God Morgon 15 December
Nu har ungarna gått till skolan. Själv skall jag hålla en låg profil en stund. Det blev sent igår. Var på julbord med jobbet. Vi hamnade på Stora Hotellet i Örebro, vilken mat och vilket desserbord! Där fanns allt. Jag är mätt än. Efter maten var det en show som heter Calles vänner, jätterolig. Blandad musik, allt från julsånger till hårdrock. Tror faktiskt vår vän Fredrik skulle gillat vissa av låtarna.
Förresten, var är Fredrik??? Har han inte kommit tillbaks från julbordet han var på i början av veckan?
Ha en bra dag allihop. När jag har piggnat till skall jag åka till jobbet och plocka nerblåsta grenar. Om jag orkar böja mig, vill säga.
God morgon!
Här har det stormat i natt men inget regn så marken har torkat upp en aning. Skönt, för det behövs verkligen!
Har en del att fixa med idag plus att man ska försöka övervinna förkylningen som man dragit på sej. Ingen vidare kombination :-//.
Önskar alla en bra fredag!
god morgon!
Verkar bli en bra dag idag,med uppehåll. Ska stänga datorn och köra till jobb, undrar just om jag har något att göra där idag.
Dagen i övrigt blir lugn och inget är förbestämt så det blir en sån där härlig slappe fredag.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Morrn!
Borstade håret innan jag gick till jobbet. Totalt onödigt med tanke på hur hårt det blåser ute. Nu ser jag ännu värre ut än när jag vaknade - som ett virvelmarsvin med hästkläder.
Ponnyerna fick mer eller mindre springa efter höet jag fodrade med i morse. Gav dem lite extra som kompensation för det som blåser ut ur deras hyfsat stora hage. Det är inte alltid kul att bo precis brevid en sjö där det blåser mycket.
Sista arbetsdagen den här veckan. Idag ska jag se till att betala fakturor och lagar wienerschnitzel till lunch. Jag är redan hungrig.

God morgon. Har gett mig själv långhelg efter tentan igår. Börjar med uppsatsen på måndag istället. Ska gå och klippa mig för företagsfesten ikväll istället :).
ha en trevlig dag
#3 hahaha vilken underbar liknese, kan se det där virvelmarsvinet med hästkläder, samt se ponnyerna som jagar höet

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God morgon!
Efter 11 timmars sömn har jag piggnat till. Det var välbehövligt efter den senaste tidens pluggande då jag iaf inte lagt mig före 1.30, 2 på natten. Nu ska jag sätta igång och plocka undan här och sedan börja plugga inför nästa tenta.
Ha en trevlig fredag, allihop!
Gomiddag! Har nu ätit jullunch på skolan där jag jobbar idag då det serverades till alla elever o personal- gott!
Hade en hemsk kväll igår då min 1-åriga shetlandshingst fick kolik! Hade undertemp o ville bara lägga sig o inte äta.Men efter promenader o insprutande av matolja o 3 fleecetäcken på så släppte det efter 2½ timme lagom då jag ringt efter veterinären som kunde vända på gårdsplanen igen! Skönt att det gick över så pass fort,befarade att jag skulle få sova i stallet inatt,men jag kunde lugnt åka hem o sova i min säng. Ja, hur han nu lyckats få detta?? Ingen förändring på maten eller avmaskning.Trevlig helg på er!