Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 754 ggr
Milla
0

God morgon 16/8

God morgon alla!

Snart ska jag hoppa i säng och sova en stund går av mitt pass om 1 timme och 15 min gott!

Det blåser en del i skogen i dag men jag hoppas det kan bli en fin dag ändå.

Lycka till ni som ska iväg på utställning idag.

Ha en bra dag alla!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

runas
0

God morgon!

Blåsig start på dagen men det är endå varmt o lite kvalmigt i luften, vart tog den svala, friska luften vägen?

Har lyckats få en tand av min 3-åring o jag är såå glad för det, inte ofta man hittar hästtänder.

I dag så ska jag försöka orka mig på att packa o sen en runda ut till stallet för jobb med lillan.

Lycka till ni som ställer idag!

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

sanne
0

Nu är hästarna färdiga och jag bara dricker lite kaffe innan vi drar iväg till Nossebro.

tråkigt väder så det blir väl inne idag.. men det gör inget bara hästarna sköter sig !

ha en bra dag alla !

[Billan]
0

Ska strax bege mig hem och sova. Går strax av min andra natt.

Här regnar det på tvären och blåser, men är varmt.

Lycka till idag alla utställare.

polgara
0

God morgon!!!

Skit väder idag, jag är så less på detta nu. Sängen var så skön idag, ville alls gå upp. Idag blir det en sväng till Nossebro o titta lite o lämna lite sponsor priser. Stallet i eftermiddag.

Lycka till alla som ska ställa ut idag!!!

Ha en bra dag allihop!!!

zettan
0

God morgon

Hästarna står i stallet och glänser. De är laddade tror ¨jag =). Ska strax åka till Nossebro.Ser ut som de blir inomhus idag för regnet de faller ner från himelen.

Lycka till alla som ska visa idag. och kör försiktigt

[lindatornerup]
0

God Morgon!  Vädret verkar rätt ok, än så länge iallafall. Vår "Musse" och lilla Julia, tävlade igår och vannGlad! Dom fick fina priser med sig hem;stor prisrosett, guldmedalj,ett jättefint, svart shetlandsträns, reflexväst, hovolja plus en prenumeration på tidningen "Hästen"!!! Det var en mycket trevlig dag och Sportponny föreningen hade fixat allt till det allra bästa. Att rekomendera till alla shetlandsryttare nästa gång dom anordnar ridklass tävlingar!! Tyvärr fixar jag inte att sätta in foto än( är bara på "utbildningsstadiet" ännuFlört) annars hade ni fått sett det vinnade ekipaget!  Men kanske kan även en "gamal surtant" lära sig något nytt, så  vem vet, rätt som det är finns det tom bilder med i mina inläggObestämdTungan ute.  Idag ska jag ner till en av mina grannar och kolla hennes avelshingst som kommit tillbaka ,ifrån att ha varit utlånad en tid. Tyvärr är han i uruselt skick, och hon vill ha några som sett honom tidigare, att "vittna" hur han ser ut nu . Vad tänker vissa människor med!!!! Det var en riktigt prakfull och vacker hingst som åkte ifjor,det var inte den hingsten som komm tillbaka härom dagenGråter  Lycka till alla som ska visa idag!  Linda

balotte
0

God morgon!

Här småregnar det lite men varmt. Fodrat alla mina djur, sen blir det fölmönstring hela dagen (halvblod). Ikväll om vädret håller i sej så står det körning på schemat och rengöring av gethuset.

Ha en bra dag alla och lycka till med visningar!

andaloce
0

God morgon!

Inatt har det regnat, sen blev det blåsigt och nu skiner solen mellan gråa moln!

Idag blir nog en lugn hemma dag, med lite städning och tvätt. Är lite sugen på hallonpaj idag, få se om jag tar mig för att göra en.

Lycka till alla som visar idag! Ha en bra dag!

Hanna-D
0

God förmiddag!

Har tvättat och vaxat bilen på morgonen, inte alls lika kul som att bada häst Glad

Sista dagen på semestern, känns sådär men lite skönt att komma in i rutinerna igen.

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

#6 Stort Grattis.

God middag ..

Här skiner solen nu men det blåser en del, det gör ju inget för då torkar det upp bra.

Dottern Amanda är ju i Gotland och har varit där och tävlat sitt russ i 5 årsbaggen, hon kom 5:a i försöket på fredagen och idag i finalen så gjorde de ett kanon lopp och körde in på en hedrande 3:e plats , det är int fy skam att komma 3:a i 5 årsbaggen så det är en stolt mamma som sitter här hemma :-)

Hon har även fått köra Smedens 4 års hingst Smedens Max Speed i helgen och ja det kunde väl inte gå bättre än det har gjort , de där 2 har vunnit 3 lopp och 3 möjliga och satt det nya fina rekordet 2.28,8 det är verkligen inte dåligt och allra helst då det var första gången hon körde honom i fredags.

Lycka till alla som ställer ut idag :-)

Marta
0

Rain in Unst today!!  But that dosen't matter, still the best place to be!

Good luck to everyone in Nossebro today.

AusaBausa
0

God em!

hade hovslagaren ute i morse o verka största pållen. Sen varit nere i hamnen på fixardag och sen lämnat minsta tjejen på barnkalas. Därefter hem o göra lunch t grabbarna samt deras kompis. Precis när jag skulle sätta mig o slappa 2 min. medans maten blev klar knackade det på dörren. 2 kompisar som jag inte sett på väääldigt länge stod där!! Gissa om jag blev glad! Så kul o se dem igen..blev mat o kaffe och massa snack!

Nu pausa vid datorn… o denna helgen snart över och skola imorgon Lilltjejen första klass o grabbarna börjar i ny skola…spännande!