Bluemull Shetland Weekend
Jodå, det är klart att det blir även i år.
1 - 2 augusti!!
Den som vill komma redan fredag kväll är välkommen att göra det. Annars är det öppna hagar från lördag kl 10.00
Lördag kl 17.00 Fördrag om Fölning och fölningskomplkationer av veterinär Ionel Barbos
Därefter mat och umgänge tills solen går upp!
Söndag kl 9.00 Frukost
Kl. 11.00 Föredrag av Håkan Andersson om Hovar och hovvård.
Under hela helgen finns det korv m bröd, saft, kaffe o hembakat. Lördag kväll äter vi gott och söndag severas frukost (även lördag för fredagsanlända gäster). Självkostnads pris för detta är 150 kr vuxen och 70 kr barn.
All dryck från Da Shetland Inn betalas separat, såklart!
Alla hälsas hjärtligt välkomna!
Slå en signal och tala om att du kommer. Märta 0703 56 44 06 eller Hans 0702 500 757
Ett datum???

1 - 2 augusti.
Jag som tyckte att jag fick med allt….

Ja du vet ju att vi kommer
Men Märta! 
Du lovade ju förra året att du skulle låta bli att lägga det första helgen i augusti, så att jag skulle kunna vara med… Nu kan jag ju inte i år heller ju! 

Jag hade också gärna velat komma men kan inte den helgen :-)
Bröllop på lördagen den 1 augusti och travtävling den 2 augusti *S* inte lätt när man alltid är fullbokad ;-)
Ännu ett år då jag inte kan. U2 på lördag och arabriks på söndag (egentligen lördag också men U2 går före). Ha så kul!
#6 Vart är ArabRiks i år?
Amor vincit omnia 
#7 Halmstad

Fin stad Halmstad ;-)
#8 På samma ställe som ESG var?
Amor vincit omnia 

Jag vet att när Arabriks har varit innan så har det varit där .

Puttar..! 

Nu är det uppdaterat på http://www.shetland4fun.com/ också. I princip samma som i #0, men ändå. 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Jag är nog i Gbg då, går det bra att komma ett par timmar ngn dag? :-)

#14 Självklart går det att komma en stund.
Men när det gäller dej kan jag tänka mej att du är ett glatt inslag även när timman är sen.. 
För att förtydliga lite, det är ett vanligt Öppet Hus fast med möjlighet till mer för den som vill.
Våra hästar finns att se, vi har i år 12 föl. Den i Sverige nyanlände hingsten Waulkmill MacTavish finns att beskåda tillsammans med Clibberswick Beacher, Felldale Cragsman, Hurry Up of Eastland och Joseph of Mairscough. Idagsläget finns det nog ett 70 tal hästar på plats. Så den som vill se shetlandsponnyer är välkommen en kort eller lång stund.
/ Märta
Vi kommer! Lyxigt när aktiviteterna är närma en, självklart måste vi komma då. Dessutom brukar det vara Såååå roligt på Bluemull.
Ädelssons Sadelmakeri

putt!
Grrr…. jobbar, skulle vara så roligt att få vara med!!!!!!!!
Tänkte försöka komma ner någon av dagarna, har ju missat det tidigare år då det alltid kommit nåt ivägen.
Amor vincit omnia 
#15 :-D

Nu är kanelbullarna bakade! 

#21 WOW kanske skulle komma och äta kanelbullar
, annars tyckte jag om dom där små mintkakorna var goda som nonstop, lite farliga.

Åh Märta kanelbullar
Har velat komma i flera år på ert öppethus men det har alltid kommit något emellan. I år är det Connemara Riksen som vi också velat delta på i flera år men inte lyckats förrän nu. Hoppas ni fortsätter med er tradition, något år bara måste vi ju lyckas ta oss ner till er också.

#14 Så orättvist att du får åka till Bluemull och ha skoj, och här sitter jag och har ont och tycker synd om mig själv

Lova att du tar "miljoners" bilder på MacTavish!!!!
(om du nu hinner läsa det här…antar att du redan åkt….)
Ha så skoj alla ni lyckliga som åker till Bluemull!!!
Åå ni ska bara veta att Märta gör super goda kanelbullar!
Ädelssons Sadelmakeri

#25 Varför ska du sukta med dom orden
när jag inte kan åka ifrån.
Tänk om det gick att maila en bulle när man sitter på jobbet och längtar.
Skit också!!
Kommer inte iväg i år heller då min höbonde ringde igår kväll och kommer hit med 400 balar på lördag som måste in och staplas. Bannat!!! Och på söndag kan jag inte då jag jobbar. Det har gått troll i den här helgen!
Amor vincit omnia 

Vi kommer
. Campingbilen är bokad och dottern håller på att packa. Den här helgen har hon väntat på ända sedan vi åkte därifrån förra året, säger hon.
Jag hade också vilja åka till Bluemull. Jag vet att ni får en toppenhelg alllhopa.
Hej Märta och Hans,
Vi kanske kommer en stund i eftermiddag, skulle vara jätteintressant att höra föredraget med veterinären
.
Sedan låter ju dom där kanelbullarna väldigt lockande också 

man vågar ju inte åka till Bluemull en gång till på Shetlandweekend. Det gick ju så vilt till med eldstrider o poliser som kom
.

ha ha ha!!!
Ja i år var det livat.
NU som först känner jag mej som människa igen´..

