Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 470 ggr
Wippen
0

God Morgon den 20/12

Ja vaknade i ett ryck och trodde klockan var halv sju, satt på kaffe och gick in i vardagsrummet för att hämta mobilen för att ladda den och ser att klockan är 4.47 hmm, tänkte jag måste vara fel på klockan, gick in i köket och ser på klockan och likadant där, jaha tänkte jag då är den väl det, för somna om kan jag inte, gick upp till hästarna och fodrade dem så fick dem komma ut tidigt idag, lilla Wippen låg och sov när jag kom så jag fick be om ursäkt att jag väckte honom, vilket han svarade med att gäspa stort och demonstrativt, Biggan kikade upp och tittade med sina livliga ögon jippie vi får gå ut redan, Mojje stora travaren tittade på mig och minen sa jaha då får jag väl äta lite tidigare idag och började mumsa i sig mûslin, så denna morgon började ganska bra ändå och varmt börjar det att bli ute, dripp dropp hör man överallt, pust, vi fick lite snö igår, kunde inte det få ligga kvar

Ska till jobbet sedan skall jag julklappsshoppa lite tror jag

Ha en bra dag alla

MVH
A-K

ElisabethA
0

Idag ska jag bara ha jullov! Känns skönt efter en väldigt hektisk studieperiod.

Ska köra Gardenia idag och det ser jag fram emot som vanligt. Världens lyx att ha travbana 15 min skrittväg från stallet Cool 

Hoppas alla får en riktigt bra dag idag!

VeronicaP
0

Idag är det jobb och vädret verka i allfall bli helt okey, det är flera plusgrader igen men det blåser nog inte så farligt nu och det skulle vara uppehåll det får man väl vara nöjd med.

Trodde jag skulle hinna börja med julklapparna idag men det insåg jag igårkväll att det lär jag inte hinna då  Arielle ska komma hem idag igen(varit utlånad som sällskapsdam ett litet tag), ska vara i Laholm sen igen vid halv 5 plus att vi får kött i kväll med hm ,,,

Milla
0

Morrnmorrn idag är det sista dagen på jobb innan jul och nyår.

Eftermiddagen ska vi sitta på BUP och ha möte,hoppas det flytter på utan några problem. Barnen går på jullov idag skönt

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Minsanne
0

God Morgon
Idag väntar en stor lastbil med runbalad havrehalm att få bli avlastad. Å traktorn, min lilla pärla är sönder Ledsen Så vi kommer nog att få roligt (ironi) när vi ska för hand rulla upp alla dessa tunga balar på loftet.
*suck* I övrigt så verkar det bli en fin dag i dag. Plusgrader, ingen blåst.

[Karro]
0

God Morgon

jobb jobb jobb jobb…. börjar bli ganska segt att jobba när man dessutom jobbar ända fram till lördag :)

Denna kommentar har tagits bort.
Cattis
0

God morgon!

Jag har haft så mkt problem med mina bilar de sista två åren, så jag har varit redo att kasta körkortet åt fanders emellanåt.
Nu fick jag förra veckan min nuvarande bil fixad, så att den går att besiktiga och den dör inte. Kanonskönt!
EN VECKA tog det innan det sket sig igen.
På skolparkeringen för 40 minuter sedan, då jag lämnade barnen, så backade en liten lastbil på mig. Hela hans bakdel skrapades upp PÅ min motorhuv och klämde ihop den. Han måste ha fått tilt iom att han inte tittade innan han backade och dessutom backade så snabbt.
Tack och lov kördes bilen bakom av Emmys klasskompis pappa, som är polis. Bättre vittne kunde jag inte få!
Den lille farbrorn som körde lastbilen jobbade för ett bageri och skulle lämna lussebullar till skolan. Han gav mig en påse, som plåster på såren. BAH! Vad hjälper den? Skall jag smeta in motorhuven med bullarna och hoppas att det blir bättre?!
Nej då, det var en vänlig gest av honom, han blev helt bestört. Han var väl stressad och såg sig inte för. Knappast ngt han gjorde med flit. Men jag är ändå på attans dåligt humör.

Nu skall jag åka o fightas med alla andra som fått barnbidrag idag. Jippie. :-/

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Kratern
0

Morron!

Skulle köpa julklappar igår efter jobbet. När jag väl kommer till sta'n har jag glömt plånboken/mobilen hemma. Hjärnsläpp!!

