Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 1319 ggr
Underbar
0

Päls redan.

Min lilla shettis har redan börjat sätta lite päls! Tycker det är tidigt.  Hur är det för er andra har era shettisar börjat sätta päls?

polgara
0

Jopp pälsbollar har jag iaf, flera av mina shettisar har börjat sätta päls

runas
0

Mina har pälskofta redanFlört!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Miija
0

Bonus har rejält med blivande vinterfäll. Fast, det klart, ska hon bli som förra vintern så måste hon väl vara ute i tid. ;-)

Gammeltant har i dagarna börjat sätta hon också.

Trine
0

Oh ja…Cissi som ska till Karlstad på utställning har rejält redan..Rynkar på näsanSå det blir nog rakning efter den iom att hon går så pass hårt.Vill ju att hon torkar hyfsat fort.

Annipanni
0

Japp, båda mina sätter päls nu!

Ninnii
0

Japp båda mina med!  Mne inte islänningen.

StuteriSolo
0

mina började fälla av sommarpälsen början av juli…

[lindatornerup]
0

Yes, mina också, men inte fjordingen och nordsvensken! Dom har fortfarande fina blanka sommarkläder Cool

jackiejohn
0

Han hade sommarpäls i en månad så nu har han börja sätta vinterpäls med andra ord (Y)

exitingsvillemo
0

vinterpäls på den ena, sommarfällnig på den andra

annie
0

Jajjemen här med, Karina och Sensuella sedan ca 1 månad tillbaka…

achibaldsminiatyrer
0

Nej mina shettisar håller inte på och sätter vinterpäls än men däremot har 3åringen precis fällt klart sedan 1vecka och har nu äntligen sommarpäls

Stallmima
0

Våran shettis har börjar få päls, men hon går på lösdrift så den behöver hon i vinter  Glad

Gosa
0

Flera av mina hästar har också redan börjat sätta vinterpäls… samtidigt fäller dom av sommarpälsen Glad

h00jff
0

Jajemen… Vi har haft så pass regnigt i sommar att de började sätta päls väldigt tidigt… Trist, de är så fina i sin sommarpäls!

UG
0

Inför RIKS-utställningen har mina fem anmälda ponnyer rejäl höstpäls. De är alla mörkare nu än i juni/juli.

anna-mana
0

Min lilla Frida ser redan ut som en liten nalle björn :/ undrar vart det ska sluta :)…….shettisen jag lånar är så fin i sin sommar päls fortfarande…

Underbar
0

Okej, det var skönt att vete att de flesta shettisar börjar sätta nu.  Kändes som det blev så mycket tidigare iår än andra men man glömmer ju från år till år ibland ;D

exitingsvillemo
0

#18 man glömmer inte, man är i förnekelseTungan ute

Lauth
0

Mina har också börjat sätta päls. Så i takt med att pälsen tätnar så minskar utställningslusten. Rynkar på näsan

sarahansen
0

Min shettis har oxå börjat sätta päls.

seijsing
0

Till min förtvivlan upptäckte jag att min hingst också sätter vinterpälsen tidigt i år, elände. Där ryker hans vackra palominofärg och fram kommer en liten "skimmel"  =) Han har hunnit bli riktigt lurvig, inte så roligt inför värderingen.

runas
0

#19 Varje år samma sakFlört!

#20 javisst är det så?

Först så var de sena med fällningen på våren o så en kort tid med fina blanka sommarpälsar för att sen, i mina ögon, tidigt sätta pälsRynkar på näsan.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Ammiii
0

Flera av mina är riktigt lurviga och jag har redan rakat en kompis ponny då hon satt massor av tjock päls och tävlar. Hon blev svett bara av att skritta lite när solen sken!

MalinLarsson
0

Våra har också börjat pälsa på sig! Det känns som det beror på det dåliga juli/aug vädret…?