Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1626 ggr
Milla
0

Katalogen till Bjärsjölagård

Ligger nu ute på shetlands syds hemsida http://www.shetlandsyd.se/index.asp

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

Och även på SSS hemsida. Glad

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

Så sant så Cattis Flört

AusaBausa
0

i vilken ordning ska dem visas? Blir det 2 rinagr i år med? Behöver veta så man kan leta upp en hjälpvisare OM det skulle bli att ngn av mina 3 hästar visas samtidigt…kanske står ngnstans men hittar inget:-S

AnnaLundin
0

#3 - eftersom det är 2 domare är det två ringar…

mina två visas för samma domare, så där krockar det ju inte i alla fall…

AusaBausa
0

mm så pass kollade jag så 2 visas för samma domare o en för den andra så risken är ju att dem krockar…hrm! Därför behöver man ju veta så fort som möjligt vilka klasser som visas när..

SaraDoos
0

Domare Ring 1: Morgan Johnsson Ring 2: Ulricha Nordmark

Bedömningen kommer att ske ute på gräsbana. Avbrott för lunch kommer att göras cirka 12.30.

Bedömningen sker i den ordningen de står uppräknade nedan (antalet hästar i klassen inom parantes):

Förmiddag börjar kl.9.30 med gemensam bedömning i ring 1 av klass 8 (6st) och 8M (3st),

därefter:

Ring 1: 3 (5st), 4M (4st), 5 (4st), 6M (3st), 7 (2st), 10B (2st) 14C (1st), 13A (5st)

Ring 2: 4 (4st), 6A (4st), 6B (6st), 10A (3st), 10AM (1st), 13M (8st)

Under lunchpausen utser publiken det bästa ekipaget i maskeradklassen (ring 1).

Därefter gemensam bedömning i ring 1 av klass 9 (1st), 11 (3st), 11M (2st). Samtidigt i ring 2 bedöms handlerklasserna.

Följande bedöms på eftermiddagen:

Ring 1: 15 (5st), 1 (4st), 2 (9st), 12A (5st), 12B (6st)

Ring 2: 13B (4st), 15M (4st), 1M (2st), 2M (7st), 12M (5st)

VeronicaP
0

Ha då går mina direkt eftervarandra ser jag :-) det kan ju funka bra och ev kommer man hem i tid också ;-)

VeronicaP
0

Ha ha ha  Det står fel På mig under Mozart i allafall för mig veterligt har jag aldrig bott i Laholm ;-) för som uppfödare så heter jag Veronica Pettersson , Laholm och som ägare bor jag i Eldsberga ;-) l.. kunde inte låta bli att skratta lite lätt ;-)

AusaBausa
0

Ja men då ska det ju vara lugnt!! Tack så hemskt mkt Sara! Samtidigt hinner jag kanske hjälpa till då också:-D

sanne
0

det ska bli så kul o komma ner o visa i Bjärsjölagård, det har vi velat göra i 4 år nu men det har alltid kommit annat imellan, men nu jäklar !

VeronicaP
0

Ni är så välkomman säger jag som tillhör väst ha ha

sanne
0

#11 hmm.. men du visar väl ändå mest i Syd !

knas fia..

Charlotte-J
0

Ponnybutiken finns där i dagarna 2 för direktförsäljning!! Vi tar inte kort!

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

#12 he he ja för att väst har sina så långt borta Tungan ute

MadeleneJansson
0

Såg i katalogen på Shetland syds sida att en 10-årig tjej skulle visa en hingst i handlerklassen….. Hoppas att det är en valack och att det bara blivit fel i katalogen. Annars hoppas jag att utställningsansvariga sätter stopp för det! För det är väl samma regler där som på själva utställnignen, dvs 16 år för att visa hingst?

Dessutom i handlerklassen, med ston och andra barn som visar…..Förvånad

AnnaLundin
0

Det är samma regler som gäller även i handlerklassen. Men det är inte helt ovanligt att det inte är ändrat i stamboken när grabbarna kastrerats. Och eftersom katalogen görs efter uppgifterna som står i stamboken kan det ibland bli såna förvecklingar…

Milla
0

#15 Det är ingen hingst han är kastrerad, det har bara inte blivit ändrat i passet.

MadeleneJansson
0

#17 Skönt att det var så!

Moheda
0

# skicka in en ändring till valack per brev (det kanske inte är din häst…) så blir det rätt i stamboken, ändra i passet kan man göra om/när man skickar in passet för t ex ägarbyte. Så gjorde jag med vår JJ som lever sitt liv som valack både i stamboken och i verkligheten!

Milla
0

#19 nej det är inte min häst

HanniBunni
0

Härligt att ha klasserna efter varandra OCH ha sovmorgon!! Tungan ute

[lindatornerup]
0
#15 det är min häst och han är kastrerad sedan en tid tillbaka, så du behöver inte oroa dej! Jag har tyvärr inte fått iväg papper till stambokföraren , men får väl fixa det genastFlört. Ingen oro allså-Arnim är inte hingst och inte heller hingstig längre!!  Jag skulle faktiskt inte utsätta varken min dotter eller någon annan för något som skulle skada dom, men det kunde ju inte du veta Glad  MVH Linda    Stuteri Sissla
VeronicaP
0

Det är iof många 10 åringar som tävlar hingstar på travet bla och hanterar dem själva där , så iof är inte alla hingstar , dumma, jobbiga, svårare än att ha och göra med än ett sto …

Hanna-D
0

Skulle mycket hellre låta ett barn visa Epus i en handlerklass än många av våra ston som har betydligt mer temperament…

Pia740
0

Och mina är efter lunch…Sköönt då behöver man  inte gå upp så tidigt..=)

Mmia
0

Är katalogen utskickad ? Jag har inte fått min Gråter

sanne
0

har inte heller fått någon men den kommer säkert snart !

VeronicaP
0

Nä ingen som har fått , men det ligger ju ute på nätet :-)

VeronicaP
0

NU har katalogen kommit :-)

tänkte på det i klass 10 A som bara är för valacker, men det är bara Mozart som står som valack och de andra 2 står  som hingstar Flört Det visar ju eg bara så dåliga vi är på att anmäla att de är kastrerade, man behöver ju faktiskt inte skicka in passet utan går bra med ett brev också .

SaraDoos
0

Ang. mätning så står det fel i katalogen. Detta gäller:

Mätning av minishetlandsponnyer och samtliga 3-åriga ston skall ske på utställningsplatsen innan ponnyn ställs ut i utställningsringen. För att få delta i miniklasserna 1M och 2M gäller att föl ska vara fallna efter miniföräldrar med en mankhöjd av max 86 cm. För miniklasserna 3M-15M gäller mankhöjdsgränsen 86 cm.

3-åriga ponnyer av standardstorlek får vara max 105 cm. Övriga ponnyer kan kontrollmätas på domarens begäran. Alla 3-årsston skall mätas avseende mankhöjd och skenbensomfång. Detta skall ske på utställningsplatsen och mätintyg godtages ej. Resultaten skall anges på utställningsprotokollet.

[lindatornerup]
0

#29  Jag fick faktiskt tummarna loss och har skickat iväg ett brev ang ArnimFlört. Så nu ska han väl kunna stå som valack till nästa gång han ska ställas ut!Glad .

AusaBausa
0

fasen såg nu att jagglömt skriva i att Kasebackens Keso är till salu…men nu vet ni här iallafall;-)

Emma-Andersson
0

Gillade verkligen Layouten på katalogen. Verkligen fin framsida.

HanniBunni
0

Jag har inte fått någon än!! Vad tråkigt!Gråter