Så gick det för Harmi
Ni har väl inte glömt den långa tråden som handlade om en shettis vid namn Harmi? Hon som var fodervärd ville inte ha honom kvar och fick inte tag i ägaren. Han var även väldigt besvärlig stod det i tråden och jobbig att hantera.
Jag tog kontakt med hon som hade Harmi och erbjöd mig att ta hand om honom,och så blev det så nu bor han hos vår familj. Han har sällskap av våra tre andra hästar,3-årig shettishingst,3-årig shettisvallack och ett dräktigt varmblodsto. Efter lite forskning så kom det fram att han har inte haft ett lätt liv+ att han är hingst,så det är inte konstigt att han skaffat på sig "anfall är bästa försvar".
Han har inte varit här länge men tyr sig redan till oss och suger åt sig all beröm han får. Tömkör honom varje dag vilket han älskar,det är en pigg och vaken liten kille som lär sig fort.Det har aldrig funnits något pass eller andra papper till honom,han är ej chippad och någon ägare har inte gett sig till känna.Har kontaktat vet.som ska komma ut i nästa vecka för att vacc.chippa m.m så han får ett pass, och sen får han gärna stå kvar hos oss.Visst kostar det men det må så vara.Vi har stor och lång erfarenhet av "problemhästar" och hingstar,han blir hanterad och utbildad med van och vänlig hand.Han är inte den första och inte den sista"problemhästen" som kommit till oss.
Sist men inte minst så är han omöjligt en ras rasren shettis,kan tänka mig ev.shettis/Welsh då han påminner väldigt mkt om den korsningen. .
Ville bara berätta lite vad som hände efter den jättelånga tråden,
Mvh/Pillan

En eloge till dig för att du tar hand om den lille hästen trots hans papperslösa bakgrund. Han var bara "rätt" häst på "fel" ställe, men nu har han kommit rätt, det förstår man när man läser din tråd och din blogg. Lycka till, ordna nu bara med papper så att han inte blir tvungen att lämna er.
Gud vad kul! Sådana här trådar blir man aldeles varm i hjärtat av att läsa.
Äntligen fick han komma till ngn som har erfarenhet av hingst och alla de fasoner som kan komma till om man inte är med ordentligt.
I den långa tråden kunde man bara genom att läsa texten komma fram till att det inte var nå fel på honom, tvärtom så hade han ett ganska tydligt språk =)
Ja, helt fantastiskt! Lycka till med lillkillen, hoppas han får stanna hos er länge =)

Stor applåd till dig Pillan! Har inte läst tråden om honom men skulle vara kul att göra de så man blir lite mer informerad om det är möjligt..? Vad heter tråden?
Det kommer nog bli häst av honom när han har kommit i så goda händer!
Lycka till! varför blir de så stor text? 
#3 Här kan du läsa om Harmi.
#0 Vad skönt att läsa att det går bra med honom! Önskar er lycka till med honom!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Så glädjande o läsa!!
Lycka till med honom!
Mitt hjärta slog volter av glädje…en stor eloge för dej.
Lycka till oc h håll oss gärna uppdatereade om hur det går för honom.
fejema !!

Vad bra det låter, fortsatt lycka till!
Härligt att det "löste" sig för den lille mannen 
Veritas odium paretFörvånad

Underbart Pillan att läsa, stort lycka till.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

PillanN vet jag är duktig med hästar i alla storlekar och med olika bakgrunder (det är min storasyster) 
Lycka till syrrna med alla dina familjemedlemmar, både 2-benta & 4-benta
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gud vad skönt att höra att allt verkar ha löst sig för den lilla killen.Lycka till med honom 
Har läst igenom tidigare trådar och det är verkligen super att han fått komma till någon som kan "problemhästar".
Önskar dig all lycka till och hoppas att ni kommer få mkt roligt tillsammans.
Tack snälla ni ,det är verkligen underbart att läsa alla era positiva åsikter
.
Jag är övertygad att det kommer bli en toppenfin ponny av honom i slutändan.Det är absolut ingen elak ponny utan han är en väldigt missförstådd hingst som har fostrat sig själv helt enkelt. Han var av förståeliga skäl väldigt uppspelt och stressad när han kom,nytt ställe,nya människor och hästkompisar.Det märks att han är trygg med tillvaron nu och därmed är han även lugnare men samtidigt en pigg och nyfiken liten kille.
Jag fick ett tele.nr till f.d fodervärden som jag ringde upp då det finns en hel del frågetecken kring hästen.Döm om min förvåning när människan i andra änden på tråden inte visste vad jag pratade om!Han förstod inget alls och visste inte vem tjejen var,trots att hon själv hämtade ponnyn där. Fick även nr.till den som ska vara ägaren men fick inget svar där.Hästen måste blivit född någonstans,hästar växer ju inte upp från marken direkt
Lägger iaf detta åt sidan nu,folk som dumpar sin häst på det viset kan omöjligt vara en bra hästägare anser jag.Jag uppdaterar i min blogg emellanåt hur det går,ni är varmt välkommna att titta in 
Tack åter igen,man blir alldeles varm av glädje av all respons/Mvh Pillan

