Utställning i Stockholm?
Tittade runt bland regionalföreningarna och letade efter en utställning nära Stockholm, men hittade ingen. Tittade i och för sig bara på vintern/våren/sommaren och inte på hösten, men i alla fall. Vet någon om det kommer någon utställning i Stockholmstrakten nästa år?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Just runt Stockholm är det nog inga inplanerade. Kolla på Östs och Nords sidor.

Jag gjorde det, fann inget. Trist! Jag har liksom bara en utställning på hela året som fungerar avståndsmässigt, och det är Insjön 3 februari. Men jag vill ju ställa ut i vår/sommar! *sucka*
www.stuteriprecious.se

Hur långt är du beredd att åka då? Jag har satt en maxgräns på 25 mil enkel resa, men jag är flexibel, så den kan mycket väl ändras om jag hittar någon oemotståndlig utställning.

Jag har väl typ en gräns runt 3 timmars färd enkel resa. Stoet som jag vill ställa ut är bara 2½ nu, fyller 3 i maj, och det känns inte helt okej att åka hur långt som helst med henne, dels för att hon inte är van vid långa turer och dels för att hon inte gillar att åka transport själv. Så runt 3 timmar är nog. Jag vet inte exakt hur långt det är till Insjön härifrån, men jag tror att det borde bli bortåt 3 timmar. Alla andra utställningar var i alla fall längre bort.
RIKS däremot är en annan sak - jag kan tänka mig att åka långt för en hel helg, men inte över en dag. De som minns en väldigt blaskig vinter i Köping för ett par år sedan vet att jag gärna åker dagen före ett evenemang, om jag hittar boxplats, för att göra resan skonsammare för både mig och hästen. Men finns det inte box och evenemanget ligger lång bort så stannar jag hellre hemma än att spendera hela dagen i bilen helt solokvist.
www.stuteriprecious.se

Det var en utställning i Bro, men den var kanske till hösten…minns inte just nu
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Köping, är det lagom långt? Där kommer nord att ha utställning sista helgeni juli tror jag.

Om vi hittar ett ridhus som passar bra, så kommer vi i Öst att ha en utställning i Stockholm. Men det måste fylla vissa kriterier och än har jag inte hittat ett bra ridhus tyvärr.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#7 SNÄLLA hitta ett!

#8 Tro mig jag har letat…
/Cattis
#9 Skånsta i Åkersberga? Jag har ett ess i rockärmen men spar den till en ev. lokal ponnyutställning… 

#10 Ett kriterie är ju då att det skall vara genomförbart i praktiken att arrangera iom att jag ensam får ta detta. Plus att det skall ligga så nära Östs gräns som möjligt.
/Cattis
I Åkersberga vore jätte bra :P Bor nämligen där. Skånsta har både utomhus bana o ridhus. Och dom har en bra parkering.

Jag känner bara till mer "privata" ridhus, och små ridskolor, i Östs område. (Gottröra utanför Rimbo, Alsike utanför Knivsta, Riala utanför Norrtälje mfl.) Vet inte om de fyller kriterierna? Vilka kriterier är det tal om?
Köping är lite väl långt bort för min del, räknar med ungefär 4 timmars resväg dit. Men jag funderar på det.
www.stuteriprecious.se
#11 Hjälp går alltid att få 
Hur går Östs gräns då? Precis som någon skrev finns stort ridhus på Skånsta, 22x80 meter tror jag, två stora parkeringar, cafeteria och stor utebana.
När ska den isåfall vara? Mellan de två Rockelstautställningarna? SNÄLLA??
vad krävs egentligen för att arragera en utställning i sthlm?? d skulle va grymt kul juh….

#16. Ta kontakt med din lokalförening, det är de som arrangerar utställningarna. De kan säkert svara på dina frågor.

#13 Rimbo och Knivsta ligger i Nords upptagningsområde.
4 timmar till Köping? Jag åker dit på 2,5 med transport och ngt stopp på vägen från Vallentuna.
#14 Åkersberga skulle kunna gå, det ligger ju egentligen inte mkt längre norrut än vad Fornboda gör. Men det måste klaffa öht, iom att det är jag som skall hålla i det.
#15 Det beror på vad vi får tag på. Jag letar plats främst, när (om) jaghittar en lämplig, så kommer jag kolla datum. Det hänger ju dels på stället o när de har tider att hyra ut ridhuset, dels på domare och dels på när Nords ex har sina utställningar - det skall inte krocka.
#16 Du får gärna kontakta mig och vara funktionär på Östs utställningar till att börja med. Om du är intresserad.
/Cattis
#18 Du kan räkna med hjälp från oss om det är inom rimligt avstånd!

#18 K och jag vill också hjälpa till.

#19 Tack!
#20 Er hade jag redan räknat med :-) Ni skall ju också vara hjälpredor på visnings o putskursen i vår. :-)
/Cattis
# 21 När och var ska Ni ha Er visnings och putskurs? Vore ju kul om man kunde "hänga på" om jag som "Nordare" får vill säga?
Måste ju "trimma till" om det ska visas någon från denna hage!

#22 Vi håller på o planerar. Så tidigt som möjligt, men de får gärna ha fällt av det värsta… Klart du får komma!
/Cattis
#23 Tack för det, då väntar jag ivrigt
. KUL att ha något inte sååå långt fram i tiden att längta till! Hoppas verkligen att vi får träffas då och Maggan så klart!

#24 Hitta på ngt annat skoj man kan göra, så kan vi säkert hitta på ngt redan ännu tidigare… :-)
/Cattis

#21 Jaha vad roligt!
#24 Ja glöm inte mig!
#25 Jaha, då är det bara frågan, ska väl vara nå´t med pållarna då? Eller kanske "bara en date ändå"? När Ni med julstresspyssel för barn och barnbarn lagt sig
! Här "simmar" man lugnt iaf.

Är det nga aktiviteter där ni behöver hjälp under tiden jag är här uppe i "Norrland" så är det bara att säga till. Jag hjälper gärna till!
Maggan: FINNS INTE PÅ VÄRLDSKARTAN att glömma DIG!!!!
Hur har Du det då i väntan på tomten? Förstår vad som står högst upp på Din önskelista!
Cattis: Dina "stalltjejer" är väl fulla av påhitt, eller?

#29 Ja letar fortfarande skäck och jaaa cattis stalltjejer är mycket fulla av påhitt!

Kanske det finns andra i "närområdet" som vill hitta på ngt? Vad?
Efter allt julstök så är jag mer än glad om jag "tvingas" göra ngt hästrelaterat. :-)
/Cattis

#32 Jag säger att efter alla tentor hade det varit kul med ngt som handlade om ngt helt annat än skolan.

#33 Men du reser ju hem till "Söderhavet" igen nu ju?! När kommer du tillbaka till den här delen av landet igen sen?
/Cattis

#34 Helt rätt, jag åker snart hem till kära Skåne igen :-) Tyvärr kommer jag tillbaka alldeles för snabbt igen. Tidigt på morgonen den 8 januari ska jag vara här uppe igen.

#18 Men Rimbo och Knivsta ligger ju i Norrtälje/Knivsta kommuner, de ligger i Stockholms Län. Borde inte de höra till Öst? Jaja…
www.stuteriprecious.se

#36 Eller i och för sig, Knivsta ligger nog i Uppsala… Men Rimbo ligger i Stockholms län! *hihi*
www.stuteriprecious.se

#37 Uppdelningen har inget med länet att göra.
/Cattis