Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1027 ggr
zettan
0

God morgon 6 Augusti

God morgon

De var evigheter sen jag skrev god morgon tråden =)

Här är de strålande sol och himeln blå utan moln. Så här blir de nog en strålande dag. Ska själv till jobbet. Jobbar denna och nästa veckans en blir de 3 veckor semester. De ska bli skönt.

Idag efter jobbet blir de stallet. Tjejerna ska få komma in och bli ompysslade idag. Kankse blir en kör tur också eller så tömkör jag en runda.

Ha en bra dag alla

runas
0

God morgon!

Även här är det en strålande morgon, senaste dagarna har det varit tropiskt varmt, kvavt o fuktigt, urk! Riktigt bara läängtar till den första höstdagen då luften blir sådär klar, frisk o sval. Är en höstis…

Annars så väntar packning o så måste jag börja jaga rätt på hö åt flickorna, lurigt nu när alla redan beställt o de flesta har allt sitt foder uppbokatObestämd. Nåja, det löser sig säkert…

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

polgara
0

God morgon!!!

Ser ut att bli en strålande dag. Idag börjar dagen med en tur till Ullared, sen är det stängsling på schemat, så hela daen är mer eller mindre uppbokad.

Ha en bra sommardag allihop!!!

Milla
0

Morrn morrn!

Idag är det jobb som gäller fram till 16. Jag måste även få krypa till korset, gick bredvid i går och hade en underbar assistens som jobbade. Jag måste också ärligt få säga att jag kände det som lite som semester…………vi var ute och gick i skogen ( jobbet är ca 5 min från mig och vi går i "min" skog) och sen satt vi i trädgården. Denna lilla tjej är ju så lugn! Inga tunga lyft eller sitta och hålla hela passet. Men jag jobbar ändå hellre hos min Adam, fast nu går ju inte det.

Har föresten lagt in en BRA trädgårdsstol i min bil inför morgondagen då jag ska jobba natt.

Jag var i allafall itne alls lika arg, irriterad och besviken i går som jag har varit innan, så kanske kanske kan detta bli jättebra!

I eftermiddag blir det fortsatt tvätt av alla hästsakerna, förstår inte vad det är för någon som har inhandlat alla dessa saker! Det måste bli ordning på detta.

Ha en skön och solig dag alla!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

ElisabethA
0

God morgon!

Torsdag, då vaknar jag som vanligt till doften av nygräddade pannkakor. Smaskens!

Idag ska jag hämta ut passet till Inshallah. Det har tydligen legat på posten sedan 27 juli utan att jag fått lapp hem om det. Dåligt! Här har jag gått och väntat! Tur Fredrik hade telefontid igår så jag kunde få reda på det. Sen blir det fika tillsammans med sambon inne i Boden. Annars har jag inga planer för dagen mer än att pyssla med hästarna :)

Hoppas alla får en bra dag!

[lindatornerup]
0

God morgon! Idag ska Thalia till hingsten! Hon brunstade igår kväll och nu bär det av…håller tummarna att hon tar denna gång!! #1 bor du i skåne? I såfall kan jag ordna hur mycket hö du vill till ett bra pris. Jag "samlar på "hö och halm" telefonnr,och har fått många bra kontakter med bönder härom kring.Ett "måste", ialla fall när våren kommer och förråden börjar sina!  Senare i dag kommer Julia och hennes mamma Emma, vi ska träna inför "tävlingarna" den 15:e. Det är Lead Rein, som gäller fn .Julia är ju bara 4 år, men tycker att det är jättekul med shettisarna. Vi ska prova att  rida lite försiktigt på Musse"  idag. Våran " Diva" är inte helt ok fn , så hon får vila . Vädret är kanon, så det blir fortsatt stallmålning i em….färg o tillbehör är inköpt…så det är bara att sätta fartGlad  Ha en riktigt bra dag , allihop!!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Trine
0

God morgon!

Snabb kikar här medans jag väntar på att det inte ska vara upptaget dit jag ringer.

Var ut en tur med Cissi i Ormtjärn igår , hon blir bara bättre o bättre, hon verkar gilla det stället hon med.Skrattande och Wilma vågar prova fler stigar utan mig , jag måste hålla mig på "huvudstigen" jag för annars så går min "brunskäck"Flört bet…

Nä nu ska jag prova ringa igen..

Ha en bra dag!

runas
0

#5 tyvärr inte i närheten…

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

andaloce
0

God förmiddag!

Det var länge sedan jag också skrev här i morgontråden, jag som hade tänkt gjord det till en vana! Men sista veckorna har det varit så mycket jobb att jag inte hunnit med mycket annat.

