Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 980 ggr
polgara
0

God morgon!!! 090818

Mörrn!!!

Här skiner solen idag o det gillar vi. Idag börjar dagen med tvätt sen stallet o avslutas med vattengympa ikväll. Vad jag ska hitta på där emellan är inte bestämt än, troligen blir det lite städ av lägenheten.

Ha en bra dag allihop!!!

[ronja123]
0

God Morgon!

Har jobbat min första natt efter 5 veckors ledighet,faktiskt skönt med lite vardag igen.

Barnen har åkt till skola och dagis,jag har varit ute med hundarna och kollat hästarna,så lungt och skönt det är hemma nu,fick lov att vara uppe lite,bara för att det är så lungt,i dag kommer hovslagaren kl 9 så jag slipper undan i dag,det blir min mor som får fixa det denna gång,hoppas pållarna sköter sig!!

Ha en bra dag alla!!

Hanna-D
0

God morgon

Regndisigt. Fick jaga lösa hästar i morse, vid halv sex - stressad på väg till jobbet. Grannens islänningar var på rymmen och stod och muckade utanför Epus hage, Epus var väldigt upprörd och sprang runt sin flock. Han slog med frambenet mot en islänning och fastnade i eltråden, jag hoppas verkligen att han inte skadat sig, generalmönstringen i helgen Rynkar på näsan Han haltade i alla fall inte just då. Förstår inte att det ska vara så svårt att ha ordentliga staket?!

Efter jobbet blir det chipmärkingsjobb och det vanliga hästpysslet.

Ha en bra dag!

runas
0

God morgon!

#2 fy vad trist att jaga andras hästar! Hoppas det inte blir nåt med Epus, sett fram emot att se honom läänge nuSkrattande!

Morgonen startade av att åka ut till stallet vid 6 o släppa ut skruttan, jobbade henne rejält igår o hon blev svettig i sin yllekofta o fick sova inne. Vi ligger i hård träning nu sista veckan inför RIKS o vi får se om jag kommer iväg med badbollenObestämd.

Annars mulet vilket jag gillar, inte så varmt då. Packandet går såå långsamt o jag är lite panikig över att jag måste fixa allt innan september då tjejerna förhoppningsvis kommer hem. Huset är inte färdigt o så länge trappen inte är klar blir det svårt att få in möbler av något slagRynkar på näsan. Har påpekat detta o jag hoppas, hoppas att de blir klara snarast möjligast!

Annars blir det stallpyssel o ärenden att avklara idag.

Ha en bra dag allihopa!!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

shettismaffian
0

Godförmiddag !

# 2 Hoppas inte Epus vart skadad, inge kul när sådant händer. Hoppas grannen lär sig att ha bättre staket.

Här står hästarna och sover i hagen, de njuter av de få solstrålar som lyckas tränga fram i diset.

I dag börjar vi packa oss hem efter 10 veckor på landet, har varit skönt och har egentligen ingen längtan hem, men det är svårt för barnen att ta sig till skolan härifrån så …

Lina var under ryttare igår för första gången ??

Det gick bra , har tömkört henne lite innan och gått promenader med sadel på. De är så mysiga på det sättet shettisar , de tar det mesta med ro.

Ha en riktigt bra dag

VeronicaP
0

Fast nog kan hästa rymma utan att det är fel på staketen , det händer ofta….

Hoppas att Epus inte har skadat sig men det är säkert ingen fara .

god middag. Här blåser det jättemycket men är sol i allafall, har varit i stan och ätit frukost hos en kompis med nybakade frallor mums.

Idag är det träning av 3 års russhingsten Hälge då han ska visas på föruttagning på torsdag, jag har varit iväg och social tränat honom genom att gå på vägen och gå en lååång runda förbi en massa äckliga saker , blåsande presenningar och annat och det klarar han galant .

men idag är det bara vanlig träning och i morrn tänkte jag lasta och köra hem till syrran och träna han där :-)..

[Teddy]
0

#3 Ska du flytta långt?

Jag sitter här och tar igen mig efter en massagestund - härligt! Det behövs på en gammal kommunalarbetarkropp ibland…

Ha en bra dag!

Marta
0

Hello everybody!

Yesterday we saw the Houlland ponies. Very very nice, lots of bone and beautiful heads. And colour..

We had a lovely walk to Woodwick beach and took lots of photos. Evening was spent in Uyeasound hall and " Peerie Night Oot" lokal artist were playing and singing. After that we went to the pub for a dram before bedtime..  Just loving it!!

Cherrioo
Marta

Hanna-D
0

#5 Visst är det så men har man ingen el och noll koll på staketet så har man dåliga staket. Älgar och rådjur river ner staketen på nolltid här om man inte har rejält med el och kollar staketen då och då.

Han är inte halt men svullen, skit också!

runas
0

#6 Nix, närmare Nyköping baraFlört.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//