Ska göra ett nytt försök idag efter jobbet. Blir väl som sagt till att slåss med de andra som fått barnbidrag då.

bonde
0

God morgon! Glad 

Idag är det dax att baka lite julfika som biskvier, chokladsnitt, bondkakor & lite mjuka kakor. Knäck är ett måste till jul hoppas jag hinner med det oxå. Äta "smalmat" kan man göra efter jul.

Midlingur
0

Godmorgon!

Idag ska jag till kusarna och köra lite. Ska även försöka mäta Hilfiger idag. Ringa hovslagaren måste jag också.

Sedan så ska jag köpa den sista julklappen och hämta mina fåglars nya bur. Blir väl att inreda dem resten av kvällen.

Annette
0

#7. Det måste du väl ändå få fixat via hans försäkring. Det var ju inte ditt fel. Hoppas att det går att använda bilen tills vidare.

Nu är jag klar i stallet, det fick bli raketfart idag. Ungarna slutar redan 10.20, så då måste jag ju vara hemma.

Nu skall jag hoppa in i duschen, sedan väntar the big city Skövde. Måste in i centrum ändå, kom på att jag nog borde klippa mig, hoppas att de har tid på Drop-In. Jag har tänkt att unna mig en asiatisk lunchbuffé på Orient Palace, så jag inte svimmar när maten skall handlas. Mums.

Min snälla pappa tar hand om barnen, så de slipper att följa med.

RebeckaKihlberg
0

God förmiddag!

Jobbar som vanligt….enormt mycket att göra nu innan jul..hoppas bara att allt flyter på som det ska.

Ikväll ska de tittar på sista avsnittet av "Bonde söker fru"..sen ska det sovas så man orkar med resten av arbetsveckan.

Annette
0

#12. Bönderna har gett ut en skiva. Han från Götene kommer till Granngården i Skövde på torsdag och signerar den.

Kratern
0

#12 Ska bli kul att se hur det gick för Börje (han från Öland) Kul prick.

Sasser
0

#12 Är du insatt i tv-serien? Det skall tydligen komma en säsong 2? lr? Hörde på stan att en kvinna från min stad hade varit med och hon hade tydligen flyttat till en gård i Halland…. Antar att hon blev en bondes fru:)

Godmiddag förresten!

Ja, pencilinet har börjat bita på mig:) På bättringsvägen alltså. Ungarna får skollov i morgon och här skall det bakas idag.

Ha en bra dag!

Linnah
0

God eftermiddag! Jag började dagen med en andra jobbintervju och sen erbjudande om att få jobbet!! Så 2 jan börjar jag jobba heltid, wihoo! Nu hoppas jag bara att jag ska få rummet jag ska kolla på i eftermiddag, för i så fall är allt som varit bekymmer i min tillvaro löst för stunden!

Ahnna
0

Morr'n! (Fast det är efter lunch nu…)

Longerade nya shettisdamen i morse, med däckel och baksele på för att vänja henne vid utrustningen. HIMMEL vad envis hon är! Nästintill istadig… Hon förstår bra och överarbetar inte så mycket, men ibland står det still i hjärnkontoret på henne! *hmm* Avbröt longerandet för att istället flytta henne i sidled med pisken från båda sidor, vilket hon accepterade direkt. Longerade ett par varv till och helt plötsligt hade poletten trillat ner och hon jobbade perfekt! Tänka sig…

Ska ut och rida stora damen strax, wich me luck! Igår hittade jag lite skogsvägar med mossbotten som inte var frusna, men idag är det nog värre. Det snöade ju igår…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AMJ
0

#14, fler som har Börje som favorit ser jag Räcka ut tungan För ja, han är verkligen en rolig prick!

Idag ska jag uthärda årets sista återstående lektioner och sedan ladda för jullovs jobb imorron bitti klockan 7. Hästarna trivs ute nu när det är lite svalare ute och vill inte alls gå in och äta på kvällarna. Förut har de sprungit vid grinden i väntan, haha..

RebeckaSvensson
0

God kväll!

Äntligen hemma och ska njuta av mitt jullov! Hade sista tentan före jul i morse och sedan satt nga kompisar och jag på Arlanda i ett par timmar och snackade skit innan det var dags för planet att bege sig mot Skåne.

Lyckades dock med bedriften att försova mig ytterligare en gång den här terminen, helt hopplöst. Som tur var hade jag iaf packat det mesta igår så jag fick nog med mig det mesta ändå.

Så underbart härligt att vara hemma igen :-)