Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 936 ggr
[lindatornerup]
0

God Morgon 4 augusti

Är uppe med tuppen igen. Skit när man inte sover ordentligt! Jag känner mej som Häxan SurTant!!!!Och ser väl snart ut som en ocksåRynkar på näsan.Idag ska jag iallafall försöka göra nåt åt det.Min syrra är frisör, så det får bli ett besök där och se om hon kan åstakomma "ett underverk"GladSen bär det av till grannen och få beställt årets halm , hade varit kanon ,för han har marken precis intill! Och så hoppas jag att Thalia kan komma brunst snart. Allt är fixat så det är bara att köra henne till hingsten , när det nu behagar damen. Usch ,jag tror jag får koka lite kaffe och se om humöret blir bättre.Det brukar hjälpa!!  Ha en riktigt bra dag . Linda

polgara
0

God morgon!!!

Mulet väder idag så det blir väl regn för ovanlighetens skullTungan ute. Har nyss kommit hem från jobbet o varit ute med hunden, så nu blir det sängen resten av dagen så jag orkar jobba en natt till. Ska en sväng till pållarna med i eftermiddag.

Natti på er allihop!!!

runas
0

God morgon!

Känner mig oxå grinig då dagen startade 4.30 med att skura kattbajs från hallgolvet, det ÄR kul med djurSkrikandes! Är såå trött just nu.

Idag kommer mamma o ska hjälpa mig med packning, är helt vilse på sånt så all hjälp är välkommen.

Vädret är strålande, tyvärr, då bromsarna frodas nåt hiskligt, fy!

I går hade jag min 3-åring i vagn för första gången o det gick super! Hon verkade tycka allt var såå tramsigt o tog allt med ro, faktiskt nästan somnade när vi la an vagnen! Skönt när allt går bra.

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Milla
0

Morrn!

Här är en till som inte är på topp, tjurig är jag inte men jäklit   down, jag ska börja på nya jobbet i morgon och jag är inte alls motiverad snarare irriterad och nästan gråtfärdig, jo det är sant. Har en tjej från gamla brukaren som har hunnit med att gå bredvidgång i  1 dag och 1 natt och det hon har berättat har fått mig att känna så här. När hon var inne på natten så är det vaken natt som gäller och då hade dom kommit med en köksstol som hon skulle sitta på I 9 TIMMAR!! så hon hade vänligt och garanterat lite chockat sagt det behövs inte jag sitter på golvet….tack för den televerket. Ge mig en köksstol när jag ska jobba på fredag natt eller be mig sitta på golvet i 9 timmar så kan ambulansen beställas för då lär jag inte kunna röra mig ett dugg. Snacka om att man känner sig välkommen!

Sen ändrars tydligen scheman hela tiden så ingen vet när man jobbar två veckor framåt eller tom 1 vecka framåt.

Gaaah sånt fungerar ju super bra för mig som lever mitt liv jäkligt organiserat, jo jag gör faktiskt det för annars skulle varken jag eller mina barn komma upp om dagarna.

Linda, har din granne mycket halm?? Kanske så att en grining saxtorps häxa också kunde få köpa lite?

Dagen idag är vigd åt begravning av min gamla brukare och det känns på ett sätt himla skönt, men naturligtvis oerhört sorgligt.

Hoppas ni får en bra dag!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Trine
0

Go förmidda!

Är lite seg för jag var förebyggande inatt och har varit ut med vovven så jag ska slippa torka mer skit inne.Vid en 4 så bajsade hon, fast ,så nu hoppas jag att det var nå hon ätit.

Ska laga lite hage idag och försöka röja fram lite trådar, det behövs verkligen.

Ha en bra dag!

Johanna-Granberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag är sorgens dag på Hamra, speciellt för min systerdotter Amanda som blev tvungen att skiljas från sin älskade häst i dag Gråter

Hamras Grizzla vilar nu på de gröna ängarna, ha det bra gumman!

Sänd en tanke till Amanda för det behöver hon idag.

