God Morgon 8 augusti
God morgon! Man är ju som vanligt , uppe alldeles för tidigt en Lördag morron! Jag var och lämnade Thalia hos hingsten igår, och jag hoppas verkligen att det blir något!!! Hon ska kollas om ca 3 veckor, så väntan blir lång. Fn är det mycket tomt i shettis stallet, men fördelen år ju att det ska bli både tvättat och målat tills "flickorna" är hemma igen
. Idag har vi "vägfest" i Simmelsberga och det är "årets höjdare"!!Alla vi som bor längs med vägen , samlas och grillar och dricker nåt gott! Men det lär väl bli en hel del "hästtjat", vi är 4 st som har stuterier här( ja, bara små, men dock tillräckligt för att prata bort en lördags kväll på
. Vi ska också till Österlen och hälsa på Sissels morfar, som fick en hjärtinfarkt i veckan ,MEN som tur är , var lindrig ! Men man blir orolig, han är bara 60 år!! Nåja han år hemma nu och mår bättre, så vi slipper ialla fall besöka honom på lasarettet. Och något kul som hänt ,är att vi börjat rida så smått på vår lille "Musse" , han gillar det faktiskt och är inte rädd alls. Det kommer att bli en fin liten "ridponny" till Julia 4 år
Ha en riktigt trevlig Lördag , allihop. Linda
God morgon!
Det var länge sedan jag skrev här men datorn krachade och hade problem med att logga in. Det har inte hänt så mycket på sista tiden, hästarna mår bra. Offelia som jag är delägare i fick 41 poäng på premieringen
. Och vi har fått tillökning på gården 4 st leghornhönor. Idag ska jag på fölmönstring och titta annars en lugn helg, börjar jobba på måndag efter två veckors semester.
Ha en bra dag alla!
God morgon!
Idag är det till min stora förtjusning lite molnigt på himlen, hurra!
Annars så fortsätter jakten på hö, packandet o träning av ponny, livet rullar på vare sig jag vill eller inte.
Ha en bra dag!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
God Förmiddag!
Idag flyr vi fältet och åker till Falkenberg på Buskis. Råkar fylla 40 år idag och det tycker släkten är kul så då flyr vi
Nehej, dags att hoppa in i duschen så bär det iväg sen.
Ha en bra dag!
Amor vincit omnia 
#3 Stort grattis!!!
#4 Tack så mycket.
Amor vincit omnia 
#3 Grattis!!
Morgon.
Dagen efter… Gäller att hålla sig sysselsatt så tankarna är på annat håll. Tänkte försöka hitta en födelsedagspresent till mamma (tips på nåt man kan ge till en som har allt och önskar sig inget?)
#3 Grattis!

#3 Grattis på stora dagen Lotta!
#7 Tänkte på dig igår, hoppas du/ni mår bra trots gårdagen.
Själv ska jag gå ut och måla i det vackra vädret.
#3 Grattis på födelsedagen, hoppas du får en trevlig dag 

GRATTIS Lotta,

#3: Grattis Lotta på födelsedagen! 

#3 Grattis, jaha då blir vi lika gamla i år 
Grattis Lotta!!
Men Hanna det låter inte roligt alls, hoppas det ordnar sig.
Själv känner jag mig som om jag var på värsta röjar partyt i natt, men i ärlighetens namn så jobbade jag framför datorn sittandes i en hyfssat skön stol mellan 22 - 07. Super enkelt att hålla sig vaken ju med maskiner som tickar, brummar och låter så där sövandes samt mörkt rum, men det gick ändå riktigt bra även om jag höll på att somna vid halv fyra. Inte ens två red bull på raken gjorde så värst mycket nytta.
Idag är vi bortbjudna på middag så vi ska snart iväg.
Ha en bra dag alla.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
3# GRATTIS!
Idag är det mycket på schemat som skall göras, då jag haft iväg hästarna på annat bete ska de nu hem till stallet igen. Har börjat stängsla o ska fortsätta stängsla idag med. förhoppningsvis så blir jag färdig så vi kan flytta hästarna redan ikväll men ska väl inte hoppas på för mycket.
Jag har börjat rida igen! Efter ett halvår utan att sitta på hästryggen va man minsann lite skraj för att hoppa upp på hästen. Men de gick bra. Jag rider min svärmors fjordingar. Har varit ute på två turer nu två dagar i sträck o de känns i kroppen. Så idag blir de ingen ridning för min del.
Ha de bra!!!

#3 Grettis på födelsedagen.
Godag allihop!!!
Härligt väder idag med, ska inte klaga. Varit ute hos exet o hämtat mina vinterdäck till gamla bilen o så pratade vi lite om försäljningen av huset. Stallet är avklarat för dagen o nu ska här fixas lite mat innan jag ska sova bort nån timme. Jobbar i natt o det är jag inte alls upplagd för, skulle egentligen varit ledig i natt o jobbat imorgon natt, men det var kris på personal så jag fick göra ett byte istället.
Ha det gott i värmen allihop!!!
#13 Mellan tre och fyra brukar vara värst när man jobbar natt, en rask promenad brukar hjälpa, prova det nästa gång 
#16 hm det blir väldans svårt då jag sitter och vakar i ett litet litet rum.
#17 Oj, får du inte lämna rummet ens?
# 17
Jag säger som Hanna, mellan tre och fyra är det tungt. Jag får heller inte lämna byggnaden men tar till ett öppet fönster, lite frisk luft brukar göra susen.
Föresten, sover du så lite, var ju uppe tidigt syns det på dina inlägg.
#18 det stämmer jag får inte lov att lämna rummet.
#19 hm ja jag kunde inte sova längre, alldeles för varmt och en massa flugor.

God kväll
#3 Grattis Lotta!
Vi fick sista fölet mitt på dagen idag. Xia som är förstföderska skötte sig fantastiskt bra och fick en liten dotter, lyckan blev ännu större av att få reda på att hon de facto har ett rött anlag. En drömfölis blev det på första försöket.
Det lutar åt att hon kommer att heta Erikslunds Xanna.
#21 Grattis till fölis!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

# 21 grattis till lilltjejen !
#21 Grattis till "Rödluvan"

Mer bilder?
Veritas odium paretFörvånad
Sitter här och surar. Hopptränade min lille rödblonde i gräshage för en stund sedan. Han är fet och behöver lite motion. Han hade en liten flik i ena hoven efte hovis besök här förra veckan, nu har det blivit en jätte flik som sitter på lösen….Rinde hovis som satt i småland, panik. Meningen är att han skall ställas ut på söndag och mönstras den 30:e. Ev kunde hovis komma förbi på måndag…
Han var skodd en period förra året, då var hovarna så hårda att det var problem att spika i söm. Vet inte hur det blir med allt nu. Det känns så ledsamt och hopplöst.
Veritas odium paretFörvånad

#22-24 Tack.
#24 ska fixa fler kort imorgon
har mest sov och dikort från idag.
Tråkigt med hoven, hoppas de löser sig smidigt för dig.

Grattis Lotta :-)
#21 Grattis till lilltjejen

#21 Vilken härlig bild!
21# GRATTIS Roligt att det blev va ni hoppats på!

#21 Grattis till fölet! Jättefin bild!

#Tack så mkt! Gillar också bilden, hon är så lycklig över sin fölis.