Fina vinterdäck på fälg, säljes
Mycket fina vinterdäck på snygga fälgar ,säljes omgående pga slåp byte. Har suttit på en Värmlandsvagn bohhie 03:a Ej mycket använda!

Vilken dimension är det? Och är dom dubbade?
Ja dom är dubbade . Dimension…får hoppa ut och kolla( är på kryor fn
) Återkommer inom snar framtid med svaret på det !

Hahaha, jag trodde min fråga försvunnit, men det var ju två lika inlägg! Jaja, nu fick jag frågat dubbellt upp oxå…! 
Trist!!!!! att det märks hur "grön" jag är på min dator! Men jag gör framsteg varje dag och lite "malörer" får jag väl räkna med. Men kanske har jag dubbelt så stor chans att få sålt mina däck med två inlägg
Här är det du ville veta : 4 håls fälgar med dubb 175/ 70R13 (hoppas nu det blev rätt..) Hoppas att det ev är något, jag vill gärna ha sålt dom för jag har ingen nytta av dom , till mitt nya släp. ( Och det var kryckor och inte "kryor" jag hoppar på….du ser"bara malörer") Hör av dej igen om du är intresserad. MVH Linda

Jag har en värmlandsvagn från -03 och boggie, så så långt är det perfekt! Men mitt släp är nervägt, så det blir lite fel dimension… Tyvärr…! Jag får väll leta vidare. Lycka till med försäljningen!
Annica
Åh va synd, vad menas med "nervägt"? Påverkar det däck dimentionen? Alltid bra att lära sig nåt nytt! Lycka till i letandet! Linda

För att väga ner transporten, min transport fick lasta 70 kg mer än min bil fick dra med mitt B-kort, så ansöker man om det och måste då göra någon förändring på vagnen. Jag pratade med värmlandsvagnar och då sa dom att jag skulle byta till en mindre däckdimension (135/80 R13) och så får man speciella papper och behöver besiktiga om transporten, typ visa upp att man har bytt till mindre däck. Dessa mindre däck tar ju färre kilo än dom ursprungliga, så man har gjort transporten "klenare". Man får även ett nytt registreringsbevis på vagnen.
Om man blir stoppad av en polis som skulle få för sig att göra en besiktning av vagnen på plats ligger man risigt till om man har fel däck…
Detta är enda gången jag har gjort detta med att väga ner en transport, så jag kan ha missat eller missförstått något, men i stort fungerar det så här!
Tackar för lyckönskningen! Inte lätt att hitta dubbade däck i denna klena dimension….
Annica
Tack för svaret. det är alltid bra att lära sig nåt nytt! Och när jag nu tänker efter(!)
så har jag också mindre däck på mitt nya släp som är byggt efter bla vad min bil får dra. Tänk vad man kommer på när "dom små grå " är igång! Linda
putt
Putt
putt