Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett12-foder-utfodring
Läst 775 ggr
RebeckaSvensson
0

Fodring i lösdrift

Ni som har hästar på lösdrift och fodrar med kraftfoder, hur fodrar ni? Binder ni upp alla och ger individuellt, eller ni gör på något annat sätt?

Cattis
0

Jag ger inte alla. Men i de två hagar där jag har hästar som behöver extra så ställer jag ut hinkar i däck. En per vuxen häst (fölen springer emellan).

Alla av dessa får lika mkt i varje hink och givetvis av samma sort. Är det någon som behöver ngt alldeles extra, så tar jag den åt sidan medan den äter sitt special. Just nu har jag ingen "specialare" dock.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

VeronicaP
0

Jag fodrar inte med kraftfoder längre men innan band jag upp dem , men nu är det så få som behöver av dem som går på lösdrift , så jag tar in dem i stallet och ger dem i stället

[Anna-N]
0

De två som går ute får lusernpellets och de äter i varsin balja. Fungerar bra.

dranto
0

Mina får sin kraft i varsin balja.

JMax
0

Är det någon eller några som behöver extra så tar jag undan den/dem.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

AnnaLundin
0

Jag har inte lösdrift, men väl gemensambox. Just nu gör jag så att jag tar in de två som ska ha tillskott och låter dem stå uppbundna och äta upp detta innan övriga gänget får gå in.

De dagar detta inte funkar så binder jag upp allihop medan de två äter sitt kraftfoder.

susanne-s
0

Mina två får i varsin balja och fölet springer i mellan.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

SaraDoos
0

binder upp mina under tiden de äter kraften. Dels får de lite olika mängd och dels äter en i 190 km/h typ, så i annat fall hade hon nog gått och länsat de andras hinkar när hon var färdig med sin….

kacka
0

Mina tas in i stallet och utfodras individuellt med kraftfodret.

Ellinor Johansson
0

Vår lösdrift och allt runt den är inte riktigt klar, när vi ska börja använd den är tanken att maten (hö eller höselage) ska stå på ett ställe, vatten i en annan del av hagen och i lösdriften sover man! 

Om någon ska ha kraftfoder tar vi in den pållen i stallet

ElisabethA
0

Vi binder upp våra i lösdriften och ger dem kraftfoder på bestämda platser. De vet precis vart deras plats är, så när de hör att man är på G med maten så går de in och ställer sig där Glad

Lätt som en plätt  Cool

Emma-Andersson
0

Alla mina 3 får kraftfoder och jag binder upp dem annars äter den ena upp alla andras foder också.

Yazmine
0

Jag har inte bara shetisar i min hage utan ett varmblod också men han låter inte ponnyerna ta hans mat så det funkar att bara att ställa ut hinkarna i hagen ponnyerna behöver igentligen inget kraftfoder men dem få lite gran pg,av att dem ska få i sig mineraler.

Tigrou
0

Har bara en på lösdriften nu men snart blir det två till och då kommer vi att göra egna platser att binda dem i det blir enklare att tempa och göra en grundlig koll att allt är ok. om de står fastbundna.

UG
0

Mina går på lösdrift och jag fodrar höbalarna i "ribbade lådor med lock på" Det minimerar spillet och höet skyddas från vädret. Vatten har de i andra änden av hagen för rörelsens skull. Varje kväll får de Luzern och Miner grön i ett fodertråg.