God morgon 25/8
Ska snart sluta mitt nattpass och åka hem och sova. Först måste jag till hagen och kolla hästarna om jag ska kunna sova lugnt.Här är det mjölkvitt ute, en hemsk dimma. Kanske inte hittar pållarna.
Dagen sen när jag vaknar ska användas för inhandling av de saker som behövs till pållarna den vecka vi blir borta. Sen är det ytterligare en natts jobb.
Ha en bra dag alla som ska vara vakna.
God morgon
Har exakt samma planer som #0 för morgonen - en och en halv timme kvar på arbetet och sedan tillsyn av hästarna så man kan sova med gott samvete. Ska luncha med en kompis så det blir tyvärr inte så mycket sömn.
Epus går fortfarande skinande vit i hagen - han är så renlig!
Ha en bra dag!
God morgon!
#1 vad avis jag blir, min lilla plutta rullade sig det första hon gjorde när hon kom hem!
#0 Ha en mkt trevlig semester May!!
Här börjar iaf mornarna kännas som höst, svalt, disigt o lite smårått. Men solen kommer upp o sen är det högsommar värme igen
.
Idag ska jag inhandla hundmat, spån etc o försöka få tag på icke svindyrt hö/hösilage. Lite ärenden att fixa oxå o sen ut till stallet.
Flytten drar ut på tiden då yttertrappen inte är klar än o det inte går att få in möbler över planka, känns såå surt. Vill ju flytta NU o få hem flickorna till "vårt" stall.
Nåja, vad är en bal på slottet…
Ha en bra dag allihopa!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

God morgon!!!
Sängen var så varm o skön, hade ingen lust alls att gå upp. Ungarna ska iväg till skolan o jag tänkte åka o storhandla. Sen blir en sväng till stallet oxå o kolla till som 4 benta, o vid 14 tiden ska jag fixa till mina naglar hos syrran.
ha en bra dag allihop!!!
God morgon! Här lyser solen redan , så det blir nog en fin dag
. Idag ska jag ta tag i mitt lilla hus och faktiskt storstäda! Och i kvällningen ska vi till flickorna , dom ska verkas och bli fina om "tassarna"
. Så det lär väl inte bli tid till nåt mera idag! Ha en bra dag allhopa!!

God morgon!
Idag kommer hovslagaren. Gardenia ska få skor på och de andra verkas. Blir skönt att äntligen få skor på G så vi kan köra ut i skogen! Jag ska se till att sätta fast klockan på vagnen så björnarna hör att vi kommer. Jakten på dem har börjat nu, så de lär gömma sig så gott de kan, men man vet ju aldrig.
Igår blev Ina skrämd när hon skulle ut ur hagen. Hon svängde runt, slog och fastnade med ena benet i understa tråden. Hon fick några rejäla stötar innan hon kom loss och sedan panikrusade hon runt i hagen som en dåre innan hon sprang bort till sin mamma. Hjälplös stod man och bara hoppades att hon inte skulle trassla in sig i grimskaftet som hängde runt benen. Som tur är verkar hon klarat sig med ett litet litet skrapsår på ena bakbenet. Phu!
#1 Så duktig han är! :)
Hoppas alla får en bra dag!
God morgon!
Fortfarande manglad efter helgens äventyr.
Idag kommer det foder och så ska det klippas gräs igen, jädrar vad fort gräset växer! Elsa red lektion med Palett (Welshen) igår och idag blir det en lektion till. Det går i lugnt tempo och formen börjar sitta både på ryttare och häst. Kanske dags för en clear round redan i höst
På torsdag blir det UL på en hel hög ston, både egna och betäckningsston. Ska bli skönt att få veta om det finns små Porfyrbebisar där inne. 1 vet vi inte är dräktig men hon stod med gulkropp som ska sprutas på tordag om den sitter kvar. Ägaren vill hellre ha ett sent föl än inget föl och jag förstår henne.
Nehej, nu ska jag svepa kaffet och släppa ut Palett.
Ha en bra dag!
Amor vincit omnia