Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 1437 ggr
PP
0

Hansbo Trend

Ni som har koll på detta med täcken, hur var det, var Hansbo Trend små i storleken? Så små att man bör gå upp en storlek?

Är 300 g onödigt tjockt på vintertäcke för en shetland?

Ahnna
0

Hur tjockt det ska vara beror ju på vädret, hästens arbete och om den är klippt eller inte. Men jag tror inte att du kan ha samma täcke hela vintern. Jag brukar ha fodrat regntäcke på mina som är klippta tills det börjar bli neråt -5 eller mer, då kommer vintertäckena fram. (300 g tror jag de ligger på.) De dagar det är -20 eller mer brukar jag behöva kompensera med ett innetäcke under vintertäcket.

Storlekarna vet jag inget om, tyvärr.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

PP
0

#1 Jag brukar vanligtvis bara täcka mina ponnyer när det är runt -15 och kallare.

Hanna-D
0

Täckar ingen pga kylan förutom Fixy, är det kallare än -5 grader har hon täcke på sig. Hon får lätt ont i magen när det är kallt, antar att det har med åldern att göra. Har ett Hansbo Event (tjockfodrat) verkar normalt i storleken.

Ahnna
0

Jag täckar alltså bara de som är klippta, ville förtydliga det. Flört De som inte är klippta klarar sig utan täcke hela vintern, om det inte är åska, hagel och drivis flera dygn i sträck, dårå…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se