Bilder på "pimpade" shettisar
skall på första clearrounden med våran shettis och behöver ideer och insperation till "styling" på våran raggsocka =))…så har ni bilder på pimpade shettisar så dela gärna med er med er…berätta också vad och hur ni har gjort, alla tips och bilder är välkommna
väntar otåligt ;)) Mvh fejema
Bada den och rykta ordentligt, det räcker. Att "pimpa" en shettis inför en hopptävling låter, ursäkta, lite överdrivet. Jag har sett rosa rosetter, flätor på trekvart, och diverse annat, och det är inget man blir speciellt glad av.
Jag brukar fläta en "ardennerfläta" på mina när jag kör. Mest för att inte manen ska trassla in sig i tömmar.
Tycker en sådan fläta blir riktigt fin på en shettis =)
En flätad svans är ju också prydligt, tycker jag. Ska se om jag hittar ngn bild på ngn av mina i sina flätningar ;)
"pimpa" skriver jag med glimten i ögat…rosetter som hänger på trekvarten är nog barn som lagt sin själ på att göra sin ponny fin ;)
Min 9-åriga dotter tycker att planera, tvätta och pynta shettisen är lika roligt och spännande som själva hopptävlingen…ok erkänner även jag tycker det är kul…att få hänge sig i rosetter, flätoroch glitter är väl endast ok med våra småponnies sedan när det är större ponnies/hästar är det inte egalt…sååååå man får passa på att frossa i "snutteriet" =))
#2 Tycker också det är fin med sådan fläta, ska själv tävla i tömkörning snart och jag ska ha inbakad fläta i manen och en i svansen…det får räcka när det gäller mej själv, annat när dottern ska tävla då blir det mer pynt.
#3 klart ponnyn ska pyntas lite när din dotter ska tävla =)
Sätt lite rosetter hela vägen på ardennerflätan så blir det lite lull-lull
Ja jag tjatar om denna flätning, men det är den enda jag kan komma på till våra hårika små-troll. Såvida man inte vill ha knoppar i storlek som tennisbollar =D
Och rosa rosetter och flätor på trekvart, det om ngt gör väl en glad, när barnen har fått gått lös själv och stylat sin ponny.
Visar på storkt engagemang tycker jag.
visst e det så ;))
e det ingen som har bild på sina "snyggingar" att lägga ut
kom igen var inte blyga nu ;)

Har sett att man kan göra manen till ett nät med fina rosetter i! Tyckte att det såg riktigt coolt ut! Finns ju rosetter med små fina stenar i. Sen finns det ju glitter grejor man kan spreja och sånt. Undra om det inte finns nägot man kan smörja hovarna med oxå i glitter eller färg..? Kolla på www.ponnyprakt.se !
Själv har jag bara haft en sån där inbakad fläta i manen när vi är ute på grejor. Vill egentligen ha en sån där fin inbakad fläta i svansen oxå, men jag vet inte hur man gör…! ;)

Här kommer en bild på min lillasyster 9 år, som tränar på att göra en "ardennerfläta". Hon ville att Indra skulle ha en sådan på deras första hopptävling.
(Nu blev det inte så, för flätan höll inte så bra den dagen, utan de var mer "naturligt stylade")
Fina var de iallafall, och lyckliga över att första tävlingen gick så bra!
se bild från tävlingen nedan..

#10: Vilken härlig bild! Full av action! 

#11 : Tackar! 
#10 Tjohoo… Underbar bild på underbart ekipage
# 9 man blir varm i hjärtat när man ser dessa små ryttare pyssla om sina älsklingar.
# 10 vilken härlig bild och tack så mycket för lyckönskningarna
#14 oj oj vilket snyggt ekipage ser riktigt proffsiga ut…här ser vi bevis på helhjärtad "styling" som sagt riktigt snyggt

#13,#15 tackar!
Javisst är det härligt med dessa små ryttare och småhästar!
#14 jättefina!