Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 492 ggr
Ahnna
0

RIKS - kriterier?

Som rubriken antyder, vad är det för kriterier för att få delta med sin ponny på RIKS-utställningen? Är det som i Fjordhästförening, att man ska ha fått minst 38 poäng på en officiell utställning samma år, eller är det nåt annat? Har aldrig besökt shettis-RIKS, så jag kanske ställer dumma frågor… *skäms vänster!*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annette
0

Det är inga kval till riks. Har varit så tidigare, men inte nu längre.

Ahnna
0

Så det är bara att anmäla då eller? Eftersom det är på Gotland så är det ju hög tid att skaffa biljett och boende; brukar det finnas camping vid tävlingsområdet? Typ tältplats för utställare?

www.stuteriprecious.se

Annette
0

#2. Håll koll på SSS hemsida. Det skall komma löpande info där.

http://www.shetlandsponny.se/

Men, det är bara att anmäla, självklart skall ponnyn vara registrerad i SSS, men det vet du ju redan.Flört

Ahnna
0

Registrerad i SSS? Ursäkta frågan, men är alla shettisar som är registrerade i stamboken automatiskt registrerade i SSS också, eller är det nåt nytt som jag inte hört talas om förut? Jag har ju varit "frånvarande" i 3 år, så jag känner inte till alla nyheter… Fundersam

Mina pållar är i alla fall fullstammade, om det var det du menade.

Är det helt fel att åka på RIKS med ett sto som man själv aldrig ställt ut förut? Flört (Uppfödaren har ju ställt ut henne, men inte på ett tag.) RIKS "ska" ju vara en utställning för landets "creme de la creme", men om det inte finns några kriterier så är det väl fritt fram för alla? *hoppas*

www.stuteriprecious.se

Annette
0

#4. Fullstammad var vad jag menade.

Varför skulle det vara fel att visa ditt sto på riks?  Det är öppet för alla, så då är alla välkomna. Så har jag tänkt när jag anmält mina till riks.

Ahnna
0

Jo, men jag tänkte att folk kanske rynkar på näsan åt att man åker dit med ett sto som inte är visad så mycket, och som ännu inte nått guld. (39 p som mest.) Men jag har ju letat efter andra utställningar häromkring och det verkar dödfött.

www.stuteriprecious.se

Annette
0

#6. Varför det? Alla som deltar på riks får inte guld.

VeronicaP
0

Förr var det guld hästar som fick visas på riks om jag kommer ihåg i allfall på de äldre , vet ej om det var klass 1 på unghästarna

AnnaLundin
0

#8 det var klass 1 på unghästarna förut, ja.

När det var kvalregler på riks så var deltagandet ganska lågt. Jag vet inte om det berodde på reglerna eller inte, men deltagandet ökade när kvalgränsen togs bort…

Hoppas vi ses på Riks!
Jag har lyckats förhandla in att vi ska försöka ta semester på Gotland vid den tiden och försöka hyra en stuga eller nåt. För det är ju svårt att dra husvagnen efter hästsläpet och vi har bara en bil med dragkrok…

Ahnna
0

Jag gör som "vanligt" - jag bor i hästsläpet! Enkelt, billigt, blir så bekvämt man gör det till. Ska faktiskt boka biljett nu…

www.stuteriprecious.se

Ahnna
0

Kanske är en idé att först ta reda på de exakta datumen för RIKS - någon som vet? Läste 11 augusti någonstans, men är det bara en dag?

www.stuteriprecious.se

Cattis
0

#11 På SSS hemsida stod det 11 augusti, så det är nog då och bara den dagen. Kolla deras hemsida igen om info har tillkommit.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Ahnna
0

Tackar!

www.stuteriprecious.se