Det var rolig läsning! Skönt att han hittat ett hem
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#14 men jisses vilka folk det finns
Vaddå, så fd fodervärden sa att han aldrig haft honom då? Hade du fått fel nr?
Hon som hade honom före dig då? Hur kom hon i kontakt med dig?
Jaja, huvudsaken att hästen nu har det bra och får vara den goa kille han säkerligen är =)
#16 Hela historien är upp och nervänd tycker jag.Det var jag som läste tråden hon skrev och blev helt förtvivlad när jag hörde om den lille ponnyn.Därför kontaktade jag henne. Ärligt talat så vet jag inte vad man ska tro om hela historien,dock har ingen gjort anspråk på hästen så han får stanna hos oss.Skulle han komma från ett seriöst hem tycker man att han iaf skulle vara id-märkt,men men…
Mannen jag pratade med visste ingenting om den hästen trots att jag beskrev färg,ålder och vart jag fick han ifrån.Han sa att det kunde vara möjligt att dom hade sålt nåt föl för några år sedan,men denna kände han inte igen. Jag satt bara o gapade i telefonen!
Jag lägger ner efterforskningarna nu och börjar om med ponnyn från ruta ett.Jag lägger gärna ner en slant på de kostnader som kommer när vi fått en sån fin ponny,och finare blir han med lite arbete.
Ha det gott!
#0 Vad glad man blir när man läser om det jobb ni lägger ner och den kärlek ni ger honom.
Önskar er all lycka
va fin han e ska du kastrera honom?
Han är helt underbar,nej vi har inga planer på att kastrera denna goa pojke.Han har redan ändrat sitt dåliga beteende och blivit en genomgo ponny,ser ingen anledning till det
#23 Fast det är ju alltid enklare att hålla valack än hingst ;) Och man slipper oroa sig för oplanerade betäckningar, det är ju alltid en risk med hingst =)
Finns liksom ingen anledning att hålla hingst i 30 år framåt när han iaf aldrig kommer få göra det han egentligen vill göra ;)
#23 säger som 24
Varför ska ni inte kastrera ? ser ingen anledning till det? va menar du med det ? vet du hur han beter sig när han ser ett sto?
Vill inte vara otrevlig men undrar bara varför

Hon kan väl inte göra större ingrepp på ponnyn innan ägarförhållanden o allt är klart? Egenmäktigt förfarande eller nått?
Lite otäckt att inte ha sånt klart tycker jag. Tråkigt om det skulle bli nått, man fäster sig ju vid djuret.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#26 citerar_ Det har aldrig funnits något pass eller andra papper till honom,han är ej chippad och någon ägare har inte gett sig till känna.Har kontaktat vet.som ska komma ut i nästa vecka för att vacc.chippa m.m så han får ett pass, och sen får han gärna stå kvar hos oss.
Om man utgår från vad hon skriver så. Häsen har inga papper heller o då kan ägarskapet ej bevisas.
Lägg ner!!! Kan man inte bara vara glad åt att en missförstådd ponny ÄNTLIGEN kommit rätt utan man måste visa med hela handen och tala om faran med en hingst!?!?!
Underbar historia PillaN!!! Keep up the good work!
Glöm inte att uppdatera oss när det hänt något nytt.

#19 Vilka goa, spända muskler de har i bakdelarna. De kommer att bli riktiga muskelknippen vad det lider, det här är bra hingstliv i ett litet nötskal.
#20 Vad är det för gjord du använder?
#29 Det är den bakre delen till selen jag använder,den sitter bäst.
#24 #25 Nej,vi ser ingen anledning till att kastrera honom då han inte lider av det.Han har gått och går ff bredvid ett sto och det går utmärkt.
Det går inte jämföra honom hos tidigare fodervärd och nu när han är hos oss,han är en helt annan ponny.Han är lugn,bits och stegrar inte,står uppbunden bredvid de andra och kunde inte bry sig mindre.Han är helt nöjd med livet med andra ord ;)
Min erfarenhet av hingstar är att de är lättare att träna och utbilda,även så med klapphingsten vi har.
Jag uppdaterar gärna i fortsättningen:)
Bilden visar hur välhanterade våra hästar är och blir,bild på Harmi ompysslad av barnen kommer senare under dagen./Mvh Pillan

#OK, tack.
Sa roligt att se! Lycka till med en fin liten ponny!
#31 okej va roligt att de går bra! Lycka till med honom

Gud va kul att det gått bra, Tur det finns folk som vågar att ta tag i saker och se till att det blir verklighet också. Jag tycker du gjort en toppengrej Pillan och sen har du ju faktiskt gjort den lilla ponnyn en björntjänst.
Lycka till med lillkillen. 
Mvh Carina
Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob
Medarbetare på Tonåringar iFokus

#35. Björntjänst har hon väl ändå inte gjort
.
Uttrycket björntjänst kommer från början från en fransk fabel av La Fontaine. Fabeln handlar om en tam björn som av ren välvilja ska ta bort en fluga från sin sovande husses ansikte. Men istället slår björnen ihjäl den sovande mannen - en riktig björntjänst.

Nej inte om man ser det så, jag mendade givetvis att hon gjort Harmi en jättetjänst då hon sett till att han får det bra nu och kan leva som en häst ska göra, med daglig utevistelse, kompisar och daglig vård och skötsel.
Mvh Carina
Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob
Medarbetare på Tonåringar iFokus