Färg på utställningsträns?
Jag blev lite inspirerad av Pyttis och henne nya utställningsträns, så jag började fundera på att sy upp ett par egna. Men vilken färg "ska man ha" och vilken färg föredrar ni? Min ena pålle har ju fuxrött huvud och den andra har brunt, så vilka färger är snyggast till dem? Vilka färger är snygga i allmänhet?
Stället jag ska köpa narv ifrån har svart, brun, signalgul, klarröd, klarblå, grön och olika nyanser av dessa. Dock inte rödbrun… (Men man kanske man blanda?) Och självklart, om jag struntar i att narva lädret så kan jag få fram helt naturfärgade träns också. (Och grimmor, vilket jag tänkte fixa senare…)
Silver- eller mässingsfärgade spännen? Kedja eller inte kedja på ledtrygeln?
Åsikter och idéer!!!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Jag har en svart-skackigt shettis-sto. Jag tror att jag skulle nog ha svart trans pa henne eftersom hon har sa mycket svart. Om hon hade mer vit skulle jag nog ta ett mork-brunt. Guld (massings)-spannen ser valdigt snyggt ut med vilken farg somhelst.
Tycker ocksa att vit ser valdigt trevligt ut, pa fuxar och andra farger. Har mest sett bara en led-tygel, och kommer troligen bara ha det (utan kedja) nar jag visar. Jag vet inte riktigt vad jag tycker bast om, har inte provat eller kommit rikigt in i att visa - an!! Sa formodligen kommer att se mer och vad som funkar bast.

Titta gärna i våra artiklar med utställningsresultat. Där finns det många bilder på deltagare med olika sorter och färger på sina huvudlag.

Tack för åsikterna! Jag gillar också helt ofärgat läder, som blivit mörkare med åren, men de första åren är det inte så värst snyggt alla gånger. Ibland blir det lite skrikigt på mörka huvuden. (Rival har ju som bekant ganska mörkt huvud jämfört med resten av kroppen - se min avatarbild till vänster.)
Ska kolla in bilderna, tack Anette!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Själv tycker jag om vita utställningsträns särskilt på fuxar.
# 4 Olja in lädret med en bra olja, ex.vis Neatsfoot. Häng det sedan ute i solen lite då och då så mörknar det fortare…

#5 Tycker också att vitt är snyggast på fuxar.