Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 893 ggr
sony
0

Hjälp!

Hej! Det är så här att min shettis har tröttnat på att bli körd, tanken var att han skulle starta ponnytrav, men det verkar nt som det nu. Vad kan jag göra med honom istället, kommer börja försöka rida in honom med min mammas kompis hjälp, men det måste finnas fler saker att göra?

HannaDolly
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tömrköning, agility, handlerhoppning, NH, du har ingen som är stor nog att rida honom? :)

sony
0

#1 Tack :D Jag kan rida honom, är snart 1,30 och väger ca 23 kg :)

Kris_J
0

#0 Kör du ensam eller tillsammans med någon annan ponny?

Veritas odium paretFörvånad

VeronicaP
0

Det går ju även att variera sin körning så att din ponny tycker det är kul , man behöver ju inte bara köra rakor och sådant för att de ska tävla på trav, de kan även göra annat.

Det är kanske så att han bara behöver en veckas vila för att smälta vad som händer osv..

PillanN
0

Jag dressyrkör mina hästar.Att träna in dressyren genom tömkörning är jättekul och ett bra sammarbete mellan häst och människa.Det är ett sätt att lära båda att inte rida/ridas genom bettet

sony
0

#3 Både och, ensam ca 1-2 gånger vecka, annars tillsammans om han nt blir löshoppad, promenader.

#4 Brukar bara köra fort ca 1 gång per vecka max 2, annars kör vi ut, jobbar lite med att dra grenar och lite sånt.

#5 okej, det ska jag prova.

Ahnna
0

#6 Hur gammal är han? Snabb körning 2 ggr per vecka är rätt mycket ändå, beroende på hur snabbt du menar och hur gammal hästen är.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

sony
0

#7 Han är 6 år. Snabbkörningen är på vår egen raksträcka här hemma, den är 350 meter lång.

Ahnna
0

#8 Hur lägger du upp träningen där då? Vad kör du på för tider och hur många intervaller?

Min tanke är att han kanske känner sig lite för pressad och inte tycker att det är roligt längre bara därför. Med såna hästar brukar nya rutiner och nya träningsställen, nya grenar och nya "äventyr" göra susen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

PillanN
0

En tanke bara. Har ni i familjen vana av ponnytrav eller är det den första? Tänkte isåfall kanske ni skulle behöva lite råd och hjälp av någon kunnig som kommer och hjälper dig med träningen:)