Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 398 ggr
Annette
0

God Morgon 18 December

Idag får hästarna komma ut tidigare. Stalldrängen (=pappa) började jobba kl 4 och själv måste jag vara på jobbet 7.

Vattenslangen var frusen för första gången i går, så den ligger inne i stallet för upptining.

Ha en bra dag!

Wippen
0

God morgon

Ska vara på jobbet sju, för att garnera smörgåstårta som jobbet bjuder på idag, kallt är mys, fast jag gillar värmen bättre

Ha en bra dag alla

zettan
0

God morgon :)

JA ska visst börja jobba strax:D fast ja hinner nog skriva god morgon till alla glada shettis vänner där ute.

Idag får ja inte träffa mina små busar som att det är fullt upp med annat. Men längtar efter dom alla redan :( Lilla Zettan har ju kommit på att man kan krypa ur hagen. Gräs finns ju på andra sidan. Suck och pust.

nu måste ja springa till bussen. Kram på er alla och ha en bra dag

cinna
0

Godmorgon!

Kaffe framför datorn. Så fort affärerna öppnar startar julplappsracet. Har alltså SEMSETER idag! YES!Skrattande

AusaBausa
0

Go´morron! Sitter på jobbet o väntar på att barnen ska komma. Lillkillen fyller år i dag så det blev till att upp tidigt i morse för alla för att ge frukost på sängen. Kalaas hela helgen så man är inte lite mör. 15 ungar i åldrarna 10-3 år i 2.5 timme! Men det gick jätte bra o Joel var nöjd och det var ju huvudsaken.

Charlotte-J
0

Sitter här med en kopp kaffe och det är - 3,4 grader ute, jippie!! Det är till och med frost och jisses vad mysigt. Men men, säg något som varar länge, + graderna kommer tillbaka och på Julafton ska det vara mellan 10 och 15 + grader här. Vilken jä..a Julafton!

Även jag tänkte mig iväg på lite Julklappsjakt under förmiddagen, ska se om jag får tag i en bra julskinka också.

Amor vincit omnia Kyss

Anette
0

God Morgon!!

Här är -7 grader o härligt frostigt vitt ute! Glad Får väl passa på att njuta av detta, ska visst slå över igen om nå´n dag….

Det är varning för ishalka, så ta´t försiktigt på vägarna, ni som måste ut och köra idag!

VeronicaP
0

God Morgon här är det också kallt äntligen *ler* -2,4 men det håller som sagt inte länge ska ju bli varmt igen men gäller att passa på och njuta ,det blåser inte idag för en gångs skull och allt ser ju l´jusare ut tack vara frosten..

[Karro]
0

God Morgon!

Sitter på jobbet och upptäcker att vi har den värsta veckan framför oss fortfarande…. jaja det går nog fort kylan har ju i alla fall kommit så får vi se hur länge den stannar!

Blev klar med julklappsracet igår faktiskt vilket känns riktigt bra!

Lulan
0

god morgon! faktiskt minus idag (-1) om det bara kunde vara så fram till Julafton!

gjorde bort de mesta julklapparna i lördags, måste dock ta en extra sväng på affärerna utanför stan i eftermiddag.

är sjukt trött idag - känns fortfarande i kroppen att det blev en mycket blöt lördagskväll/natt! men ojoj vad kul vi hade :D

bonde
0

God morgon! Glad 

Jabba dabba doooooooooooooooo… det är frost ute!!!

Sasser
0

Godmorgon!

Är fortfarande sjuk, har en tid hos doktorn idag. Jag tror (av min känsla) att det är lunginflammation…:( Natten har varit ett elände, jag vet inte hur mga gnr jag väckt minstingen med mina hostattacker. Maken var inte heller så imponerad av mig och mitt hackande.

Kallt har vi ochså och det är ju faktiskt riktigt skönt. -5 grader.

Ha en bra dag!

