Saknas något?
Är det något du tycker saknas i just din regionalförening?
Någon aktivitet kanske? Kurser (vilka)?
Kort och gott, vad tycker du behövs mer av i din förening?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Jag vill lära mer om allt:
- Exteriörbedömningskurs, inte för att bli domare utan för att få mer inblick i hur en exteriördomare ser på ponnyer
- Stammar och blodslinjer
- Visnings- och matchningskurs. det kan man gott ha varje vår.
- Hingstvisning varje vår.
- Läderkurs.
- Filmvisningar. De som planerats har fått ställas in pga för få deltagare. Synd.
- Bruks. Men där tror jag att det är lättare att söka sig till någon lokal rid/körklubb, eftersom det kräver kontinuerlig träning ocg det blir svårt i en lokalförening med så stort upptagningsområde att hålla regelbundna träningar.
Det var vad jag kom på just nu, men jag är intresserad av det mesta. Sen avgör ju bl a arbete om man har möjlighet att delta….

#1 Mycket bra tips Anette!! Särskilt under vinterhalvåret skulle det vara kul med mer aktiviteter. Det är ju såååå långt att vänta tills utställningarna drar igång och man får träffa alla igen…..

#2. Håller med, aktiviteter utan häst passar ju jättebra så här års.
Filmvisningar är ju jättekul. Man kan j ta med sig vanliga foton också.
Gärna kursdag om genetik, avelsarbete, mm
Kanske körutflykt eller liknande (men jag vet att det är svårt att dra ihop folk, svårt med transport av vagnar, osv)
En körutflykt vore jättekul, vet att min lille man blir extra glad när han träffar andra shettisar vilket inte är ofta när man är ute och kör kring "vår" gård.

Besök hos uppfödare också, förstås.
Det behöver ju inte vara inom Västs område, det vore trevligt att se ponnyer från de andra områdena också.
Kurser med olika inriktningar. Tömkörning,körning,utställningsträning mm. Ja det mesta som rör shettisen med dess stora användningsområde.
Precis som #6 Stuteribesök = jätteintressant

*putt*
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Jag kan tänka mig att i framtiden hålla läderkurs, och kanske också matchningskurs, men det beror på intresset. Jag är ingen expert på att visa häst, men jag vet hur man får dem att glänsa! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Mer agility, tömkörningskurser, körkurser, löshoppningar.