Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett15-sjukdomar-skador
Läst 1244 ggr
Annelie-P
0

Sista morgonen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna morgon var Flingas sista. Det kändes mycket tungt att hämta henne i hagen, lasta, klappa henne en sista gång och så köra iväg henne för avlivning. Men när hennes liv bestod av att klia sig flera timmar varje dag, så tycker jag ändå att något annat alternativ inte fanns. Både Flinga och jag skulle må dåligt med ständigt täcke och inomhusvistelse halva delen av året. Flinga blev två år gammal och kommer vara mycket saknad av oss, hon var ju en gång mitt fina bruna stoföl med stjärn.

Bilden är från i våras.

[Teddy]
0

Lider med dig, enda trösten är att man vet att de inte lider mer. Det allra tyngsta kan många gånger vara att fatta själva beslutet.
Och så blir det ju så tomt!!!

ThiffannyJ
0

Beklagar så, fy vad jobbigt. Men ändå skönt för lilla Flinga som slipper lida mer.

Vi tänker på er alla i dag.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Lauth
0

Beklagar sorgen. Sådana beslut är alltid jobbiga att ta hur rätt dom än må vara..

Miija
0

Lider med dig, vet hur svårt det är men jag tycker att du gjorde helt rätt.

icansson
0

Beklagar sorgen ! måste kännas tungt o jobbigt men ni har fattat rätt beslut trots att de känns pyton….sänder styrkekramar!

Hanna-D
0

Beklagar Annelie! Men som jag sa igår, det är nog rätt beslut, starkt av dig! Kram Hanna

veronica-olsson
0

Beklagar sorgen!

Vet hur det känns.

Charlotte-J
0

Beklagar sorgen Annelie. Sitter själv i den sitsen nu med en 2 årig hingst som också kliar och som ska tas bort i höst. Riktigt jobbigt när det är så unga pållar som i övrigt är friska och fina.

Amor vincit omnia Kyss

Annelie-P
0

#8 Inte efter Jackmani hoppas jag?

Ninnii
0

Beklagar sorgen! Det är aldrig roligt sånt, men huvudsaken man gör det bästa för hästen. Den ska aldrig behöva gå flera år med kliande.

Charlotte-Aveback
0

Usch, så trist … beklagar verkligen sorgen!

Charlotte-J
0

#9 Nej, han är efter en annan hingst!

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

Beklagar verkligen sorgen men tycker att du gör helt rätt .

murkla
0

Sorligt… Men du gör de ända rätta…..

Min kompis tog bort sin shettis början av  sommaren som pxå led av eksem hela korppen o fick på senare år fång. Hon var väl 8-10 år så… Inte lida mera!

Uh för denna eksem… Gråter

runas
0

Beklagar sorgen…

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

ElisabethA
0

Beklagar sorgen!

Trine
0

Beklagar sorgen!

men starkt gjort av dig!

Joystick
0

Beklagar sorgen!

Tänk om alla häst och djurägare kunde vara så kloka att de tog sånna jobbiga beslut i tid

Anna-Carin

shettismaffian
0

Beklagar sorgen !

Men säger som många andra, ni gjorde det rätta , ni såg till hennes bästa.

[lindatornerup]
0

Beklagar verkligen sorgen! Jag vet tyvärr också allt för väl hur det känns…..

Josefina-Aslund
0

Beklagar verkligen, tyvärr vet även jag hur det är, väntar här också på avlivning :( men min är ett kallblod med extrem klåda…

Tyvärr är det ju också en trevlig och snäll häst med ett hjärta av guld så då blir det även värre..

Hanna-D
0

Har det varit ett extremt år i år vad gäller eksem? Ser på grannens islänningar, de verkar extra slitna i år.

Ellinor Johansson
0

Beklagar sorgen.

Du är verkligen en stark och mycket ansvarsfull djurägare som har tagit detta beslut.

Annelie-P
0

Tack alla för era ord. Det kändes lite tomt i hagen igår, jag har ingen häst med snaggad man längre.. Men som sagt, beslutet var genomtänkt och det är på något vis skönt att det är gjort.