 4 år, så jag får packa in de paketer som ej är klara. I morgon ska även vårt hus besiktigas. Håller tummarna att det inte är några stora grejer som behöver fixas… sen kan man väl se det som SÅLT! *skönt*

[lindatornerup]
0

God förmiddag här oxå! Är på bättre humör idag! Kan det bero på att solen skiner…..och att man äntligen fått sova en hel natt !!! I vilket fall som helst så, känner "häxan SurTant" att hon vill jobba idag, så det får bli målning i stallarna idag. Ska bara ner till Kågeröd och inhandla penslar och lite färg.  Och det blir även "jakt" på plats til min inkommande halm…där jag skulle haft den, år det fullt med prylar och hon hinner inte städa där …PUH!! Men förhoppningsvis kan jag flörta Flört (har nog glömt hur man gör…) med en av mina kära grannar som har ett jätte fint halmloft . Kruxet är att han är superpedant så man är ju lite så ….men det löser sig alltid!!  Krya på er,ni som är sjuka och Grattis till fölungen! Alla ni andra, Ha en bra dag!