Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 885 ggr
Lauth
0

God morgon 15/8

God morgon.

Sitter framför datorn och statar upp dagen.

Har precis gjort klart smörgåsarna inför dagens utställning i Örebro och väntar nu på att klockan ska gå så det ska gå att väcka pojkvännen som erbjudit sig att köra en transport (dock inte min Obestämd) till utställningen.

Alltid lika spännande att se hur ponnyerna har "fixat" till sig under natten, dock  är det ju gott om tid i dag.

Hoppas alla får en bra dag!

PP
0

Morning!

Även jag är på väg till Örebro på utställning, men utan häst. Ser ut att bli en fin dag, men än så länge är det lite kyligt.

Hm, imorse hade lille valacken plötsligt förvandlats till isbjörn light över natten..! Det blev väl totalt typ 9 veckor i blank, kort sommarpäls i år…

polgara
0

God morgon!!!

Ser ut att bli en riktigt fin dag idag, men natten har varit riktigt kall. Har precis kommit hem efter en slitsam natt på jobbet. Upptäckte när jag klev innanför dörren här hemma att ungarna Kyss hade städat lägenheten, diskat o gjort fint. Idag blir det till o sova bort en massa timmar av det fina vädret o sen en sväng till stallet. Vi trivs jättebra i det nya stallet iaf.

Ha en bra dag allihop som ska ställa ut, givetvis får även ni som inte ska ställa ut nått, ha en bra dag!!!

[lindatornerup]
0

God Morgon!  Idag är det "Musses" stora dag, dvs han ska ut på sin första ridtävlingTungan ute. Han har varit jätteduktig och hållt sig lugn, när vi tränat honom( han var helt hysterisk och så rädd att han nästan satte sig på bakbenen , så fort man närmade sig honom), detta var i december, så han har verkligen ändrat sig under denna , relativt korta tidGlad.   Vi är sä glada att han kom till oss, och han kommer att göra bra ifrån sig, både på utställning och i bruksklasserna, för han har lätt att lära och tycker det är roligt att göra nya saker ( även om rädslan fortfarande finns där) . Tänk vad tålamod och kärlek i massor kan göra !!!  Vi åker tidigare till Ljungbyhed, så vi kan kolla lite på utställningen också, alltid kul att kolla andra rasutställningar.   Ha en bra dag och lycka till ni som ska på utställning!  Linda

zettan
0

morrrn morrn

lycka till alla som visar häst idag.
Här blir de hemma pyssel några timmar. Sen blir de stallet och bada hästarna som ska med till Nossebro i morgon. Blir en rolig dag i morgon. Bara hoppas att vädret är med oss så de kan bli utomhus i morgon

ha en bra dag alla

runas
0

God förmiddag!

Redan hunnit med 2 prommisar med hundarna, tvättat en maskin med kläder, besökt min farmor o farfar och nu en stunds vila framför datorn innan jag ska ut till stallet. Strålande sol på blå himmel och sval höstig luft, kan det bli bättre? NEJSkrattande!

Jag älskar hösten o nu är det helt klart på G, enda trista är att tjejerna börjat anlägga filtkoftaRynkar på näsan.

Ha en bra dag allihopa!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

SannaHolmgren
0

Ja här sa det "poff" i sommarpälsen i morse också. Det blev en hel matta under hästarna när jag borstade av dom. Är det nu det är höst på riktigt?

Idag har jag också tömkört båda ponnyerna i par för första gången.Kyss Det tog lite tid att trassla ihop tömmarna rätt, men sedan gick det som en dans. Merlin som har hittat sig själv i sin nya valackroll, börjar bli en lugn och trygg kille.

Ha en bra dag alla!

Trine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go kväll!

Sitter här o varvar ner efter Bollnäs, Gick bra för den pålle jag visade tycker jag 5*8= 40 G, Grattis kusin som äger henne !( jag som tagit kortet)

Var många (vackra )shettisar iår dom verkar bli fler o fler, helt riktigt!!SkrattandeHar ätit nu så snart smäller det till så är man supertrött..Hallo Tv:n här kommer jag..

Regnet har ju hälsat på nu på kvällskvisten så vi får se vad som händer imorron..

Trevlig fortsatt lördag!