Jag har inte piggnat till än

Tack ska ni ha för ett härligt dygn!
Trots poliser mm ;-)
Ja, somliga var ju ff vakna när vi åkte
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Jösses vad var det som hände där?? ni kan ju inte bara skriva så ju utan måste också berätta lite mer om vad som hände haha
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Låter ju livat! var ju ledig halva helgen och hade liten vag plan om att åka…
Nästa år kanske, då ska jag lägga min semester tidigare.. Detta låter ju spännande!
Hade gärna velat vara med, men med en 2-veckors bebis så kändes det lugnare att vara hemma! Tur att man bor så nära att man kan hälsa på Hans & Märta en annan helg och kika på deras fina hästar!

Ingen som tog några fina bilder på Mac Tavish? 
#42 jag tog massor med bilder på MacTavish :-) Men har dom på andra datorn..

#44 Tack Jenny! Det är nåt visst med de där vitingarna…

Kanske det var sista året… Det är mycket jobb, men samtidigt är det så himla kul för det är ju trots allt alltid några man inte känner som vågar sig hit. Den gemenskapen som byggs denna kväll kommer man inte i närheten av på väldigt lång tid vid andra shetlandsevenemang det är jag ganska säker på..
Men som sagt, jag känner att det behövs nog funderas en del på om vi ska fortsätta.
Ska se om jag lyckas få med en bild på de beryktade poliserna! ( De kunde gärna fått stanna en lååång stund…;-)

#46 De ser ganska glada ut över sina fina Bluemullrosetter!
Åh, vad trist om det inte blir någon mer weekend… Men samtidigt förstår jag, med allt det jobb ni lägger ner för att alla ska trivas och ha kul. Kanske kan man göra det lite enklare? Man kan ju tex ta med egen mat osv. I alla fall kommer vi att sakna denna trevliga helg om den försvinner.
#45 Har lagt ut några fler pics på FB :-)
Hoppas att det blir shettisweekend fler ggr! Så otroligt roligt, och jättekul att träffa fler shettistokiga :-) :-) :-) *håller tummarna* ;-)
jag skulle gärna ha velat åka men det är ju en bit att fara från piteå men kul och intressant skulle det ha varit.

#46 ÅÅÅ, jag hoppas verkligen att det blir nästa år också! Hade inte möjlighet att åka i år å vill så gärna åka, så jag håller tummarna för nästa år.
Poliserna ser ut att posa fint ;)
Så blir det nåt nästa år så kommer vi med full bil från Delsbo!!!

Madde ni kan ju alltid komma till oss oxå, vi har en halvtimme bort till Bluemull, det går o tälta här med :)

#51 Det låter ju som en bra idee! Kommer gärna!
Jag vill ju också åka nästa år =( Vi hade ju barnkalas i år vid det datumet så det fungerade inte.
Märta, alla kan ju ta med sig egen mat (grilla?) så slipper det bli så mycket för er.
Vi får hoppas att det kan bli fler weekends på Bluemull, vi är faktiskt ganska många som har shetlands ponnier runt Hans och Märta, som kan ställa upp och hjälpa till! Jag och min familj ställer med glädje upp!
Ädelssons Sadelmakeri
Låter som att ni hade en toppenhelg! :)
Jag är jäääättenyfis på vad poliserna gjorde där?!

Jag o Marica hjälper oxå gärna till o fixar en weekend.

Tja, det är ju inte maten som är det jobbigaste.
Jag misstänker att det blir som det brukar, man säger fy sjutton aldrig mer och sen nästa år känner man att "det här ska ju bli kul".
Men ibland kan det kännas väldigt tungrott att försöka hitta på något. Det är väldigt svårt att planera när "alla" tycker det låter skitkul och ska komma men sen kom det nåt emellan. Och det gör det ibland, menar inte att klaga på det, men det gör det svårplanerat och man känner lite att - "skit i det då". Men som sagt, jag känner säkert helt annat till nästa år..
Om inte annat så hade jag en toppenkväll som satt i typ hela nästa dag.. 
Polisen kom efter ett anonymt samtal om "eldstrid" hos oss…!!!
vi som bara trixade med oxpiskor…
.
Så roliga grannar har vi! Tur att vi inte är som dem… 
#57 hahaha…
#57 Hahahahaaa! :-D :-D