Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 852 ggr
polgara
0

God morgon!!! 090820

Morgon!!!

Här är man uppe med tuppen för att fösöka få upp en tonåring till skolan, han har i sommar vänt på dygnet o det vänder ma inte tillbaka på ett nafs. Men upp ska han i tid så han kommer iväg. Idag är det inte mkt på agendan, en sväng till stallet blir det allt o så lite städ. Börjar dessutom bli förkyld, så det blir att ta det lugnt idag så man orkar jobba hela helgen.

Ha en bra dag i solskenet allihop!!!

runas
0

God morgon!

Mina små rackare till hundar vet inte vad sovmorgon är för något trots mina ihärdiga försök att lära domObestämd! 5.30-6 vaknar dom VARJE morgon, må-sö, januari-december, år ut o år in. Skulle vara skönt att få sova till 8 någon dag!

Nåja, var ut till stallet nu vid 6 och släppte ut de 3 som jobbade igår o blev svettiga och sov inne nu inatt, disig sval morgon men inga knott tack o lov! De svärmade som tokiga igår o åt nästan upp oss alla, fy!

RIKSen närmar sig med storm steg men kontsigt nog känner jag mig inte nervös eller motiverad att åka, vi får se hur det blir, är ju "bara" torsdag.

Ha en bra dag allihopa!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

balotte
0

God morgon!

Snart får vi vakna till den riktiga tuppen. Vi har ju fått tillökning i djurfamiljen 4 st hönor och om några dagar kommer en stilig tupp till flickorna. Idag blir det jobb sedan ska jag promenera med shettisarna medans min dotter ska rida, vi brukar passa på att ta med alla när dottern ska skogsmulla. Grannarna tycker att det är en härlig syn när vi kommer alla på våra små promenader. Det är så härligt ute idag solen skiner och 6 grader.

Ha en bra dag alla!

Hanna-D
0

God morgon

Mindre än en timme kvar, sen väntar hästarna och sedan det bästa - sängen! Denna natt var tung, första efter semestern och mycket att göra.

Ha en bra dag!

andaloce
0

God morgon!

Hade sett framemot en varm och solig morgon, men den lovade värmen kommer nog inte förens om några timmar först.

Idag börjar barnen skolan, den äldsta i 3:an och den yngsta i 1:an, så idag blir det skolbänken även för mig en stund på morgonen. Tycker det är hemskt att börja allra första skoldagen kl 8.20, det var annat när en annan var ung…

Igår hade grannen sett en LITEN rävunge passerat genom hästarnas hage, Qlara hade gjort utfall och sparkat mot den. Sen hade räven linkat därifrån på tre ben, lagt sig en bit bort och slickat på sitt ben! Hoppas verkligen att räven redan var skadad, vore ju hemskt om min häst orsakade skadan Rynkar på näsan. Vet att hon gillar att jaga katterna.

Nåja, nu ska jag se till att barnen får frukost.

Ha en trevlig dag alla!

Emma-Andersson
0

God Morgon!

Idag bär det av till Väderön för att hämta hem Avalon. Hoppas bara att jag hittar honom, förra året hittade jag inte honom förrän andra resan dit snacka om att han var billig den första dagen då.

[lindatornerup]
0

#1  Jag håller med dej!!!! men hos oss är det inte "doggar" utan ett gäng med katter , som ser till att SENAST kl0530…sen ska jag bara upp!!! Man är ju sååå avundsjuk på dom som får sov morgon iblandFlört. Idag ska äntligen halmen pressas, men det är ju som vanligt mycket svårt att hitta lite hjälp, så man får väl försöka att fixa upp det på loftet själv.  Det är ju inte "det" men med värk iarmar och nacke så blir det INTE roligt de näst kommande dagarna, Tänk vad man får utstå för sina hästarTungan ute!!! Men man vet aldrig, kanske kan man "fjäska" lite med grannen så man kan få lite hjälp….. Annars lär det inte vara mer som blir  gjort idag, förutom det vanliga med att mocka och fixa lite smått. Ha en trevlig dag allihopa! MVH  Linda       Ett stort tack till Sara för hon fixade en sån fin "logga" till mitt stuteri i katalogen till Bjärsjölagård!!!

ElisabethA
0

God morgon!
Frost inatt - hösten är på väg. Skönt! Då trivs jag som bäst :)

Var på jobbintervju igår och ska på en till idag. Här går det i ett… Men jag hoppas på jobb snart så jag slipper springvikka i höst också…

Väntar på katalogen till sommarpremieringen och fölmönstringen där jag ska visa mitt föl. Undrar hur lång tid det ska ta, det är ju dags nästa helg. Vi tränar för fullt, och hon har verkligen sina dagar då det inte funkar alls… Hoppas på en bra dag när det väl gäller!

Hoppas alla får en bra dag!

VeronicaP
0

God morgon

Här skiner solen och det verka bli toppen väder idag. Igår hade vi riktigt sommarvärme igen och det var så skönt. Idag ska jag tvätta Hälge då vi ska iväg på föruttagning med honom i kväll.

Ha en skön dag.

Hanna-D
0

#8 Lycka till på föruttagningen!

[Billan]
0

# 1

Väntar på mail !