Min morgon började med att min sambo väckte mig strax efter kl.5 och sa att en av pållarna var utanför hagen, innan jag kommit ut så var alla fyra kusarna ute på vift- i grannens trädgård Foten i munnen. Nåja, mina tre pållar är ändå rätt så praktiska att fånga, men sommar gästen… hon är omöjlig (Jennie hur har du uppfostrat henneFörvånadFlört?)  . Nu är det dags att sluta slarva med elen till hagen!

Ha en bra dag alla!

SaraDoos
0

Godmorgon!

Idag firar vi Olivia som fyller 4 år! Tänk vad tiden går…

Sitter på jobb (som vanligt vid den här tiden) och tittar ut på soooolen. Skönt att vi får några sommardagar till. Efter jobb är det hästar på schemat och så får vi ju köpa en liten tårta till efterrätt. I helgen blir det barn- och släktkalas.

VeronicaP
0

God förmiddag.

Härligt väder här med idag och jag får väl fortsätta tvätta och passa på att hänga ut nu när vädret är bra.
Igår var vi inne och körde Jasmin på banan och det lutar åt att det är sluttävlat för henne i år , hon är inte halt men är ändå inte riktigt fräsch, tråkigt då hon är eg riktigt bra och gjorde ju ett kanonlopp på Jägersro där hon vann stort och gick på sitt rekord och kunde sänkt sig hur mycket som helst eg. 

I går fick jag hämta hem mitt halvblod och shettis som jag har haft utlånad till min systerdotter, det har strulat en del med hagarna där och igår hade Madicken rymt och det har hon aldrig gjort här , även mitt halvblod rymde där en gång och här stannar de så snällt i hagen, men de gick nu i en tråkig vinterhage så det är klart de tröttnade väl på det och ville komma till gräset *S* De blev i allafall glada när de kom hem och har knappt lyft huvudet från gräset sen de kom hem :-)

#3 Skönt Millan

#11 Grattulera dottern :-)

icansson
0

5# va finns höt i skåne?

shettismaffian
0

Godförmiddag !

Här sitter man o väntar på veterinären, passade på att titta in här undertiden och ser att ja man blir som dem man är bland alltså i mitt fall dement . Jag skrev i fel godmorgon tråd i går haha inte tittade jag att jag skrev i 4 augusti när det var 5:e jaja.

I dag kommer iallafall veterinär ut och tittar på Lina som varit hängig i ca 2-3 dagar, hon har hostat lite och låter ansträngd, har temp. Hon har extremt med fästingar plockar säkert runt 10 st varje dag på henne så tar tacksamt emot alla tips på vad jag kan använda för att slippa fästingar.

jag är tacksam att hästarna inte varit i kontakt med andra hästar sedan de kom hem från hingst, de har fått gå på bete på landet och mysa. Men orolig blir man ju när de inte mår bra, så jag hoppas veterinären hittar vad som är fel så hon snart är pigg igen. De ska även avmaskas med rätt maskmedel nu. Fick ju Axilur utskrivet men det tar ju inte blodmask som jag ändå sa att de gällde, så nu ska de få båda 2 , även fast bara Lina har det 1100 EPG. Men då hon har och har gått med Puzz får även hon en dos.

Nej nu ska jag fixa inför sonens kalas idag han fyller 12 år, jises va tiden går fort.

Marta
0

Guess what! I morgon åker vi mot Bergen och destination Shetland Islands!!  Jag ser fram något så enormt mot detta. Över två veckor på bästa platsen på jorden. What more can a girl ask for..

Ikväll kommer vet och ska ul ljuda en del ston. Skönt när bet säsongen är över, även om det är kul när den håller på.

Packa är väl det som kommer härnäst här.

Jag hoppas på att få med några Marshwood böcker hem. Man är ju lite begränsad när man flyger, tyvärr.

Chers!

JennyR
0

#15 Hoppas ni får en underbar resa!! :-)

Charlotte-Aveback
0

#15: Ha det så jätteskönt och kul på Shetlandsöarna! Glad

sanne
0

ha en härlig resa !! hoppas en liten bok kan få plats kanske…

Milla
0

GONK! Du vet att dom är såååå välkomna till mitt bete Flört

Linda du får gärna meddela mig om höet! Är aldrig fel att ha lite på lager.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

runas
0

#14 switch funkar finfint mot fästingar, iaf på mina, inte en enda rackare!

jalla
0

#14 nåt som funkar bra mot fästingar på mina hästar är M-J salvan.

Hanna-D
0

#15 Ha så trevligt!

Marta
0

#22  Tack!!  Glad

polgara
0

Ha en trevlig resa Märta, kul att ni UL´ade possitivt på 2 av mina ston iaf