Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 400 ggr
stallostby
0

Visa häst utan pass?

Får man ställa ut häst innan passet är klart?

ThiffannyJ
0

Det får man väl? Men man kan ju inte få någon stämpel i passet, eftersom man inte får stämpla i efterhand.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

ErikFagrell
0

Stämpel kan man få på ett lösblad som man har med sig i passet.

JMax
0

Ja, man kan få stämpel på lösblad men man kan som #1 skrev inte få stämpeln i efterhand utan den kan man bara få på utställningsdagen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

VeronicaP
0

Fast på föl får du inte det  i allfall , jag vet för vi har visat föl som fått guld där inte papperna varit färdiga och inte kan de få några stämplar då i allfall…

RebeckaSvensson
0

Stämplar på lösblad kan man väl bara få när "reultatbladet" inte finns i passet? Alltså måste man väl ha passet med sig till utställningen för att kunna få stämpelen, eller?

AnnaLundin
0

#5 Korrekt uppfattat!

stallostby
0

tack för svaren… Alltså då kan jag anmäla min ponny trots att jag inte fått något pass än… Vad är det för stämpel ni skriver om? och denna stämpel är väl "värd" lika mkt på ett lösblad…?

ThiffannyJ
0

Nytt för förra året? tror jag det var så kan man få stämplat i sitt pass vilken valör hästen fått; Guld, Silver och Brons samt även Champion res-BIS och BIS eller BIM. Dessa stämplar kan man alltså inte få instämplat i efterhand. På de hästar som har äldre pass så finns inte denna sida i passet, och de är på dessa hästar som man får stämpla ett lösblad till. Men för att få lösbladet så måste man ha med passet. Lösbladet färster man sedan nästa gång man skickar in passet till stamboksföraren.

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Och apropå lingon så svaret på din fråga, stämpeln är "värd" lika mycket på ett lösblad, detta lösblad åker ju in i passet sen!

www.minishetland.com

CarolaCarro
0

Nu nästa år tänkte vi va med på riks utställning men då har ju inte fölet hunnit fått sitt pass får han/hon inte ställas ut då?

AnnaLundin
0

#10 JODÅ, fölet får visst ställas ut!

Det är inget krav på pass för att vara med på utställningen. Det som svamlas om ovan är att man måste ha passet med sig om man ska få stämpel i passet, med den valör som ponnyn fått för dagen. Denna stämpel är inget måste…

Denna kommentar har tagits bort.
Charlotte-J
0

Men om inte fölet är reggat när det visas så förs inte resultaten in i Webstamboken.

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

Jo det förs in i webstamboken när fölet väl blir reggat..

RebeckaSvensson
0

#14 Det är inte alltid som det förs in i efterhand.

VeronicaP
0

ok trodde det bara var hingspremierings resultaten som aldrig kom in jag,!!!!

Alla våra har kommit in i allfall..