God Morgon 13 december 2006
Luciadagen! Har inte tittat på några lucior än….
Det är mörkt mörkt, halvregnigt och kallt ute. Var bättre väder när jag slutade jobba vid 00:15 i natt.
I dag så ska dagen ägnas åt min "to-do-list" Den har blivigt ruskigt lång och för att hinna med så får det bli några timmars mindre sömn…
Ska pyssla lite extra med Whitney i dag, hon har blivigt riktigt mysig, hon står vid grinden när man kommer och att gå in i stallet är inte alls lika farligt längre. Att kunna stå i box och bara vänta börjar också gå riktigt bra! För övrigt så hopas jag att det fryser på så att lervällingen försvinner….
Ha en trevlig lucia dag alla =)
Delad glädje är dubbel glädje :)

God Morgon!
Jag skall vara med barnen på pysseldag i skolan idag. Den börjar med Lucia i kyrkan, men den hoppar jag över i år, måste till hästarna först.

God morgon denna lussedag!
Barnen har luciafirande i skolan nu på morgonen. Tyvärr finns det inte plats för föräldrarna …
Annars blir det mestadels jobb, jobb, jobb idag.
Ha en bra dag!
God morgon !
Här regnar det så, något vidare lusseväder är det inte :-//. Får bli lite kaffe framför TV:n o förhoppningsvis se något luciatåg där :-).
Sen blir det stallet för hela slanten….
Önskar alla en bra dag!
God morgon!
Här regnar det. Ska till stallet idag på förmiddagen och ikväll så ska jag sitta barnvakt.
God Morgon!
Här hade maken väckt barnen (nästan 5, nästan 3 och 1½ år) tidigare än nödvändigt för att de skulle få lussa för mig innan jag vaknade. (På gott och ont, det är ju jag som får ta hand om de trötta barnen som han inte heller fick i säng förrän nästan 2 timmar efter normal tid igår kväll :/ )
De var jättesöta och tyckte det var spännande att få lussekatt och saft till frukost, i mammas säng… :D
I går kväll hittade jag en tråd på bukefalos seniorsida där denna länk fanns. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=596848&previousRenderType=6 LÄS och inse att vi kanske ska vara glada för väderläget, om vi bara kan få ordentlig kyla innan snön kommer! 
God morgon (nästan förmiddag klockan 08:47)!
Färentuna, Stockholm rapporterar gråsvart himmel, inte en solgnutta så långt ögonen kan se (vilket inte är så långt i detta mörker) och fullt med lera överallt. Några lucior har jag inte sett till men det ska enligt tillförlitlig källa komma några till grannens ridhus i kväll. Jag ska dit då och mingla med hästfolket i byn. Fram tills dess är det vanligt kontorsarbete som gäller. Dagens stora arbete är att för hand stoppa utgående fakturor i kuvert, 409 stycken. Pust!

God middag
Sitter och pluggar inför tenta imorgon. En 5-poängstenta som har lika mkt material som en 10-poängs. Men men får en trevlig helg iom att den är lagd på en torsdag, för att se det lite positivt.
God kväll :)
Har varit i skolan idag. Tur att det inte regnade under dagen, det räcker med vatten nu. Här är det ju typ översvämning… *suck* Längtar efter snön!!!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Åhh.. Nu var jag ganska nära.. hehe.. Men vi får ju dom ändå snart så jag får väll hålla mig till julafton..