#1 På fredag smäller det igen(sista innan jul) på Gränby, vi gnider så länge vi får!! SHI åker vi till 27-28 och åter Gränby 29-30, så vi bokar vandrarhem i Uppsala.. Kanske vi skulle flytta ist??!!!!!Du är våran "hero" ska du veta! Flört

Wippen
0

#11 Hej lilla Gumman

Du måste vara rädd om dig, det är kallt i ishallen, vi kanske kan ses igen då Ni tågar in i Gränby på fredag, JAAAAAAA flytta till Uppsala vet ja, skulle vi ses uppe i Leksand, JVM du vet

Steffi tävlade galopp igår och j…….lar vad det gick och seger blev det med Biggan, på första pris rosetten stod det V75 hoppet, så himla kul och hon vann ett hästdataspel, vet du en som är lycklig, hihihi.

Du är en ängel Eva bara så att du vet

Många varma kramar till lilla sjuka dig

Krya på dig

A-K

Pyttis
0

God förmiddag!

Lagom kallt ute med hög och skön luft + lite rimfrostigt vitt över gräsetGladLite "julfeeling" känns det som!

Ska strax hoppa in i duschen för att senare åka till jobbets årliga julbordsbjudning. Det är alldeles lagom med max 1 julfrossa innan den "riktiga dagen".

# 11 Krya på Dig till tomten kommer!Flört

Cattis
0

Helt otroligt! Idag kunde jag fodra i alla hagarna med bara gympaskor på fötterna. Inga klumpiga stövlar, ingen lera som man fastnade i och tro det eller ej, byxorna var fortfarande rena då jag åkte hem - med undantag för ett par höstrån då.

Den enda trista delen av det hela, är att det frusit på så snabbt och att det nu är så knöggligt i backen. Hästarna tar sig fram som ömfotade fånghästar då de skall till vattnet. Men det tar inte så lång tid innan det trampats ihop och är bättre igen. Och vadå, det kommer snart bli plusgrader igen ändå… Suck.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

Har gått igenom hemtentan med nga kompisar nu på morgonen och även hunnit meda tt få en övning, som jag inte gjort tidigare i en annan kurs, godkänd. Ska skriva klart hemtentan nu och sedan fixa en redovisnings-/tentauppgift om betprisets utveckling innan det är hög tid att börja plugga på alla olika gräs till onsdagens tenta. Snart är det dags att åka hem för lite jullov!

#11 Krya på dig!

Sasser
0

TACK TACK TACK allihopa:) Nu har jag varit till doktorn och fått medicin:) Så snart hoppas jag att jag är på "G" igen.

#12 Vad roligt för Steffi, en tjej som kommer komma hur långt som helst! Hon är en liten pärla, hälsa henne och gratta från oss alla. Kollade huspriserna i Uppsala, HUJEDAMIG!! Jag undrar vad vårat hus hade kostat om det stod på sån helig mark där nere:) Jag lär erkänna att suget efter "Större" och "bättre" möjligheter drar… Vem vet? Vi kanske rör på oss…arbetsmarknaden är ju större neröver oxå:)

JVM (junior Vm i hockey) i Leksand på nyårsafton!! Hör av dig om tider för matchen, jag vill himla gärna hänga på er… KRAM E

Linnah
0

Godmorgon! Jag har fått tillbaka förkylningen som jag tillfälligt söp bort i lördags, nu har den satt sig på stämbanden (som vanligt…) så snart har jag nog ingen röst igen.

Ingen bakfylla idag åtminstone - har aldrig mått så dåligt som jag gjorde igår. Så sjuuukt vidrigt. Men jag hade åtminstone kul i lördags! :)

Milla
0

Godmiddag

Här var det hela - 0,4 grader i morse och nu är det sol gud så skönt.

Idag ska vi iväg och hämta ensilage och sen tror jag minsann att vi ska ut på en liten julklapps jakt under eftermiddagen och kvällen, i morgon blir det dock det stora racet.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Wippen
0

#16 Hej sasser *ler*

Biljetterna till JVM är beställda i morgon dag, matchstart klockan 13.00 samt 17.00 Sverige - USA första matchen minns jag inte,

titta på hus i Alsike i Knivsta jag vet att det är bra priser där, Uppsala är svindyrt

Vilken tid på fredag är det Gränby igen

Kram A-K

Sasser
0

#19 hallå igen!

Du kan ringa mig i morgon så får du besked om oss till JVM.

Vi kommer till Gränby 18.15-19.15 innan skall vi bränna pengar i Uppsala*blink*. Åker från Dalarna vid 12-draget! Kram E