Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 774 ggr
zettan
0

God morgon 11 Augusti

God morgon

Regnet faller ner så fint från himelen idag. Men jag hoppas att de blir finare efter man slutat jobbet. Idag kommer lilla Roze hem. Ska bli underbart att få hem henne igen. Som jag saknat denna lilla häst.
De blir dagens höjdpunkt. Sen ska övriga hästar kollas till och pussas på. Hinner nog inte med någon körning idag.

Ha en bra dag alla

Hanna-D
0

God morgon

Sitter och väntar (som vanligt) på min sega pojkvän… Att allt kan ta så lång tid är egentligen imponerande men just nu mest frustrerande, vi ska iväg på några dagars semester, mamma är hemma igen och är hästvakt, hoppas hennes vecka med hästarna går bättre än min…

Ser ut att bli fint väder i alla fall.

Ha en bra dag!

polgara
0

God morgon!!!

Här är det uppehåll nu iaf men regnet ser ut att hänga i luften. Idag blir det stängsling i nya stallet o i eftermiddag ska vi nog flytta dit några av hästarna iaf. Annars inget planerat för dagen, men det brukar bli fullt upp i slutändan ändå.

Ha en bra dag allihop!!!

ElisabethA
0

God morgon!

Här regnar det och det är välbehövligt! 11 mm kom det igår och inatt och det är nästan lika mycket som på hela sommaren! Så regnet behövs. Hästarna verkar njuta av det och det gör jag också, för nu slipper jag vattna jordgubbarna varje dag…

Har inga speciella planer för dagen, blir nog lite pyssel i stallet - kanske smörja selar? Om det är uppehåll ikväll blir det en promenad med Gardenia och Ina. Ina måste tränas inför fölmönstringen i slutet av augusti så vi brukar gå på promenad varannan dag och träna på att trava och ställa upp. Vissa dagar går det bra, andra dagar inte alls så bra… Hoppas hon (och jag) har en bra dag när det väl gäller.

#1 Hoppas ni får en skön "minisemester"!

Ha en bra dag!

[lindatornerup]
0

God morgon!   Här regnar det också. och det har det gjort hela natten , plus åskat! Inget kul. Igår målade vi färdigt en del av "lilla stallet" . Väggarna har varit betonggrå. men nu är dom kritvita-jättefint blev det!! Vi är i full gång och tränar inför "Lead Rein" tävlingen på Lördag. meningen var att vi skulle ta med Diva, men hon är inte helt ok, så vi valde "Musse" istället och det blev jättebra. Han ligger även i träning för agilityn den 29.eGlad. Thalia är hos hingsten , och jag hoppas att det blir nåt denna gången!Det är bra med "flickorna" på betet , ska och "hälsa"på dom nu i dagarna, vi saknar våra shettis tjejer jättemycket!!!  Annars får det väl bli städning inomhus som gäller idagTungan ute    Ha en bra dag allihop!  Linda

Charlotte-Aveback
0

#1: Ha en skön semester, Hanna! Glad

icansson
0

God morgon!

Då mitt elaggregat gav upp igår o hästarna rymde iväg blir det till att köra ut pollarna till svärmors hästar, ganska skönt för vi ska iväg i helgen o då har dom ju tillsyn. Men ack så tråkigt de är o behöva köpa nytt aggregat.

shettismaffian
0

Här regnar det och det behöv, så torrt.

Lina har svarat på behandlingen mot hennes luftvägsinfektion så nu är hon snart både frisk och mask fri, tråkigt bara att pregnamare testet visade negativt. Men jag ska ultraljuda för säkerhets skull både för att utesluta infektion eller dyl.

Snart dags att åka och jobba :-(

Hanna-D
0

#3 & 5 Tack! Har haft det kanon! En hästfri semester (fast det blev ett stopp på Börjes i Kungsbacka…)