Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 940 ggr
kahelin
0

Fäller era småttingar?

Just nu har vi fint väder här vid göteborg, men för någon vecka sedan var det riktigt ruskigt, nästan som att hösten var påväg. Då började shenzi att fälla rätt ordentligt, massa smått. Min storhäst däremot fäller inte något ännu. Har era småttingar börjat fälla? tycker att det känns lite tidigt med fällning redan i augusti Förvånad

Kris_J
0

Ja det fäller, vinterpälsen är i antagande…jätteroligt! NOT!
Men så är det med dessa små.

Veritas odium paretFörvånad

exitingsvillemo
0

Mitt ena sto fäller som bara den. Det andra stoet har redan börjat satt vinterpäls *suck* men klippning är inplanerad i veckan ;)

icansson
0

Min shettis har börjat fälla lite smått

Anna-karinS
0

Mina två har fällt ett tag  nu och även börjat sätta vinterpäls. Jättetråkigt.

sanne
0

här har de gamla damerna börjat sätta rejäl päls redan.. sen har många börjat fälla, skit tråkigt ! men det är väl bara gilla läget..

Kimpa
0

Märkte av i helgen att de börjat fälla rätt ordentligtObestämd.

Ahnna
0

Mina både fäller och sätter vinterpäls. Min mini är värst, hon har redan en ordentlig vinterpäls, vilket syns tydligt eftersom hon var nästan helt gul nyss men nu börjar hon skifta åt eldrött på rygg, hals och rumpa. Hingsten (brunskimmel) var vit för ett par veckor sen och har nu börjat gå åt spräcklig gråbrun.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Johanna-Granberg
0

Även här på Hamra så har vissa börja att fälla och sätta vinterpälsSkrikandes

Hanna-D
0

Inte än men det är nog på gång. Fixy har inte ens fällt all vinterpäls, antagligen på grund av sjukdomarna hon drog på sig i samband med fölningen…

kahelin
0

okej då vet jag att det är normalt i alla fall. det var ju inte länge hon gick blank och fin Obestämd någon som har tips på hur man håller dem någorlunda blanka på utställning? ser ju lite trist ut om det ligger massa löst hår över hela shenzi, trots att vi borstar, just under utställningen!

polgara
0

Tycker inte det var länge sen dom fällt av sig vinterpälsen o nu är det ny på väg, bara gilla läget o inse att det är pälsbollar man håller på med

Ninnii
0

Mina har tyvärr oxå börjat fälla!

AusaBausa
0

japp här har dem precis börjat fälla..trist!

HannaDolly
0

Dolly fäller massor ! Bara vita hår, då hon är stickelhårig ;D