Johanna

JennyR
0

#5 Beklagar sorgen :-(

[Billan]
0

# 5

Men så sorgligt, särskillt då det är barn med i bilden. Men barnen tar det ofta mera naturligt än vi vuxna. Sänder en tanke till er.

Sen Grattis Johanna till dina framgångar med Tosca, ett mycket fint sto.

runas
0

#5 Mina tankar är hos er idag…

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Charlotte-Aveback
0

#5: Usch, så tråkigt … Tänker på er och speciellt Amanda.

Annelie-P
0

#5 Beklagar verkligen, vad tråkigt, var det ett planerat beslut? Men jag säger som någon ovan, barn verkar kunna ta det ganska bra, jag hoppas att Amanda och hennes syster också gör det.

Vi hade ju två fellägen på rad här med föl som dog, när sedan Lätta fölade för ett par månader sedan och jag väckte barnen med den goda nyheten att hon fått föl, då svarade Manne: Jaha, dödde det?

Johanna-Granberg
0

#10 Detta var ett planerat beslut då hon åter fått ett fång anfall, ett av de allra värsta. Hon kunde knappt gå och då finns det igen återvändoRynkar på näsan

Amanda har tagit det bra, eller så bra man kan ta det. Hon förstår varför och har tagit hej då av Grizzla.

Tack för alla hälsningar, ska tala om för Amanda att Ni alla tänker på henne!!

VeronicaP
0

#11 Verkligen tråkigt men ibland gör man bara vad man måste göra. Det är bra att man förklara för barnen så de förstår varför så brukar de ta det rätt så bra.

[Teddy]
0

#3 Sitta på golvet och sova!!?? Har ni inget skyddsombud att kontakta? En sådan arbetsplats skulle stängas omedelbart!

VeronicaP
0

#3 Millan du får väl be dem själva sitta där en natt på en sådan stol så får ju de se hur det känns , om de kan röra sig efter det . Skyddsombud måste väl finnas för er också.

Hanna-D
0

#5 Beklagar förlusten.

Kris_J
0

Som PA är man väl utlämnad till mycket godtycke? Tag med dig en egen uppblåsbarfåtölj Milla, skicka fakturan på inköpet till den som anställt dig.Cool

Veritas odium paretFörvånad

[Teddy]
0

Som PA i privat anställning är man utlämnad, visst, men BRÅKA!!!

ThiffannyJ
0

#5 Beklagar verkligen förlusten av en fint sto och en kär vän.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

icansson
0

#5 beklagar sorgen

shettismaffian
0

#5 Beklagar förlusten.

#3Men jisses 9 timmar på en köks stol eller på ett golv. Jag tror nästan en isolerings cell är bekvämare.

Själv är jag irriterad idag verkar som vi är många som är det idag.

Stökigt som tusan på jobbet, inget funkar och det börjar bildas 2 läger, och sånt är inte kul. Kankse därför jag innan föredragit att jobba med killar.

Hästarna maskades av igår, ringde veterinären o frågade ang maskmedlet då de skrev ut Axilur till blodmask. Men de sa att det är vad man ger, sen hostade Lina rejält 2 gånger igår och verkade allmänt hängig. Puzz har hostat nån gång med men är inte allmänn påverkad. Men idag när jag kom hem från jobbet ser jag at Lina är hängig, och kollar puls i hovar då hon haft mindre fång känning innan, men inga tecken så men man ska ju aldrig säga aldrig. Hon låter lite ansträngd i andningen så jag tempar och 39 grader, så jag ringer distriktarn  som kommer ut i morrn och tar blodprover för fästing burna sjukdomar då Lina haft väldigt mycket fästingar, sen ska hon kolla luftvägarna vaccinera, avmaska då Axilur inte alls biter på blodmask som är resistenta mot de.

Men skönt att jag efter att ha konsulterat med en vän fick tag på veterinär och att de ska komma och kolla hästarna, de har inte varit i kontakt med andra hästar efter att de kom hem från hingst.

Hoppas alla får en fortsatt bra dag, nu ska jag fixa inför i morrn då jag är ledig och äldsta sonen fyller 12 år och sen veterinär kommer ut.