Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1059 ggr
zettan
0

God morgon 10 Augusti

God morgon

En bra dag idag känns de som. Sista veckan att jobba innan 3 veckors semester. De ska bli så underbart.  Lilla Roze startar sin hemresa idag. De känns också bra. Så i morgon får hon komma hem Cool.
Bastic sattes i vagn igår med bra resultat. Duktiga killen han skötte sig så bra.

Ha en bra dag alla

runas
0

God morgon?

Sitter här dödstrött, var funktionär på Rockelstad i går från 8.45-17.50, 30 ponnyer tog hela dan! Min rygg gör ont o huvudet ska vi inte prata om, hua så varmt det var! Så, skönt att gnällt av sig lite, många fina ponnys framför allt fölen var av god kvalitet.

Idag ska jag fixa lite ärenden o sen sova ikapp lite…

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Trine
0

God morgon.

Sitter här och kommer kanske inte iväg till Rättvik iom att killen har feber och ögoninflammation/förskylning..Rynkar på näsanDet är väl standard sjukan som dom jämnt brukar få när dom varit på dagis första veckorna igen..Jaja blir väl fler ggr, men jag hade sett fram emot denna ,inte långt, åka själv utan pålle och bara titta och kanske hjälpa till om det behövts.

Få se vad dagen bär med sig, nu ska jag åka o ombesikta transporten..

Ha en bra dag!

polgara
0

God morgon!!!

Ser ut att bli relativt fint väder idag. Hade planerat att ta sovmorgon idag men det blev inte riktigt så, har 2 kattungar som lever jäkel o springer rätt över mig. Dessutom hörde jag ett kras när min glasskål åkte i golvet, hittade glassplitter o chips i hela vardagsrummet (borde nog inskaffa mig plastskålar tror jag), jippiiiiiiiii, bara att börja städa upp. Idag blir det tvätt o stängsling i nya stallet så vi kan flytta hästarna imorgon som vi planerat. En sväng ut o vattna hästarna ska vi väl hinna med idag oxå.

Ha en bra dag allihop!!!

balotte
0

God morgon!

Idag börjar jag jobba efter 2 veckors semester känns faktiskt riktigt skönt. Först jobb sedan hästgöra. Köra Balotte och träna Hessa inför inkörning. Stackars Alfred (inhysning) får bara gå och skrota han som verkligen behöver jobba. Har satt ett ultimatum till hans fodervärd, blir han inte jobbad så får hon inte vara kvar i stallet, vill ej ha en häst som mår dåligt han är så fet att han inte orka busa med dom andra det blir en ond cirkel om han inte får lite energi.

Ha en bra dag alla!

[Teddy]
0

#1 Var det utställning på Rockelstad?

Själv är jag fotfarande "bakis" efter 83 fjordingar på utställning i lördags… och fölvak eftersom min lilla Bonnie ente behagar föla…och värmen! Men nu läste jag i tidningen att det är slut med värmen. Hurra!!

Ha de bra alla!
Marie

Hanna-D
0

God förmiddag

Sista semesterveckan… Ska snart åka och hämta mamma på Arlanda och sen blir det packning för mig istället, i morgon ger vi oss iväg på en roadtrip! Skönt att komma bort ett tag, det behövs verkligen nu.

Ha det gott!

ElisabethA
0

God förmiddag!

Besiktigade bilen i morse och den gick igen om UA. Bara att tuta och köra ett år till :) När jag kom hem körde jag en sväng med Gardenia. Hon trivs verkligen med att ha kommit igång med körningen.

Igår när jag var och kollade på fotbollsmatch här i byn så luktade det rök och världens rökridå låg över skogen. Ingen höjdare eftersom det är snustorrt i skogen efter en sommar i princip utan regn. Vi hörde sedan att det brann i en skog några mil bort och att det säkerligen var röken därifrån som vi såg/luktade. Känns väldigt olustigt. 15 mm regn har det kommit här på HELA sommaren! Vi längtar verkligen efter nederbörd nu!!!

Hoppas alla får en bra dag!

VeronicaP
0

God förmiddag..

Tog en sovmorgon idag , är trött efter helgen. Först en sambo som kom hem då på lördagsnatten efter att ha varit och kollat på Madonna och ja vi kan väl säga så att han var lite rund under fötterna ;-), pratade och hade sig så jag somnade efter 4 på natten.

Sen var det ju tävling i går på travet som drog ut på tiden lite granan pga problem med systemet (åskan hade slagit ut alla propparna) sen kom vi i gång i hettan , men fick avbryta precis innan lopp 11 skulle starta då började det blixtra och åska hm , sen var banan inte så rolig att köra för de barnen som hade sina lopp kvar, men Mary och Amanda skötte  sig och körde in på en 3:e plats utan en enda galopp och Mary såg lugn och fin ut , skönt.

Idag ska jag ta det lugnt och återhämta mig efter helgen :-)

runas
0

#5 Ja Avelsföreningen för svensk ridponny hade riksutställning.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

[Teddy]
0

#9 Var det någon fin?

runas
0

#10  JAAATungan ute!!