Hingstvisning i Väst
Finns det någon som vet om det blir någon till våren??? Jag hoppas verkligen det är in planerat då det var en mkt trevlig händelse och start på säsongen.

Vi som var på höstmötet framförde ju att vi vill ha en. (Var du där, mitt minne är kort?) Vi vill ju också gärna ha den efterföljande frågestunden.
Kristin vet säkert mer, hon är ju ordförande och är här inne emellanåt.
Jag hoppas också på att det blir en hingstvisning.
Hej!
Vi i Södra Älvsborgs Läns hästavelsförening hade i våras (mitten på april) en hingstvisning i Svenljunga, öppen för alla raser. Tyvärr var uppslutningen något dålig, men vi satsar på att göra det till en tradition. Vi riktar oss då främst till hingstar inom Sjuhäradsområdet, men även hingstar som bor "nära gränsen" får givetvis komma.
Jag hoppas att det blir av nästa år, om någon är intresserad så hör av er så får ni mer info.
Häls Madde

#2 Kan du vara jättegullig o meddela när det blir. Vore kul o vara med när det är så nära, nu när vi har 2 fina hingstar o visa för alla sto ägare.
Vilka hästavelsföreningar finns i Väst?

Skaraborgs Ponny Avel, men den verkar vara på utdöende. Hemsidan uppdateras inte och deras traditionella utställning blev det i år inget av, trots att jag fått motsatt information vid telefonkntakt. Treårstest och kvalitets har de dock anordnat.
# 4 Vet inte så mycket om de andra men vi har ganska mycket aktiviteter i Södra Älvsborgs Läns Hästavelsförening. En hemsida är på gång och kommer väl ut under 2007. Nästa års aktiviter i kort:
April: EV. hingstvisning
2 Juni: Utställning för alla raser i Tranemo
Juli: Sommarpremiering i 3 dagar.
Augusti: Fölchampionat
Hösten: Fölbesiktningar
# 3: Självklart, jag hör av mig!
Häls Madde
Det är meningen att det ska bli en hingstvisning. Ju fler som kommer med sina hingstar desto roligare blir det.
Halländska Hästavelsföreningen och Norra Älvsborgs Hästavelsförening finns också i Väst
Veritas odium paretFörvånad

#7. Toppen!
Kommer det mer info i SP nr 4, eller kan du redan nu avslöja plats och datum? Ju tidigare info desto fler deltagare.

Vi var ju med i år och visade kanon trevligt var det men som sagt lite synd att det inte var mer folk där och tittade , kunde gott varit några hingstar till..